Erik van de Donk Report post Posted January 27, 2015 Nog steeds op zoek naar een nieuwe compacte aanhanger kwam ik de Humbaur met "zakbare laadvloer" tegen. Heeft iemand ervaring met deze aanhanger: De vloermaat is 310 x 177. De Westfield is ongeveer 30 cm langer. Zou het een groot probleem zijn als deze een klein beetje oversteekt aan voor- en achterzijde? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bas Bais Report post Posted January 27, 2015 Wij hebben met de brian james ook dat als mijn pa z'n auto er op staat, hij wel wat oversteekt aan de achterzijde, maar dat is niet echt een probleem lijkt me.groet Bas Quote Share this post Link to post Share on other sites
Patrick vd Langenbergh Report post Posted January 27, 2015 Gaat de onderkant van neus van de Westfield niet tegen het "voorbord" stoten? De MNR zou ik er niet op kunnen laden lijkt me...Ik heb onlangs een enkelassige "Road Runner" mogen gebruiken van een kennis. Prima aanhanger, stabiel achter de auto, eenvoudig te laden door het (hydraulische) kantelsysteem en prima bevestigingsmogelijkheden...Greetz, Patrick Quote Share this post Link to post Share on other sites
Erik van de Donk Report post Posted January 27, 2015 Net info ontvangen dat het oprijdgedeelte ook nog 22 cm is dus in totaal 332 cm (zit misschien kenteken plaathouder in de weg maar dat is op te lossen). Voordeel van deze Humbaur is dat hij redelijk compact is en ook voorzien kan worden van huif. Nadeel van de zakbare vloer is dat de aanhanger iets breder is!Is het raadzaam om de aanhanger te voorzien van schokdempers? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wichard Theunissen Report post Posted January 28, 2015 Hoi Erik ik weet dat Wim van de Hill ook zo een aanhanger gebruikt mss een optie om daar de nodige info op te vragen! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Erik van de Donk Report post Posted January 28, 2015 Hoi Wichard, hierover heb ik contact met Wim, maar hij heeft een ander type/merk! Ik denk dat deze aanhanger precies is wat ik wil, ik weet alleen niet of extra schokdempers een verbetering zijn of niet! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wichard Theunissen Report post Posted January 28, 2015 Das inderdaad ff moeilijk om zo te zeggen das dan kwestie van uittesten toch succes verder Erik. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jeroen Brans Report post Posted January 28, 2015 Schokbrekers zijn in iedergeval een vereiste als je ooit een 100km/u sticker/toelating wil in duitsland. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Richard Aerdts Report post Posted January 28, 2015 Ik heb zelf een Humbuaer zonder al die franje. Ik ben hier zeer over te spreken. Deze heeft standaard schokbrekers en ligt als een huis achter welke auto dan ook. Hij staat op kenteken als 1200 kg en heeft een eigen gewicht van 290 kg. Hij heeft een effectieve laadvloer van 300x163 cm. Mijn XTR steekt ongeveer 60 cm aan de achtekant uit en dit gaat prima. Er zitten oprijplaten bij maar ik heb er iets langere bij gekocht omdat de XTR erg laag ligt. Je mag altijd even komen passen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Erik van de Donk Report post Posted February 14, 2015 Bedankt voor de info, ik heb uiteindelijk toch de Humbaur HKT183117s besteld met schokdempers etc. Als ik hem heb laat ik wel weten hoe die bevalt. Quote Share this post Link to post Share on other sites