Ga naar inhoud

Aanhanger Humbaur HKT133117S ervaring?


Erik van de Donk

Aanbevolen berichten

Nog steeds op zoek naar een nieuwe compacte aanhanger kwam ik de Humbaur met "zakbare laadvloer" tegen. Heeft iemand ervaring met deze aanhanger:

De vloermaat is 310 x 177. De Westfield is ongeveer 30 cm langer. Zou het een groot probleem zijn als deze een klein beetje oversteekt aan voor- en achterzijde?

csm_04000-00240_2_HKT_Senko_Detail_Heck_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat de onderkant van neus van de Westfield niet tegen het "voorbord" stoten? De MNR zou ik er niet op kunnen laden lijkt me...

Ik heb onlangs een enkelassige "Road Runner" mogen gebruiken van een kennis. Prima aanhanger, stabiel achter de auto, eenvoudig te laden door het (hydraulische) kantelsysteem en prima bevestigingsmogelijkheden...

Greetz, Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net info ontvangen dat het oprijdgedeelte ook nog 22 cm is dus in totaal 332 cm (zit misschien kenteken plaathouder in de weg maar dat is op te lossen). Voordeel van deze Humbaur is dat hij redelijk compact is en ook voorzien kan worden van huif. Nadeel van de zakbare vloer is dat de aanhanger iets breder is!

Is het raadzaam om de aanhanger te voorzien van schokdempers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wichard, hierover heb ik contact met Wim, maar hij heeft een ander type/merk! Ik denk dat deze aanhanger precies is wat ik wil, ik weet alleen niet of extra schokdempers een verbetering zijn of niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Humbuaer zonder al die franje. Ik ben hier zeer over te spreken. Deze heeft standaard schokbrekers en ligt als een huis achter welke auto dan ook. Hij staat op kenteken als 1200 kg en heeft een eigen gewicht van 290 kg. Hij heeft een effectieve laadvloer van 300x163 cm. Mijn XTR steekt ongeveer 60 cm aan de achtekant uit en dit gaat prima. Er zitten oprijplaten bij maar ik heb er iets langere bij gekocht omdat de XTR erg laag ligt. Je mag altijd even komen passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...