Gast FrederikHoornaert Geplaatst: 17 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 maart 2009 Vrijdag bij MK Indy Engeland geweest om mijn MK Indy te gaan ophalenKleur: Gulf blue Motor die in de kit komt: Yamaha R1 2004 180PkZaterdag voorbereiding laswerk gedaan, radiatorsteuntjes gelast, houder voor elektrische achteruit, sleepogen, zodat ie klaar staat om te metaliseren en te lakken in blinkend zwart zodat er niet meer moet gelast worden na het spuiten.Komende Vrijdag is het chassis klaar om te beginnen bouwen, popel al om te beginnen en hopelijk klaar tegen eind Mei om de eerste vrije circuitritten mee te maken.pics volgen van de bouwTot later Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 17 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 maart 2009 Gefeliciteerd, spannend om met de bouw te gaan beginnen!Alleen een standaard R1 uit 2004 heeft helaas geen 180 pk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 17 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 maart 2009 he frederikdat klinkt heel goedga je de wagen speciaal voor het circuit bouwen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Hoornaert Michael Geplaatst: 17 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 maart 2009 proficiat met je aankoop, carcamel,hopelijk valt alles goe mee bij de bouw.sucsesen doe de groeten aan asraël Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast FrederikHoornaert Geplaatst: 17 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 maart 2009 Gefeliciteerd, spannend om met de bouw te gaan beginnen!Alleen een standaard R1 uit 2004 heeft helaas geen 180 pk.Zie hier technische dataTECHNICAL SPECIFICATIONYamahaModel Name YZF-R1Year 2004Category(class) SportEngine Capacity (Displacement) 998 ccm (60.9 cubic inches)Engine Type inline, 4 cylindersBore x Stroke Ø77.0 mm x 53.6 mm (Ø3.03 inches x 2.11 inches)Bore/Stroke Ratio 1.44Stroke 4Valves per Cylinder 5Timing System DOHCFuel System(Carburetion) InjectionCooling System LiquidPowertrainGearbox 6 speedChassis/Suspension/BrakesFront Suspension Travel 120 mm (4.72 inches)Rear Suspension Travel 135 mm (5.31 inches)Front Brakes Dual discFront Brakes Diameter Ø320 mm (Ø12.6 inches)Rear Brakes Single discRear Brakes Diameter Ø220 mm (Ø8.66 inches)Front Tire 120/70-zr17Rear Tire 190/50-zr17DimensionsOverall Length 2065 mm (81.3 inches)Overall Width 720 mm (28.35 inches)Seat Height 835 mm (32.87 inches)Wheelbase 1395 mm (54.92 inches)Ground Clearance 135 mm (5.31 inches)Dry Weight 172 kg (379 lb)PerformanceMax Power 180.00 HP (131.4 kW) at 10500 RPMMax Torque 110.10 Nm (80.96 ft*lbs) at 10500 RPMPower/Weight Ratio 0.93 Hp/KgTop Speed -Acceleration (dart, speedup) time 0-100 km/h 2.9 seconds0-60 mph 2.7 seconds# 1/4 mile -# 60 to 140 km/h, highest gear -Dus als iedere site liegt, dan lieg ik ook Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast FrederikHoornaert Geplaatst: 17 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 maart 2009 he frederikdat klinkt heel goedga je de wagen speciaal voor het circuit bouwen?Meestal voor op het circuit, maar dan helemaal tot in de puntjes afgewerkt Zodat ie fantastisch oogt om een paar keer op de weg te komen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 17 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 maart 2009 180 pk bij 12500 rpmen 103.9 nm bij 10500 rpm als ik het opzoek(belgische site)het gaat hier dan wel om model 2005 heb ik begrepenbouw de indy echt lichtdan is de r1 prima Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast FrederikHoornaert Geplaatst: 17 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 maart 2009 180 pk bij 12500 rpmen 103.9 nm bij 10500 rpm als ik het opzoek(belgische site)het gaat hier dan wel om model 2005 heb ik begrepenbouw de indy echt lichtdan is de r1 primaModel 2004, zal al zeker vlug gaankomt nog een powercommander in om het optimale resultaat te behalenen er wordt zeker aandacht besteed aan het gewichtpolyester zetels oa, scheelt toch al 15kg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Wartenbergh Geplaatst: 19 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 maart 2009 Is het niet zo dat de meeste moderne sportfietsen hun maximale vermogen bereiken middels een ram air systeem? Dat effect zal in een auto niet snel bereikt worden zodat het topvermogen dat in een motorfietsframe (en bijbehorende luchttoevoer) niet wordt gehaald indien gemonteerd in een auto (zonder uitgebreide luchthapper).Hoe dan ook, gefeliciteerd met de aankoop en die paar paarden meer of minder zal het plezier niet minder van worden! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rob Wiersma Geplaatst: 19 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 maart 2009 Je kan de ram air (luchthapper) groter maken.Ik heb het bij mijn vorige auto ook gedaan maar kwam met het aanzuiggeluid in de problemen. Ik heb het er af gehaald en voelde geen merkbaar verschil Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Anonymous Geplaatst: 19 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 maart 2009 Correct! Veel fabrikanten hebben een marketing truc en dat is Ram air Direct! 180 PK levert een R1 van 2004 niet...en ook niet van 2005. De vermogensafgifte van het motorblok ("krukas") van de fabrikant is deels gebaseerd op Ram air direct. Ik heb eens berekeningen gezien van de Ram Air direct effect bij zeer hoge snelheden 200+ en dan is de Pk toename door stuwdruk zeer minimaal. (een paar pk)Verder vind ik een R1 blok i.c.m een Mk indy heel mooi lopen en klinken...Lekker snerpend en racy....1 keer mee gereden...De prestaties zijn zeer plezierig bij hoge toeren... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W.Schreur Geplaatst: 19 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 maart 2009 mmhhh ik weet dat de spaanse importeur ook 180pk zegt te hebben, hun doen echter iets met de inspuit computer zodat hij ook naar 14500 rpm gaat... wat precies weet ik niet.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast FrederikHoornaert Geplaatst: 19 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 maart 2009 tja we gaan wel zien als hij van de testbank rolt en hij fijn is afgesteld voor veeeeeel fijne dagen en niet het onderste uit de kan te halen, dat loopt toch meestal verkeerd af voor gelijk welke motorforceren = niet goedallee nog een nachtje slapen en we kunnen starten, chassis is vandaag gespoten in de eindlaag, kunnen volop beginnen bouwen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 20 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 maart 2009 doe inderdaad rustig aan!ik ben een ''beetje'' een rausdauwer en dat heeft me dus 3 R1 blokken gekost. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mischa Bauman Geplaatst: 20 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 maart 2009 . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 20 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 maart 2009 Hoe ouder het blok wordt, hoe minder vermogen er overblijft.Is een keer bij Top Gear geweest, hadden ze een oude Jaguar op de vermogensbank gezet, was iets van 50% van zijn vermogen kwijt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast FrederikHoornaert Geplaatst: 20 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 maart 2009 Voilla het startschot is gegevenNa een 3tal uur gewerkt te hebben , bekomen we dit resultaatna een 4u 30 staat ie rijdbaar als de flintstones Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Werner Van Loock Geplaatst: 20 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 maart 2009 zal ff helpen: (klikbare foto's)Ziet er mooi uit, dit weekend nog af? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast FrederikHoornaert Geplaatst: 20 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 maart 2009 Dank je wel, maar heb de truc gevonden blijkbaarDit weekend zal ik aan mijn stuur moeten kunnen draaien en remmen en de motor zou er moeten inzitten, das mijn streefdoelDenk een goede maand werk en we kunnen gaan toerenPopel al om de eerste meters te kunnen rijden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 20 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 maart 2009 who, heb jij kaboutertjes in je tuin die je helpen, dit gaat wel heel snel zo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast FrederikHoornaert Geplaatst: 20 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 maart 2009 Neen geen kabouter maar mijn schoonbroer helpt mij een heel stuk vooruit, we hebben samen al één gemaakt , dus we kennen de punten waar we moeten op letten en de vooruitgang is 4x zo groot, niet zoekenvandaarnatuurlijk zie min schoonbroer een mischien eruit als een kabouter maar ge moogt het hem niet zeggen , hihihi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast FrederikHoornaert Geplaatst: 22 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 maart 2009 Gisteren nog een dagje doorgewerktStuurhuis gemonteerd en verlengtRemleidingen gemonteerd en aangesloten en ontluchtHandrem gemonteerd en afgeregeldBenzinetank gemonteerdBenzineleidingen gemonteerd en aangeslotenMotor erin geplaatst, speciale gedempte cardanas en elektrische achteruit gemonteerdPedalen in postie gebrachtVersnellingsoverbrenging gemaakt en gemonteerdDus mechanisch is hij helemaal af ( uitgezonderd de uitlaatcollector en de demper)We kunnen aan de elektrische kant beginnen, zodat we in de komende week eens kunnen testrijden vooralleer we aan de carosserie beginnenik popel al om aan de sleutel te draaienzie hier de fotosHierboven zie je de speciale cardanas die bestaat uit 2 buizen over elkaar met rubber ingegoten tussen de buizen die normaal het "klong" geluid zou moeten wegnemen tijdens het schakelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Werner Van Loock Geplaatst: 22 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 maart 2009 Frederik, dit is niet leuk meer, ben al meer dan 2 jaar aan de stylus bezig en jij staat op een week verder.In ieder geval chapeau Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Hoekstra Geplaatst: 22 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 maart 2009 Ziet er goed uit Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast FrederikHoornaert Geplaatst: 25 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 maart 2009 Voilla, de eerste testrit zit eropAlles gaat prima, geen enkele probleem gehad tijdens het rijdenfotos hieronder Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.