Ga naar inhoud

Kinderen en onze auto's.........


Francesco De Stefano

Aanbevolen berichten

Wie herkent het niet; na vele inspanningen en de nodige financiële aderlatingen staat ons trotse bezit fraai te glanzen en slaan we vanaf het terras (of tijdens clubmeeting) het eindresultaat trots gade. Dat onze auto's bijzonder zijn blijkt ook wel uit de vele mensen die even halt houden en foto's schieten. Maar dan vliegt ergens vanuit het niets een kind tevoorschijn die al snel op spatborden of aan deuren gaat hangen om zijn eigen ontdekkingstocht te houden. In sommige gevallen worden kinderen zelf even op de auto gezet om een foto te maken. Zo schattig allemaal.....

Niet dus! Ik erger me groen en geel aan al die mensen die maar menen dat hun prinsjes en prinsesjes maar met hun vingertjes aan en op mijn auto mogen zitten. Ik heb bloed, zweet en tranen opgeofferd om er een zo'n mooi mogelijke auto van te maken. Vaak vraag ik mijn vriendin om eerst de ouders daar over aan te spreken (zij kan dat toch een heel stuk rustiger dan ik op zo'n moment) . Maar het gebeurd toch vaak dat zodra de ouder zich omdraait het wederom gebeurd. En dan de reactie; "het is toch maar een auto, maak je niet zo druk...."

MOORDNEIGINGEN krijg ik ervan!

Zo ook gisteren op de meeting, een kind van nota bene 1 van de kitcar rijders hangt aan mijn deur, voorspatbord en probeert zelf via het hitteschild als opstap van mijn auto in de auto te kijken. Mijn vriendin loopt erheen en weg vliegt ie.

"Gelukkig" komt hij terug, nu met wat later zijn vader blijkt te zijn. Ook nu weer hangt ie op het achterspatbord en zit ie aan de deur te rukken. Ik vraag aan de begeleider of hij zijn vader is. "Ja" is het antwoord. Ik verzoek hem zijn zoontje te vragen van mijn auto af te blijven. Hij zegt: "kijken doe je met je ogen"..... tegen het kind.

En ik krijg een wat geïrriteerde blik van zeik niet zo. Geen excuses niets.

Zo net mijn auto ff wat TLC gegeven en wat zie ik, 2 kleine barstjes in de ronding van het voorspatbordje. Van het hangen op het spatbord. Dit was de eerste rit dit jaar, de auto is volledig gepoetst voor de winter en de barstjes zaten er niet. Het gaat me niet om schadevergoeding of wat dan ook. Maar dat nota bene iemand van onze eigen club niet snapt dat kinderen gewoon met hun "poten" van andermans (en zeker kitcar) af moeten blijven, verbaasd mij bijzonder.

Ik ben (en neem me niet kwalijk) er nog steeds bijzonder pissig over!

De meeting was verder een groot succes en we hebben er erg van genoten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ergernissen deel ik ook. Sommige mensen corrigeren hun kinderen elke keer dat ze er niet mogen aanzitten, anderen zijn er heel makkelijk mee zoals je zegt ach het is maar een auto?!

Tijdens de puttense automobiel parade. 6 van de 7 auto's had er een bordje op niet aanzitten. Eentje niet. En je raad het al de kinderen werden door de ouders in de auto gezet :evil:

Tegenwoordig blijf ik bij de auto in de buurt en plaats vaak het bordje op de auto (van de puttense automobiel parade) kijken mag aanzitten niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mensen begrijpen het niet en een antwoord als "het is maar een auto" heb ik ook al wel eens gehad.

Als ik dan het vergelijk maak of ik even mijn zijn vrouw/vriendin naar bed mag en daaraan toevoeg, het is toch maar een vrouw? , kijken ze even raar en beginnen ze te lachen, dan begrijpen ze de boodschap. :-D

We zijn nou eenmaal zeer gek met onze auto's :wink:

Nou heb ik zelf 2 kinderen, waarvan de kleinste 2 jaar is.

Het werkt ook echt wel als een magneet zo'n auto en moet hem donders in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het maar al te goed dat je als kind een dergelijke auto helemaal te gek vind. Alleen maar blij mee dat er ook nog kinderen zijn die behalve een auto op hun spelcomputer een echte auto herkennen. :-D

Maar op een clubmeeting............... en vader stond erbij.............en dan nog geen enkel begrip of zoiets van : "sorry".. :evil:

Dat is iets wat ik dan echt niet begrijp. Ik heb al een paar leuke PM/reacties ontvangen over dit onderwerp, het zou de vader in kwestie sieren als hij dit ook zou doen.

Het is nog wat te makkelijk om te roepen dat ik dan maar vraag of ik met zijn vrouw of vriendin naar bed mag.......... (ik heb niet gezien wat er bij hoorde namelijk :-P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zou die persoon op z'n minst sieren om contact met je op te nemen en de boel te bespreken, eventueel te vergoeden.

maar goed dat is mijn mening, als ik dit verhaal goed begrijp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan nog gekker trouwens. Tijdens onze vakantie in frankrijk een aantal jaren geleden had ik een hotel geboekt met afgesloten parkeerplaats.

Is wel veilig denk je dan. Ik had alleen geen rekening gehouden met een buslading Chinezen dat in hetzelfde hotel overnachtte

Ik kom s'morgens bij mijn auto, zitten er allemaal chinezen in aan en op, en maar foto's nemen. Ik moest de dames uit het gezelschap met behoorlijk wat gevloek en zachte dwang uit mijn eigen auto halen. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was om andermans eigendom te openen. En inderdaad ook de nodige krassen op het lakwerk.

Francesco: In het vervolg wèl zelf actie ondernemen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik ben in zo'n geval dus helemaal niet diplomatiek. Nu ik het bedenk ik ben so wie so niet politiek in dat soort zaken. Mensen zijn dan wellicht pissed, maar jij hebt niet de brokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je de kinderen daar niet van de schuld van kan geven maar de ouders, als de kinderen nooit iets hebben geleerd van

dat kijken echt met de ogen is, kunnen ze dat ook niet weten natuurlijk,

Ook ik had de vader even gevraagd maar wel dringend om zijn kind in bedwang te houden, zo niet

dan treed ik wel even op als eigenaar van de kit, moet er niet aan denken dat iemand anders zijn kinderen

mijn kit als speelplek gebruikt door gebrek aan opvoeding,.

Was de vader trouwens ook in een kit op de meeting ? en zat zijn kind daar ook bovenop ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, laten we dit nou even rustig aan doen.

Ik ben bezig via PM met Francesco en we komen er echt wel uit.

Als de hele KCC gaat reageren met van alles, daar schieten we niks mee op.

Ik was erbij als Regiomeester, dus laat ons dit rustig verder afhandelen zonder enig commentaar.

waarom wil je weten of de vader er bij was en of dat kind er boven op zat, daar schiet jij toch niks mee op, meneer Bakker

Grtz.

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom wil je weten of de vader er bij was en of dat kind er boven op zat, daar schiet jij toch niks mee op, meneer Bakker

Grtz.

Gerard

goed lezen Gerard .....ik vroeg of de vader met zijn KIT er bij aanwezig was, met andere woorden zat dit kind ook

op de KIT van zijn eigen vader, dan weet je direct hoe ze met hun KIT om gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste clubleden,

De vader heeft me inmiddels via een PM benaderd en zijn excuses aangeboden hetgeen ik bijzonder waardeer. Feit is wel dat onze waarneming niet strookt met het verhaal van het jongetje. Ook geeft de vader aan geschrokken te zijn van mijn benadering. Ik herken me daar wel in, het is ook de reden dat mijn vriendin in eerste instantie dit heeft opgepakt. De tweede keer ben ik er zelf naartoe gelopen.

Verder geeft hij aan hier met mij op correcte wijze uit te willen komen, in een antwoord op zijn PM heb ik gevraagd waar zijn gedachten naar uit gaan. Ik wacht op zijn reactie.

Iedereen bedankt voor de reacties en laten we vooral terugkijken op de leuke meeting!

Groeten Francesco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update: we lijken nu in een impasse te geraken omdat onze waarnemingen nu in twijfel worden getrokken door de vader. Het zoontje zegt dat hij wel aan mijn deurtje heeft gehangen maar niet op mijn spatbord.

Vader vraagt nu hoe ik denk eea op te willen lossen. Mijn voorstel is nu zijn aansprakelijkheidsverzekering in te schakelen. In het spatbordje zitten 3 scheurtjes die mogelijk verder gaan scheuren.

Ik wacht zijn reactie weer even af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Update, de vader van het jongetje heeft weiliswaar zijn verzekering ingelicht, echter duidelijk vermeld op het schadeformulier dat hij onze waarnemingen in twijfel trekt. Op dit moment wordt er geen aansprakelijkheid erkent.

Ik heb inmiddels telefonisch gezocht met de vader en overleg gehad. Hij zou zich in verbinding stellen met de verzekeraar.

Wordt vervolgd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sigfried_Keuler

Kan je de rest van deze wellus niettus -

...ik heb het scheurtje pas thuis gezien maar het moet wel door dat kind komen.....ik noem geen namen maar blijf "de vader impliciet noemen"..zodat hij des te meer voor lul staat.....

discussie niet gewoon onderling uitvechten ipv openbaar?

Pfff. wat ben ik blij dat mn kitcar er gebruikt uit ziet zeg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Francesco,

Ik begrijp het niet helemaal meer. In je allereerste post zeg je dat het je niet om een schadevergoeding gaat. Dan is een welgemeend excuus toch een prima oplossing. Het begint er nu wel erg op te lijken dat het je juist wel om een schadevergoeding gaat.

Verder is dit een welles nietes waar geen verdere getuigen bij zijn geweest. Je zult er toch echt met hem uit moeten komen. De druk opbouwen door hem hier openbaar zwart proberen te maken vind ik erg ongepast.

Ook voor de overige forumgenoten die hier boven wellicht onbedoeld een standpunt in hebben genomen. Ook jullie hebben niet gezien wat er precies is gebeurt. Ga er dan ook niet in mee om iemand publiekelijk aan de schandpaal nagelen.

Bovenstaande neemt niet weg dat ik het rot voor je vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sigfried: onderling uitvechten zeg je....? De vader heeft aangegeven bij zijn verzekeraar dat zijn kind zoiets nooit zou doen. Het kind van 6 zegt dat ie het niet gedaan heeft. Er zijn 2 volwassenen die het hebben zien gebeuren. Het gaat nu dus om het feit dat de verklaring van 2 volwassenen in twijfel wordt getrokken tegenover een kind van 6 met een vader die dat ondersteunt. En ik hoop niet dat jouw kitcar er gebruikt uitziet omdat ook andermans kind er op heeft gehangen maar omdat er mee gereden is en dat je er net als ik van genoten hebt.

@Gijs: de schade is groter dan verwacht, deze scheurtjes worden groter en dan moet het alsnog hersteld worden. Ik wil dit nu herstellen en vind dat degene die de schade veroorzaakt heeft daarvoor aansprakelijk is. Het zou wellicht ongepast zijn als er een concrete naam genoemd wordt. Ik en een hoop clubleden hebben hun hart en ziel in een dergelijke auto gestopt. Er kan altijd wat gebeuren. Maar mij lijkt het dan netjes om zeker als clubleden dit goed met elkaar af te handelen. Niet de verzekering al een bepaalde richting op duwen door te melden dat je het weliswaar niet hebt gezien maar je kind zoiets echt niet zou doen. Ik voel mij dan niet serieus genomen en kan me daar dan behoorlijk druk over maken.

Wel lees ik ook je laatste zin, waarvoor dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Edwin, zoals ik schreef is de schade afgewezen omdat de vader op het schadeformulier had geschreven dat zijn zoontje zoiets niet zou doen (hij is opgegroeid met een kitcar en netjes opgevoed).

Via de mail ben ik benaderd door een clublid die ook op de meeting was en het heeft zien gebeuren. Gelukkig was dit clublid bereid het op papier te zetten en is deze getuigeverklaring naar de verzekeraar verzonden.

Het is opnieuw afwachten nu.

Kinderen (en zeker als ze nog 6 zijn) kunnen altijd onbedoeld schade maken aan andermans spullen. Het is meer van hoe je daar dan mee omgaat. Zeggen en schrijven dat ze dat nooit zullen doen maakt veel frustratie los bij de gedupeerde. De verzekering maakt er vervolgens gebruik van en wijst de claim af. Vervolgens begint het welles/niets verhaal. Niet alleen trek je de gedupeerde (ik dus) en zijn vriendin hun waarneming openlijk in twijfel, maar tevens laat je die persoon ook met de schade zitten.

Wat ik echt niet begrijp is dat je als clublid zo omgaat met een ander clublid. We weten allemaal wat het gekost heeft en hoeveel bloed, zweet en tranen erin zitten. Ik hoop dat deze man tijdens de ledenvergadering zijn zoontje thuis laat......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondank een extra getuigeverklaring toch weer een afwijzing van de verzekering. Mijn verzekering geeft aan dat alles al opgelost had kunnen zijn als clublid niet op het schadeformulier had vermeld dat "zijn zoon netjes is opgevoed en zoiets niet zou doen".

De schade wordt dus niet vergoed.

clublid; BEDANKT!!!!! :evil::evil::evil:

Edit: voorlopig geen namen. Er wordt overlegd of we dit als club toestaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Eigenlijk nooit meer een terugkoppeling ontvangen (bestuur???) of clublid nu wel of niet genoemd mocht worden. Na een behoorlijk aantal briefwisselingen en een contra expertise is de schade uiteindelijk vergoed. Het heeft maanden geduurd en veel energie gekost.

Mijn lidmaatschap heb na vele jaren opgezegd, ik heb altijd met veel plezier aan de meetings en discussies deelgenomen. Ik wens iedereen veel sleutelplezier en veilige km's bij de club.

 

Edit: Zie hierboven. Als je nog geen reactie hier op hebt ontvangen dan het advies om contact met het bestuur op te nemen i.p.v. het weer te doen . Hou er rekening mee dat de bestuursleden ook allemaal allemaal vrijwilligers zijn, die het beste met de club voor hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd dat je schade uiteindelijk vergoed is.

Maar erg jammer dat het allemaal zo heeft moeten lopen, had allemaal snel geregeld kunnen zijn! Daarvoor is men juist toch verzekerd!

veel plezier verder met je hobby, sonde dat je hierdoor je lidmaatschap, en daarmee deelname aan verschillende activiteiten hebt opgezegd.

snap je boosheid, ook al zou die maar naar 1 persoon moeten uitgaan, en het had je gesierd om geen naam te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Misschien wel...

Ach, het bestuur zou me informeren, ook helemaal niets van gehoord. Een ieder kan maar gewaarschuwd zijn toch? Een meeting met gelijkgestemden leek me altijd de meest veilige ontmoetingsplaats. Maar dat bleek niet zo te zijn. Ik rij vanaf 2000 in een Seven, veel vakanties en mooie ritten gemaakt. Gelukkig nooit eerder een dergelijk incident gehad.

Mijn lidmaatschap heb ik destijds (rond juli) al opgezegd met redenen omkleed. Aan ieder bestuurslid afzonderlijk. Ik heb hierop behalve van Dick geen enkele reactie gekregen. Maar nu wel een mail dat ik mijn lidmaatschap nog niet heb voldaan.............

En dan komt er weer een behoorlijke frustratie boven drijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op maandag 29 februari 2016om12:30 zei Francesco De Stefano:

Edit: Zie hierboven. Als je nog geen reactie hier op hebt ontvangen dan het advies om contact met het bestuur op te nemen i.p.v. het weer te doen . Hou er rekening mee dat de bestuursleden ook allemaal allemaal vrijwilligers zijn, die het beste met de club voor hebben.

Mooi zo'n edit.............. vooral als het Bestuur gewoon niet reageert...... en vervolgens weer een reminder over niet betaald lidmaatschap stuurt. Ik heb mijn lidmaatschap immers ook al 7 maanden geleden opgezegd. En dat is precies de reden waarom ik dit gedaan heb. Vrijwilligers of niet, ik had enig begrip en een terugkoppeling op wat was toegezegd wel op prijs gesteld.

EINDE DISCUSSIE 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...