Ga naar inhoud

Vrijdag MK Indy Engeland geweest om mijn kit te gaan ophalen


Gast FrederikHoornaert

Aanbevolen berichten

Gast FrederikHoornaert

Vrijdag bij MK Indy Engeland geweest om mijn MK Indy te gaan ophalen

Kleur: Gulf blue

Motor die in de kit komt: Yamaha R1 2004 180Pk

Zaterdag voorbereiding laswerk gedaan, radiatorsteuntjes gelast, houder voor elektrische achteruit, sleepogen, zodat ie klaar staat om te metaliseren en te lakken in blinkend zwart zodat er niet meer moet gelast worden na het spuiten.

Komende Vrijdag is het chassis klaar om te beginnen bouwen, popel al om te beginnen en hopelijk klaar tegen eind Mei om de eerste vrije circuitritten mee te maken.

pics volgen van de bouw

Tot later

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Gast FrederikHoornaert
Gefeliciteerd, spannend om met de bouw te gaan beginnen!

Alleen een standaard R1 uit 2004 heeft helaas geen 180 pk.

Zie hier technische data

TECHNICAL SPECIFICATION

Yamaha

Model Name YZF-R1

Year 2004

Category(class) Sport

Engine Capacity (Displacement) 998 ccm (60.9 cubic inches)

Engine Type inline, 4 cylinders

Bore x Stroke Ø77.0 mm x 53.6 mm (Ø3.03 inches x 2.11 inches)

Bore/Stroke Ratio 1.44

Stroke 4

Valves per Cylinder 5

Timing System DOHC

Fuel System(Carburetion) Injection

Cooling System Liquid

Powertrain

Gearbox 6 speed

Chassis/Suspension/Brakes

Front Suspension Travel 120 mm (4.72 inches)

Rear Suspension Travel 135 mm (5.31 inches)

Front Brakes Dual disc

Front Brakes Diameter Ø320 mm (Ø12.6 inches)

Rear Brakes Single disc

Rear Brakes Diameter Ø220 mm (Ø8.66 inches)

Front Tire 120/70-zr17

Rear Tire 190/50-zr17

Dimensions

Overall Length 2065 mm (81.3 inches)

Overall Width 720 mm (28.35 inches)

Seat Height 835 mm (32.87 inches)

Wheelbase 1395 mm (54.92 inches)

Ground Clearance 135 mm (5.31 inches)

Dry Weight 172 kg (379 lb)

Performance

Max Power 180.00 HP (131.4 kW) at 10500 RPM

Max Torque 110.10 Nm (80.96 ft*lbs) at 10500 RPM

Power/Weight Ratio 0.93 Hp/Kg

Top Speed -

Acceleration (dart, speedup) time

0-100 km/h 2.9 seconds

0-60 mph 2.7 seconds

# 1/4 mile

-

# 60 to 140 km/h, highest gear

-

Dus als iedere site liegt, dan lieg ik ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FrederikHoornaert
he frederik

dat klinkt heel goed

ga je de wagen speciaal voor het circuit bouwen?

Meestal voor op het circuit, maar dan helemaal tot in de puntjes afgewerkt

Zodat ie fantastisch oogt om een paar keer op de weg te komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

180 pk bij 12500 rpm

en 103.9 nm bij 10500 rpm

als ik het opzoek(belgische site)

het gaat hier dan wel om model 2005 heb ik begrepen

bouw de indy echt licht

dan is de r1 prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FrederikHoornaert
180 pk bij 12500 rpm

en 103.9 nm bij 10500 rpm

als ik het opzoek(belgische site)

het gaat hier dan wel om model 2005 heb ik begrepen

bouw de indy echt licht

dan is de r1 prima

Model 2004, zal al zeker vlug gaan

komt nog een powercommander in om het optimale resultaat te behalen

en er wordt zeker aandacht besteed aan het gewicht

polyester zetels oa, scheelt toch al 15kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat de meeste moderne sportfietsen hun maximale vermogen bereiken middels een ram air systeem? Dat effect zal in een auto niet snel bereikt worden zodat het topvermogen dat in een motorfietsframe (en bijbehorende luchttoevoer) niet wordt gehaald indien gemonteerd in een auto (zonder uitgebreide luchthapper).

Hoe dan ook, gefeliciteerd met de aankoop en die paar paarden meer of minder zal het plezier niet minder van worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de ram air (luchthapper) groter maken.

Ik heb het bij mijn vorige auto ook gedaan maar kwam met het aanzuiggeluid in de problemen. Ik heb het er af gehaald en voelde geen merkbaar verschil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Correct! Veel fabrikanten hebben een marketing truc en dat is Ram air Direct! 180 PK levert een R1 van 2004 niet...en ook niet van 2005. De vermogensafgifte van het motorblok ("krukas") van de fabrikant is deels gebaseerd op Ram air direct. Ik heb eens berekeningen gezien van de Ram Air direct effect bij zeer hoge snelheden 200+ en dan is de Pk toename door stuwdruk zeer minimaal. (een paar pk)

Verder vind ik een R1 blok i.c.m een Mk indy heel mooi lopen en klinken...

Lekker snerpend en racy....1 keer mee gereden...De prestaties zijn zeer plezierig bij hoge toeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmhhh ik weet dat de spaanse importeur ook 180pk zegt te hebben, hun doen echter iets met de inspuit computer zodat hij ook naar 14500 rpm gaat... wat precies weet ik niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FrederikHoornaert

tja we gaan wel zien als hij van de testbank rolt en hij fijn is afgesteld voor veeeeeel fijne dagen en niet het onderste uit de kan te halen, dat loopt toch meestal verkeerd af voor gelijk welke motor

forceren = niet goed

allee nog een nachtje slapen en we kunnen starten, chassis is vandaag gespoten in de eindlaag, kunnen volop beginnen bouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daniel le Brun

Hoe ouder het blok wordt, hoe minder vermogen er overblijft.

Is een keer bij Top Gear geweest, hadden ze een oude Jaguar op de vermogensbank gezet, was iets van 50% van zijn vermogen kwijt :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FrederikHoornaert

Dank je wel, maar heb de truc gevonden blijkbaar

Dit weekend zal ik aan mijn stuur moeten kunnen draaien en remmen en de motor zou er moeten inzitten, das mijn streefdoel

Denk een goede maand werk en we kunnen gaan toeren

Popel al om de eerste meters te kunnen rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FrederikHoornaert

Neen geen kabouter maar mijn schoonbroer helpt mij een heel stuk vooruit, we hebben samen al één gemaakt , dus we kennen de punten waar we moeten op letten en de vooruitgang is 4x zo groot, niet zoeken

vandaar

natuurlijk zie min schoonbroer een mischien eruit als een kabouter maar ge moogt het hem niet zeggen , hihihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FrederikHoornaert

Gisteren nog een dagje doorgewerkt

Stuurhuis gemonteerd en verlengt

Remleidingen gemonteerd en aangesloten en ontlucht

Handrem gemonteerd en afgeregeld

Benzinetank gemonteerd

Benzineleidingen gemonteerd en aangesloten

Motor erin geplaatst, speciale gedempte cardanas en elektrische achteruit gemonteerd

Pedalen in postie gebracht

Versnellingsoverbrenging gemaakt en gemonteerd

Dus mechanisch is hij helemaal af ( uitgezonderd de uitlaatcollector en de demper)

We kunnen aan de elektrische kant beginnen, zodat we in de komende week eens kunnen testrijden vooralleer we aan de carosserie beginnen

ik popel al om aan de sleutel te draaien

zie hier de fotos

a_771.jpg

a_772.jpg

a_773.jpg

a_774.jpg

a_775.jpg

a_776.jpg

a_777.jpg

a_778.jpg

a_779.jpg

a_780.jpg

Hierboven zie je de speciale cardanas die bestaat uit 2 buizen over elkaar met rubber ingegoten tussen de buizen die normaal het "klong" geluid zou moeten wegnemen tijdens het schakelen.

a_781.jpg

a_782.jpg

a_783.jpg

a_784.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...