Ga naar inhoud

Westfield SEiW project, eerste meters met boost gemaakt!


Peter Pepping

Aanbevolen berichten

Zo, eindelijk een kitcar!

Na het zien van het tv progamma 'a racing car is born' wist ik het, ooit ga ik er ook een bouwen! Nu ik enkele jaren later eindelijk de ruimte heb om dit te doen op zoek naar een kit, zonder op de hoogte te zijn van de huidige bpm regels zag ik mijzelf al een nieuwe bouwen. Dat ging hem dus niet worden, en op zoek gegaan naar een gebruikte met kenteken, maar wel een waar ik nog lekker aan kan sleutelen. Ook de c20xe die ik nog thuis had liggen welke uit een oud project van m'n broer komt wou ik graag gebruiken.

Stukje geschiedenis wat ik op internet heb kunnen vinden:

De Westfield heeft geraced in de UK met hulp van SBD, hier wat leuke info en foto's: http://www.sbdev.co.uk/Case_Studies/CaseStudies_PeterHayter.htm

Ook in nederland al diverse eigenaren gehad waaronder een hier actief op het forum: http://www.kitcarclub.nl/forum/index.php?/topic/919-nogmaals-westfield-seiw-nieuw-op-te-bouwen/

De auto is op de motor en bak na zoals in de (oude) advertentie, en zal zo blijven tot de invoer keuring.

Maandag 17 november opgehaald bij Harm

2daftae.jpg

Fijn om thuis de ruimte te hebben voor een dergelijk project

2a7ts0x.jpg

Wieltjes eronder gemaakt om de auto makkelijk te kunnen verplaatsen

mwzk0n.jpg

Tot nu toe voornamelijk bezig geweest met het uitzoeken van wat ik nog nodig heb. Dit weekend al wel de aandrijflijn er in kunnen hangen om het een ander te meten:

fvv148.jpg

En zoals ik al verwacht had gaat het originele inlaatspruitstuk niet passen, bij een standaard chassis misschien wel maar ik maak gebruik van de mogelijkheid om de motor verder naar achteren te kunnen plaatsen en dan heb je nog minder ruimte. ook zit hier nog een te lange bellhousing op en met de juiste gaat de motor nog 2cm naar achteren.

21mgaj4.jpg

Dus de C20xe er weer uit om verder klaar te maken, vandaag o.a. de carterpan verwisseld voor een dry sump pan.

kajmyw.jpg

De oplettende kijker ziet al iets bijzonders aan het blok, voorlopig blijft het kwa pk's en nm's nog origineel ;-)

Nu is het wachten op de bestelde onderdelen om weer verder te kunnen, voorlopig blijft alles origineel aan de auto om bij de invoer keuring geen problemen te krijgen.

aangepast door Peter Pepping
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Peter Pepping

    32

  • Harry Bouma

    11

  • Harm Boerma

    7

  • Paul van der Knijff

    6

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mooi!

Maar waarom past dat spruitstuk niet?Jouw chassis ziet er wel iets anders uit als het mijne hoewel ik het aan de inlaat kant op de foto niet goed kan zien. Mijn blok zit ook verder naar achteren als normaal, het bellhouse zit op een centimeter of 5 na in de tunnel, maar ik heb geen problemen aan de inlaatkant. Die had ik wel aan de uitlaatkant. Ik dacht makkelijk te doen en had een SBD spruitstuk gekocht maar die paste dus niet omdat mijn motor zo ver naar achteren zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, het zou dus moeten kunnen... nu had ik de motor in de takel hangen en zo goed mogelijk recht gehangen maar mischien ver van zoals het hoort, als het goed is heb ik volgende week ergens de juiste bellhousing en motorsteunen binnen dus dan maar weer eens passen voordat ik de slijptol in het spruitstuk zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij het SBD gemodificeerd chassis is de tunnel behoorlijk verbreed en past het komplete bellhouse op 1 cm na in de tunnel.

een gewoon inlaattraject is dan niet mogelijk meer ..ook met tb's wordt het nog kritisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 4 weken later...

Peter

Is er al een kenteken

Nu spek je de overheid met een slordige € 8000 met ongeveer 150 pk

dat is BPM en CO taks kassa tjing tjing

Die centen kan je beter aan de auto besteden!

Mijn oplossing:

Ik ben een VAG ARL met turbo(getuned)IHI RHF 4V aan het inbouwen

Goed voor 220PK(kan naar 340pk) en 410NM

Kosten BPM en CO taks € 0,0 voor de overheid.

Lees goed na op dit forum daar je toch nog moet beginnen kan je er rekening mee houden.

gr Martin

gr Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Martin,

Er is een (engels) kenteken bij, zonder zou ik er inderdaad niet aan beginnen. (dus alleen invoerkeuring, ook geen rest bpm)

Mooie spec's! alleen een diesel in een seven, nee bedankt.

toch bedankt voor je tip, heb je hier ook een project pagina?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig Peter

Heb nog geen project pagina zit te denken om wat voor ons club blad op papier te zetten.

Voor de toekomst hebben andere er ook wat aan.

veel plezier met je bouw, heb ik ook

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor zit op zijn plek! moet er wel weer uit voor div zaken maar handig om te zien wat er wel en niet past. Heb helaas wel nieuwe gaten moeten boren voor de (originele) motorsteunen, nu heb ik al een verkorte as waardoor alles naar achter gaat maar het lijkt erop dat er nog een 35mm kortere aandrijfas in heeft gezeten, maar dan past de bellhouse en inlaat niet meer dus laat het mooi zo.

28svxjb.jpg

het leek er eerst niet op maar de inlaat past gewoon, scheelt enorm veel werk!

344z4zn.jpg

enige wat niet past is de stuurstang icm met de uitlaat, iemand hier een oplossing voor?

23tfbix.jpg

uitlaatje mooi :-D

2ecndhy.jpg

ook moest ik wat verzinnen voor de stuurstangen, deze zaten maar een paar mm in de kogelstukken gedraaid, dus stukje eraf, draad verder snijden en verlengers erop.

2pr7l1l.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn VM geen rechte stuurstang maar 1 met 2 gewrichten erin die netjes om het motorblok heen gaan. Bij een eventuele aanrijding komt die ook niet naar binnen maar schiet hij door de zijkant van de auto naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn VM geen rechte stuurstang maar 1 met 2 gewrichten erin die netjes om het motorblok heen gaan. Bij een eventuele aanrijding komt die ook niet naar binnen maar schiet hij door de zijkant van de auto naar buiten.

Mijn idee! (Rechte stang vond ik veel te link...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

voor de stuurstang wacht ik nog op een nieuw stukje staal, wel de fan op de radiateur omgebouwd zodat die mee met de rijwind zuigt:

2a9a72u.jpg

Nu bezig met een oplossing om de tank op de tankdop aan te sluiten, lijkt erop dat de dop in de bumper gemaakt is om direct op de tank te monteren en niet met een vulslang...

ivzplf.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...