Harm Boerma Geplaatst: 2 december 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 december 2019 zo te zien is dat een standaard type 9 bakhuis dus met een bronzen bus op de secondaire as. du niet de sterkere uitvoering met het lagertje erin. kan prima zijn dat de vertanding dit vermogen aan kan maar ofdat er van binnen nog aanpassingen zijn gedaan hangt af van de fabrikant. en daar zit helaas veel verschil in. max koppel op een quaife t9 is 260nm of meer nm met minimaal 3500 toeren op de primaire as. dit ivm smering onder dat toerental lopen ze kapot met meer dan 260nm welke olie is jou geadviseerd? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 2 december 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 2 december 2019 5 uur geleden zei Rudie Heikens: Peter, heb je geen problemen met de grondspeling? Oliefilter lijkt nogal uit te steken. Ik heb dat bij mij veranderd, en gebruik nu een 30mm korter filter (met terugslagklep). Dat scheelt ongeveer de helft. Op de foto lijkt dat inderdaad zo maar nee, het filter zit veilig! laagste punt is nu de dry-sump pan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 2 december 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 2 december 2019 2 uur geleden zei Harm Boerma: welke olie is jou geadviseerd? 75W\140, maar orginele mocht ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 30 mei 2020 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 30 mei 2020 (aangepast) Hoog tijd voor een update! Ondertussen heb ik de eerste meters met boost gemaakt, dikke pret! het is nog niet af maar alles zit er op en komt goed binnen bij de megasquirt ECU. Hieronder enkele plaatjes van dingen die ik heb moeten maken cq aanpassen of monteren. Ben nog een hoop vergeten maar foto's maken schiet er vaak bij in. nieuwe motorsteun (rechtse) gemaakt om ruimte te maken voor de supercharger. Toch maar besloten om de magneetkoppeling niet te gebruiken, vooral omdat deze in diameter te groot is dus te weinig toeren maakt. met een vulbus een kleinere pulley van een andere eaton gemonteerd, verhouding motor rpm/supercharger rpm is nu ong 1:2 Nieuwe krukas en dynamo pully's, shiny! Grotere injectoren, bosch 470cc. oude gaskleppositieschakelaar moest wijken voor een gaskleppositiesensor ivm andere ECU. nieuwe bosch TPS sensor. Intercooler schuine kanten moeten maken ivm ruimtegebrek in de neus. Nieuw dashboard gemaakt, carbonfolie over echt carbon...vooruit. digidash is een Dash2 van race-technology. Inlaatbuis met bypassklep (nu nog vacuum word kabel bediend) en temperatuursensor erin gemaakt. van een defecte motronic ecu een verloopstekker gemaakt zodat de orginele kabelboom intact kan blijven, uiteindelijk maak ik de megasquirt in de motronic behuizing. zo ziet het er nu zo'n beetje uit onder de kap zo ziet het er nu zo'n beetje uit onder de kap alle sensoren kalibreren en we hadden de c20xe vrij snel aan de praat, heb gelukkig hulp van mijn broer, die heeft ervaring met de megasquirt en in de racerij. een van de eerste keren optrekken met boost, lijkt op slippende koppeling maar dat is wheelspin in de gehele lange eerste versnelling. op dit moment waren er nog paar kleine zaken niet klaar maar volgende stap zou de testbank zijn! tot dat onderstaande foto gebeurde, kwam druk in het koelsysteem... Lekke koppakking dus, gelukkig geen schade. motor ligt nu dus weer uit elkaar en ik wacht op een nieuwe meer geschikte koppakking en arp studs. dit was altijd al het plan maar totaal vergeten... Dus dan de motor weer opbouwen en alles aansluiten, hoop volgende week weer te kunnen starten. 30 mei 2020 aangepast door Peter Pepping Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 31 mei 2020 Rapporteer Delen Geplaatst: 31 mei 2020 Peter, als ik het goed zie op de foto is het koelwaterkanaal aan de bovenkant rond de cilinders bij jou open. Op die manier ben ik bang dat je het met de drukken in je cilinder nooit dicht krijgt.. Zie bijgevoegde foto (Is een ander type blok, maar idee is hetzelfde. Naderhand kleine gaten boren om stroming door de kop te krijgen. Het Millington blok wat ik heb is ook slechts eem paar gaten aan de bovenzijde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.