Ga naar inhoud

Upgrade remmen


A.Oosterhuis

Aanbevolen berichten

Waar moet je op letten bij upgrade van de remmen?

Momenteel heb ik ongeventileerde schijven met taunus klauwen. In deze remmen heb ik erg weinig gevoel, een beetje alles of niks met blokkerend rechter voorwiel als gevolg.De huidige remmen hebben ook erg veel pedaalkracht nodig. ( bij minder amper vertraging)

Kortom: wat is wijsheid ? Er is ontzettend veel te koop. Geventileerd , gegroefd of juist vaste schijven? Heeft geventileerd op een 7en wel zin?

De huidige klauwen houden ,of toch meer-zuiger klauwen monteren

( wilwood / hi-spec / enz.)? Of alleen andere blokjes ? Wat voor blokken ?

Hoofdrem cilinder is meen ik van een escort maar ben daar niet zeker van. Misschien zijn de remmen prima maar de aansluiting van de remcilinder op het pedaal verkeer, is hier een richtlijn voor ? (afstand scharnierpunt tot aansluiting zuigerstang remcilinder)

Show en bling-bling van ondergeschikt belang , het moet vooral goed remmen....

Groeten Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag maar eens wegen dan . Wat kan je doen om de druk op het rechter wiel te vergroten ? Veerspanning op het linkerwiel verhogen ? Of gewicht verplaatsen ?

Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bart Ogink

even los van je mogelijke gewchts verdelings probleem.

weet ik wel hoe veel verschil er zit tussen standaard remmen en goede meerzuigerklauwen.

doceerbaarheid neemt gigantisch toe. en in mij geval ook hardheid van het pendaal.

Dit laatste wordt overigens ook bepaald door:

fexibiliteit van je bulkhead(deze buigt vaak milimeters uit wat zeker een centimeter is op het pendaal.

en kwaliteit van je remledingen (met name de rubberen)

Daarnaast zie je op het circuit dat de grotere remmen veel stabieler zijn in tijd en vaak zelfs beter worden na enkele ronden in tegenstelling tot standaard remmen. (zeker taunus remmen).

verschillende remblokken doen wel wat, maar verwacht geen wonderen.

Wat wijsheid is hangt dus van jezelf af, want die remmensetjes zijn niet echt goedkoop

Ik zou eerst eens beginnen met die gewichtsverdeling, kijk daarna goed naar je leidingen en het bulkhead (schot waar je remmastercilinder op vast zit). Wil je dan nog beter -> andere remmenset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bart Ogink

als je goed spul wilt maar niet te duur moet je eens bij deze jongens kijken.

http://www.k-sport.nl/index.php?lan=nl&page=brakes

is namaak spul gebaseert op APracing.

Je kunt de schijven en blokken van AP gebruiken!

maar het kost de helft van APracing.

Ik rij er nu twee jaar mee op mijn straatauto zonder problemen.

Is wel effe heel wat anders dan taunus remmen....

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Arjen, heb jij voorremmen al aangepakt?

Ik zit al jaren te tobben met m'n voorremmen.

Standaard taunus klauwen en van alles aan blokken geprobeerd. Volgens mij zit er nu nog steeds Textar in.

Hoge pedaaldruk als de boel koud is maar het remt wel. Als de boel een beetje warm is remt het heel hard, maar nog steeds een hoge pedaaldruk.

Nu zit ik toch te denken om te upgraden naar een Willwood, Hi-Spec oid set, worden de remmen dan een beetje bijteriger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Paul,

Nee, hier nog geen upgrade. Staat nog wel op het wensen lijstje. De enorme pedaal kracht heb ik me maar bij neergelegd maar wat me vooral tegenstaat is dat ik totaal geen gevoel heb in de druk / doseerbaarheid. Het blijft een beetje alles of niks. De aansluiting van de hoofdremcilinder zit al dicht op het scharnierpunt van het pedaal dus daar kan ik ook niks mee.

Voorlopig staat het gras en fluitekruidspul in de bermen van mijn favoriete lokale circuit zo hoog dat er door het slechte zicht toch niet veel van echt ''opschieten'' terecht komt :evil: ....

Ik weet wel dat Frank Hoekstra sinds kort Wilwood klauwen heeft .

Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al 2 jaar Hispec Arjen

Huh ? En jij zei.... nou ja, geen idee dan.

Heb trouwens nog wel een paar hele goede remblokken voor je liggen,

wellicht wordt het dan iets beter

Wil ik zeker eens proberen .

Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Marcel Wierda

Harm heeft nij verteld dat ik ook Taunus schijven en klauwen heb,

ziet er idd zwaar, sterk en jaren 70 uit. Ik heb als remcilinders Willwood,

en het remt met veel gevoel, rechtuit en HEEL hard, steeds net zonder

te blokkeren. Dus misschien beginnen met hoofdremcylinder?

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DennisVerver

Ik heb een mk indy. ik heb vorig jaar rondom alle klauwen en schijven gewisseld.. had eerst sierra klauwen en schijven voor en achter scorpio klauwen en schijven.. loodzwaar en remt niet al te best. Nu alles vervangen door willwood klauwen en schijven... wat een verschil... remt heel heel hard en veel meer gevoel!!!

Gr. dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stefan Poort

Arjan............

ik heb voor originele ongeventileerde taunus schijven voor

met willwood remklauwen en blokken...................en remt perfect.

ik moet er alleen eerst wat warmte in remmen,maar dan remmen ze echt goed.

Ik heb niet t idee dat ik geventileerde schijven moet hebben voor.

voor op t circuit misschien wel,maar voor op de weg niet.

Achter heb ik schijven van een 4x4 sierra met achter remklauwen van

een golf II 16v

ik heb er geen remkrachtverdeler tussen

mijn auto remt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arjan............

ik heb voor originele ongeventileerde taunus schijven voor

met willwood remklauwen en blokken...................en remt perfect.

ik moet er alleen eerst wat warmte in remmen,maar dan remmen ze echt goed.

Ik heb niet t idee dat ik geventileerde schijven moet hebben voor.

voor op t circuit misschien wel,maar voor op de weg niet.

Achter heb ik schijven van een 4x4 sierra met achter remklauwen van

een golf II 16v

ik heb er geen remkrachtverdeler tussen

mijn auto remt goed.

remmen is vak apart...

je zit met:

- geometrie van je rempedaal (kracht * arm)

- gebruikte remcilinder setup (bias bar of sierra/escort ) (0,6 / 0,7 / escort

- gebruikte leidingen (koper of rvs of compleet flexibel)

- gebruikte klauwen (standaard spul of wilwood - ap - etc.)

- gebruikte schijven

- gebruikte blokken

- gewicht auto

- grip van de banden

dus voor iedere auto is er een apart recept...

Link naar reactie
Delen op andere sites

he leuke topic,

ben nu ook bezig te upgraden. Standart had ik ford sierra remmen voor. Maaaaaaaaaaaar wat heb ik nu gedaan. (Wens was 4 zuiger brembo set) een duur set.

Door een beetje te orienteren van wat er te krijgen is ben ik voor remmen gegaan van een alfa 166 v6. Grote geventileerde schijven en ja u raad het al 4 zuiger brembo klauwen. Dit voor weinig (60 eurie per klauw). De remreactie aanzienlijk verbeterd en een brut gezicht. Doe je voordeel en kijk op onderdelenlijn.nl

groeten sjoerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stefan Poort
Arjan............

ik heb voor originele ongeventileerde taunus schijven voor

met willwood remklauwen en blokken...................en remt perfect.

ik moet er alleen eerst wat warmte in remmen,maar dan remmen ze echt goed.

Ik heb niet t idee dat ik geventileerde schijven moet hebben voor.

voor op t circuit misschien wel,maar voor op de weg niet.

Achter heb ik schijven van een 4x4 sierra met achter remklauwen van

een golf II 16v

ik heb er geen remkrachtverdeler tussen

mijn auto remt goed.

remmen is vak apart...

je zit met:

- geometrie van je rempedaal (kracht * arm)

- gebruikte remcilinder setup (bias bar of sierra/escort ) (0,6 / 0,7 / escort

- gebruikte leidingen (koper of rvs of compleet flexibel)

- gebruikte klauwen (standaard spul of wilwood - ap - etc.)

- gebruikte schijven

- gebruikte blokken

- gewicht auto

- grip van de banden

dus voor iedere auto is er een apart recept...

gaf alleen aan wat ik erop heb........................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...