Ga naar inhoud

JBA in de make over


Ad Huijgens

Aanbevolen berichten

Nog eens met de stofkam door het geheel gehaald. Bleek een stekkertje uit de multistekker te zijn losgeschoten. verlichting werkt weer zoals het bedoeld is. Nu alleen nog de alarmschakelaar. Werd nu belemmerd omdat de anp-tjes op waren.

In Steenbergen bij een scheepsruitenbedrijf geweest. Ze vertelde me dat ze glas buigen tot max. ± 8 cm per meter. Daarna wordt het glas gehard. Ben nu bezig met rvs u-profielen in de goede vorm te krijgen om een gebogen ruiten op de deuren te monteren. Dit in samenwerking met het bedrijf in Steenbergen. Als er iets ontspruit zal ik dit zeker met een fotootje ondersteunen.

Morgen weer verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Nog eens met de stofkam door het geheel gehaald. Bleek een stekkertje uit de multistekker te zijn losgeschoten. verlichting werkt weer zoals het bedoeld is. Nu alleen nog de alarmschakelaar. Werd nu belemmerd omdat de anp-tjes op waren.

In Steenbergen bij een scheepsruitenbedrijf geweest. Ze vertelde me dat ze glas buigen tot max. ± 8 cm per meter. Daarna wordt het glas gehard. Ben nu bezig met rvs u-profielen in de goede vorm te krijgen om een gebogen ruiten op de deuren te monteren. Dit in samenwerking met het bedrijf in Steenbergen. Als er iets ontspruit zal ik dit zeker met een fotootje ondersteunen.

Morgen weer verder.

Hy, kan je mij de gegevens van dat glasbedrijf even doorgeven, ik moet nog een ruit met een kleine kromming laten maken voor een toekomstig project van me, daarmee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Olaf moet een amp-tje zijn. (Tikfoutje sorry) Zijn de schuifstekkertjes welke veel in de auto gebruikt worden.

Tim, Het bedrijf is Plasmans, Scheepsramen. Bronkhorststraat 7 in Steenbergen.

Alarm schakelaar aangesloten volgens een gegoogled schema. Werkt dus niet. Schakelt niet in als het contact uit staat. Als het contact wel aanstaat gaan alle rischringaanwijzers wel aan maar niet knipperen. Heeft iemend nog een schema waarbij het bestaande knipperrelais wordt gebruikt samen met de alarmschakelaar?

Vandaag de rvs strip opgehaald om het dakje achter te haken. Morgen polijsten en monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menno, in mijn schakelaar zit een foutje. Contact 49 zou spanning moeten krijgen van 15 of 30. In de schakelaar wordt dit contact niet gemaakt. Schakelaar is dus stuk. Had het eerder moeten meten. Had een hoop tijd gescheeld.

Tim, bedankt voor het aanbod. Ik heb nog een voorraadje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks al zijn lelijkheid toch de orginele ramen gemonteerd. Eerst mat zwart gespoten. Vallen ze minder op. Nieuwe ramen gaat niet meer lukker voor Stoneleigh. Ook de strip om het dakje achter te steken om aan de voorkant af te dichten vernieuwd. Kan het dakje ook dicht in geval van regen.

Weet iemand nog een goed adresje voor "vissestaarten" om de kachel langs de voorruit te laten blazen?? Moeten heel plat zijn met haakse slangaansluiting.

post-14194-0-98522400-1430038591_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnendeurklinken gemonteerd. Moest een beetje "Morgan-achtig" worden. Met dank aan VW. Deze hebben de krukjes nog inclusief de mechanismen.

Alle doorvoeren afgekit. Onder de voorruit moest eigenlijk een P-profiel maar door de veranderde afdichting ging die er niet meer tussen. Nu dus afgekit. Zal ook wel dicht zijn.

post-14194-0-52948000-1430233646_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 2 van deze liggen (ongebruikt), ander type was handiger in mijn geval...

Made in metal, 135 mm wide. 1 3/4 in demist hose fits externally and 1 1/4 in demist hose fits internally. The 1 1/4 in will require sealer or tape to secure

Prijs 1 pilsje per stuk ;)

post-6494-0-54783100-1430312602_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is heel mooi. Kom je naar de ALV? Kan ik gelijk de biertjes inwisselen.

Helaas kan ik er niet bij zijn op de ALV.

Je zou ze eventueel nog deze of volgende week kunnen oppikken.

Daarna ben ik even niet beschikbaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het weekend heen en terug gereden naar Stoneleigh. Autootje heeft zich zonder problemen voortreffelijk gedragen.

Had nog snel een zonneklep-windscherm gemonteerd. Heeft goed zijn werk gedaan.

Mijn zoon is door de 1,9m en zat redelijk uit de wind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Gisteren het verschrikkelijke ruitenwissersysteem uit elkaar gehaald. E.e.a. gerepareerd en weer teruggebouwd. Is niet mijn favorite systeem mer zo'n kabel met tandjes.

Vandaag beetje zitten prutsen om een sleepcontact te maken voor mijn "T-Fordjes" toeter.

Morgen toerrit rijden van de Old Timer Vrienden Club in Roosendaal, dus hopen dat het droog blijft.

Gr. Ad

post-14194-0-68411700-1433008897_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen zondag ingeschreven voor een toerrit. Zaterdag dus nog netjes even een wasbeurtje geven. Moet tenslotte netjes voor de dag komen, nietwaar? Bij het buiten rijden een beetje olie gevonden bij het rechter achterwiel.

Zondag voor vertrek toch nog even een controle. En ja hoor nu veel meer olie op de vloer. Dan maar met de dagelijkse voiture.

Gisteren allebei de remcilinders maar vervangen. Rechts was zo lek dat alles onder de remolie zat. Volle bus remmenreiniger nodig gehad om de boel te kuisen.

Remt nu weer goed en zal de APK volgende maand geen problemen geven.

Gr. Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Ad,

Vergeet je je achterlicht bekabeling niet...

PS bedankt voor de tip/aanraden, ik ben toch met de Westfield in Schotland geweest.

Het was erg leuk

grtn Wilco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilco,

De bekabeling heb ik gelijk aangepakt. Was nodig. Bedankt dat je het zag. Luchtinlaten nog niet geplaatst. Gaan winterproject worden samen met de binnenbekleding. Nu is het tijd van toeren.

Westfield heel de weg gedaan wat je er van verwachtte? En een beetje goed weer gehad?

Gr. Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Westfield heeft zich erg goed gehouden.

Op 1 schakelaar na geen problemen (totale elektrische ombouw/refurbishment komende winter misschien)

En het weer was fantastisch voor Schotland.

We hebben gewoon elke dag gekeken wat het weer zou worden en daarop onze volgende locatie gepland.

Dat heeft wel enkele hoosbuien onderweg opgeleverd en 1 keer hagel. :-P

Succes verder met het klussen, maar eerst lekker toeren....

gr Wilco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zo, net terug van de APK. Helemaal goedgekeurd. Geen enkele op of aanmerking. Kan er vanaf nu weer twee jaar tegen.

Had na de rit naar Engeland een lekke achterremcilinder. Allebei maar vervangen. Op de keuring kon ik gelijk zien of deze hun werk goed doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dit warme weer werd het toch wel heel erg warm aan mijn voeten. De kachelinlaat zit in het motorcompartiment en trekt daar dus hete lucht vandaan. Bij de plaatselijke luchtbehandelingsboer een slang van 2 meter gehaald en die aan de kachelinlaat gemaakt. Scheelt een stuk of je nu hete motorlucht of warme buitenlucht naar binnen krijgt.

post-14194-0-23816700-1436000064_thumb.jpost-14194-0-37314700-1436000065_thumb.jpost-14194-0-19249400-1436000066_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Zo, de zomer is weer voorbij. Tijd om de binnenkant onder handen te nemen. Dashboard gedemonteerd. Om in het vervolg niet alle draadjes van alle klokken te demonteren, nu maar eens begonnen met multistekkers te monteren.

 

Bij Frans een Mig apparaat opgehaald en wat proeflassen gemaakt. Had nog nooit met Mig gewerkt. PB-staal ging goed. Vanmorgen menggas binnen gekregen en RVS geprobeerd. 1mm plaat ging ook goed. Weer wat bijgeleerd. Kan ik straks de frames gaan maken voor de zijramen.

 

post-14194-0-58726900-1448554771_thumb.jpost-14194-0-36795900-1448554785_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag bezig geweest met armleuningen op de deuren. Raamframe gemaakt met bevestigingspennen om op de deur te kunnen steken. Bij het polijsten ging het echter mis. De polijstschijf hapte het frame uit mijn handen en is het ontzet door de klap. Morgen opnieuw richten en fotootje maken.

 

:ph34r: :ph34r: Frans, het lassen gaat goed.

 

Gr. Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...