Gast Tom vd Woestijne Geplaatst: 10 mei 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 mei 2015 Hallo,zou iemand mij kunnen helpen om te weten hoe de ophanging van het voorwiel gedemonteerd kan worden van een Donkervoort S8 - '89 ?Boutje aan voorkant gelost, echter ophanging zit nog muurvast (kan wel draaien).Achterste deel van ophangdriehoek kan ik onvoldoende naar voor schuiven om te zien of voorste bevestigingspunt naar voor geschoven kan worden.dank Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 10 mei 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 mei 2015 De bevestiging ziet er uit als bij een Caterham, ook niet verwonderlijk als je bedenkt dat Joop een Caterham heeft gekopieerd. (sorry kan het niet laten)De draagarm zal ook schroef verbinding aan het gedeelte hebben wat in het bodywerk steekt.Er zullen ook spacers tussen zitten die je goed moet tellen want dit bepaald uiteindelijk de caster van de voorwielophanging. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tom vd Woestijne Geplaatst: 11 mei 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 mei 2015 Heb ze deze middag los gekregen.Die bushing bestaat blijkbaar uit 2 delen.Na voorste er uit te peuteren kon draagarm makkelijk los gemaakt worden.Op deze bushings staat "Metalastik 13/930.Iemand idee waar ik nieuwe zou kunnen vinden ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart van Beek Geplaatst: 13 mei 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 mei 2015 even googlen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mischa Bauman Geplaatst: 14 mei 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 mei 2015 donkervoort bellen deze hebben ze meestal op voorraad liggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tom vd Woestijne Geplaatst: 14 mei 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 mei 2015 Ben toch enkele uren bezig geweest met google......en bendit jammer genoeg nergens tegen gekomen om iets mee te kunnen doen.Zal dan maar even contact opnemen met Donkervoort.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dick Geys Geplaatst: 17 mei 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 mei 2015 Ik gisteren nog even gekeken naar de bushings van mijn S8 uit 1989, deze heb ik recent gekocht bij Donkervoort hier staat op SILENTBLOC TF5163 Bij Powerflex hebben ze wel voor Caterham ik denk dat dit ook past maar dat kun je daar beter even navragen.Groeten Dick Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tom vd Woestijne Geplaatst: 26 mei 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Silent blocks zijn binnenGekocht bij Donkervoort.Prijs was wel wat schrikken ! Meer dan 19€ ex btw per deeltje....... Maal 8 ........ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 27 mei 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 mei 2015 Ik keek nog eens naar de detail foto, Ik zie het waarschijnlijk niet goed, maar het lijkt net of de buis aan de voorzijde op 2 plaatsen is gescheurd of doorgeroest. Zal toch niet?Ik wist dat ik nog ergens iets had. Ze kwamen mij bekend voor, maar deze bussen zaten o.a. ook op de Ford Consul en Zephyr.Ik weet zeker dat die dingen niet meer dan €5 voor een setje kostten.Voor de volgende keer:http://www.lotus-europa.com/data/xr1/r86.html Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tom vd Woestijne Geplaatst: 31 mei 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 31 mei 2015 Harry,Buizen niet doorgescheurd of roest...gewoon beetje vuil.Had uw link ook al gevonden, doch bushings nergens gevonden op bewuste sites.Ik vind ook dat dit maar 5 € zou mogen kosten, maar ja dan moet je iemand vinden die ze tegen deze prijs verkoopt nietwaar ? Tom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 28 juni 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 juni 2015 bij donkervoort maken ze winst waardoor ze ook nog steeds bestaangelukkig maar ..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Willem van der Velde Geplaatst: 28 juni 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 juni 2015 Is het niet zo dat ze nog bestaan omdat ze de hand op kunnen houden bij Audi ?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 29 juni 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 juni 2015 bij donkervoort maken ze winst waardoor ze ook nog steeds bestaangelukkig maar ..... Winst is een ding, zulke verschillen iets anders.Waarom kostten b.v. de carbon achterschermen van een donk zo'n €2000 en bij een engelse fabrikant die ze voor de Caterham van prepreg maakt zo'n £230? Komt misschien nog in kleur spuiten bij voor zo'n €175.Zoveel verschil zit daar qua techniek nu ook weer niet in.Als de verhoudingen exorbitant zijn ga ik mij in ieder geval afvragen of ik nog wel bij zo'n leverancier moeten kopen. Zo doe je nu niet bepaald aan klanten binding.Maar ik heb zo'n idee dat hun dat weinig kan schelen. We rijden per slot maar in kitcars en zijn niet de doelgroep. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 29 juni 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Ik denk dat deze marges nog mee zullen vallen als je het vergelijkt met grote autofabrikanten. Die kopen onderdelen zo belachelijk goedkoop in.Die gaan wel meer dan 10 keer over de kop.Daarnaast is het natuurlijk branding, marketing, beleving, etc die ook allemaal betaald moet worden. Er is inderdaad niemand die je verplicht om daar iets te kopen.Maar goed als ik meer dan genoeg geld heb om een nieuwe donkervoort gto te kopen dan ga je meestal ook niet moeilijk doen over dat soort kosten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.