Ga naar inhoud

Ik kon het weer niet laten


Willem van der Velde

Aanbevolen berichten

Ik kon het weer niet laten .

Mooi gebruikte uitweeg set op de kop kunnen tikken.

Gebruiksaanwijzing zit er bij , nu nog zien te ontdekken hoe je het beste een auto uit kunt wegen.

Komen we ook wel weer uit als mensen nog tips hebben graag mooie uitleg is altijd welkom .

Weet je een site of een boek waarin dit alles mooi uitgelegd wordt laat het me weten .

Gr Willem

post-5370-0-35372700-1423171113_thumb.jp

post-5370-0-51083000-1423171151_thumb.jp

post-5370-0-99170600-1423171175_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mot ik nou eerst die geheime taal ontcijferen ????

Voor dat jullie uitleg gaan geven hoe je het beste een kitcar uitweeg .

Oke' als ik het goed heb dan regelen jullie een KCC bijeenkomst workshop uitwegen van een kitcar dan stel ik m`n uitweeg set wel beschikbaar . :roll: :roll:

Is dat een deal ??

FF kijken Dirk SD te D = volgens mij Speed Demon te Dronten . :-D ?

Bas BB te B met de K M = volgens mij Bas Bais te Borculo met de Kentekenplaat Meeting :-D?

Ik ben benieuwd waar deze workshop nu gegeven gaat worden .

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een mooi kado. Stond ook op mijn verlanglijstje, maar zag de prijzen :-( , toen maar een caravanweegschaal aangeschaft. Dan maar wiel voor wiel wegen.

Deze zaak (autocompany in Waalwijk) geeft workshops in het uitwegen van de auto (125euro voor een dagcursus), ik heb zelf geen ervaring met het bedrijf, alleen een stuurtje gekocht. http://www.autosportcompany.nl/uitlijnen.pdf

Dit is waarschijnlijk wat je graag wil weten, het liefst met het baasje in de auto tijdens de meting.

De wieldruk per wiel

• Het totale voertuig gewicht
• Het totale gewicht per zijde van de auto
• De diagonale wieldruk over de lengte as
• Inzicht te krijgen in de gewichtsverdeling tussen voorzijde, achterzijde en
diagonaal in Kg of in percentage van het totaal gewicht.

Groeten,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die mannen van intersport company die heb ik al eens benaderd .

Maar die workshops die worden bijna niet meer gegeven omdat ze het aantal min personen meestal niet halen .

Arjan wat je aangeeft dat is wat je kunt meten dat staat ook redelijk beschreven overal ?/

Maar wat interessanter is hoe moet de gewichtsverdeling zijn tussen voor en achter enz enz

Dus de juiste gegevens om hem zo goed mogelijk af te stellen .

Gr willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bas,

Ik denk als je er een meeting van maakt en er komen meer als 3 personen dat er niet voldoende tijd is.

Je bent best wel even zoet met het uitwegen van een auto. Als je de hoogte versteld dan is het soms ook weer nodig om je uitlijning bij te stellen en anders om.

Voor dat je begint met wegen moet je toch eerst zorgen dat je uitlijning en wagen hoogte al behoorlijk kloppen anders dan blijf je aan de gang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het draaien aan schokbrekers ga je niet alleen gewicht verplaatsen maar veranderd de wielstand ook. Dan bedoel ik de camber. Dus: eerst uitwegen en vervolgens uitlijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meeting is leuk, mijn auto hoeft niet gewogen te worden, maar heb wel interesse in deze materie.

Het is goed om verschillende meningen te horen en net zoals Willem zegt, wat de verandering van de gewichtsverdeling van invloed is op het rijgedrag is van belang.

Kan me voorstellen dat een wedstrijdrijder op Zandvoort, bijna alle bochten rechtsom, een andere setup wil, dan een hobby rijder op een kronkelweggetje in de Ardennen.

Het ideale met de weegschalen is dat je kunt gaan experimenteren, wat vind jij de lekkerste setup. Hou het bij in een excel bestandje.

Groet,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

om willem op weg te helpen had ik aangeboden om wat dingen voor hem uit te schrijven (stappenplan).

Toen dacht ik dit is misschien iets waar meerdere clubgenoten wat aan hebben en wellicht interessant voor het club blad.

Is er iemand bereid om hier mee te assisteren? zoals ik lees zijn er meerdere mensen die hier kennis van hebben wellicht kunnen we dit dan bundelen.

Daarnaast zal er ook wel vakliteratuur over bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menno dat is een prima idee . ik wil je er graag mee helpen en zou het ook fantastisch vinden als we de weegschalen op de trackday in Juli neer kunnen zetten met iemand erbij die 1 en ander uit kan leggen.

neem ik mijn uitlijnen en een camber gauge mee.

Willem heb je er ook oprijplaten bij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Menno en Harm mooi om te horen .

Ik heb de weegschalen set compleet met verstelbare tafels .

Zouden jullie wel vast voor wat leesvoer willen zorgen

Waar ik de set opgepikt hebt hebben ze de set gebruikt in combinatie met een 2 koloms brug .

Op Lelystad moeten we ff kijken wat handig is .

Misschien ga ik nog wel iets van rijbanen ontwikkelen/ maken maar dat gaat niet lukken voor juli denk ik ivm hart operatie .eind deze maand .

Ik wacht ff af wat ik wel en niet kan in juli maar ik ga er wel vanuit dat ik erbij ben .

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...