Harm Boerma Geplaatst: 17 februari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 februari 2015 verkeerde tankdop peterdie tank heb ik er bij gekocht van een clublid en de dop is er door de vorige eigenaar opgezet omdatie zo mooi pastander doppie erop dus ..misschien heb ik nog iets voor je liggen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joey van den Bogaert Geplaatst: 18 februari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 februari 2015 Peter,je moet eens op kitcaronderdelen.nl kijken. exterieur --> tankdoppen. Daar staat bijvoorbeeld een geborstelde hieraan zit het extradeel dat je nodig hebt om er een benzine bestendige slang tussen te zetten.Deze zit ook op mijn Westfield alleen kan er geen goede foto van vinden Groet Joey Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 19 februari 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 19 februari 2015 Harm, denk je dat een andere dop wel aansluit? want de tankopening zit er naast, lager en onder een andere hoek tov de dop. maar als je even wilt kijken of je nog wat hebt liggen graag! Joey, heb zo'n deel en stukje slang gekocht maar dan nog krijg je de boel niet aan elkaar, te scherpe hoek. Dus m'n broer maakt een nieuwe vulhals zodat deze recht voor de dop zit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 22 februari 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 22 februari 2015 zo, de tank kan gevuld worden!Voor de stuurstang denk ik ook een oplossing gevonden te hebben, ipv onder het laatste chassisbalkje er boven langs gaan, even kijken hoe het stuur dan komt te staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R. Broer Geplaatst: 22 februari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 februari 2015 Ziet er goed uit! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 22 februari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 februari 2015 Is dik in orde Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 22 februari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 februari 2015 ah snap em nu haha maar dat heb je netjes opgelostmooie lasjes ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
David Francken Geplaatst: 11 maart 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 maart 2015 Is ok Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 18 april 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 18 april 2015 Het is even rustig met de updates maar gestaag vordert het project, ben nu bezig met het dry sump systeem en wanneer dat erop zit kan de motor er definitief in en kunnen alle aansluitingen in orde gemaakt worden.Nu laat je bij een dry sump de olie afzuigen en aanvoeren door een riem aangedreven oliepomp maar waarom de originele pomp niet uit de olietank laten zuigen? kan het oliefilter mooi blijven zitten en je hebt alleen een afzuig pomp nodig wat weer minder kracht kost. Iemand ervaring met deze opzet? De standaard oliepomp van een C20xe staat niet bekend om zijn betrouwbaarheid en word veel vervangen door een pomp van een z20let (OPC/Speedster) welke meer capaciteit heeft maar vooral betrouwbaarder is. Pomp gevonden op Ebay en dus aan het sleutelen gegaan.Gehele distributie moet eraf om de pomp te kunnen demonteren:Het gedeelte wat tegen het blok zit is hetzelfde maar het oliefilter zit iets anders en vooral het gedeelte waar normaal de aanzuigbuis opzit is anders:Alles weer gemonteerd met nieuwe pakking en keerring, ook gelijk maar een nieuwe distributieriem erop.Door het ovale gat word normaal gesproken de olie aangezogen uit het carter maar ik wil uit een externe tank zuigen dus word de carterpan aangepast en met wat frees en laswerk moet er een slang aansluiting op komen.Kan op internet niet veel vinden over deze opzet van een dry symp maar ik zie niet waarom dit minder goed zou werken, of zie ik wat over het hoofd?dry-sump pomp kan ik tegen inkoop krijgen maar zoek nog een olietank met 5" diameter, iemand nog wat liggen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 18 april 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 april 2015 Met dry sump pomp bedoel je waarschijnlijk de scavenge pomp? Als je die gaat gebruiken moet de capaciteit groter zijn dan die van de oliepomp.Bovendien is de bedoeling van een drysump systeem dat de scavengepomp onderdruk in het carter creëert. Hiervoor moeten de reguliere openingen in het kleppendeksel afgedopt worden.Verder adviseer ik je om het sensorwiel van de krukas te verwijderen, deze willen ook graag breken bij hogere toeren.Je kunt de krukas sensor voor op de poelie plaatsen met een 60-2 schijf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 11 mei 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 11 mei 2015 Jeeeej, m'n wielen zijn binnen!Het zijn Japan racing JR-3's in 15*7 inch. Wil er Toyo R1R om laten leggen.Ben benieuwd hoe ze staan onder een westfield! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 11 mei 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 mei 2015 AF!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 25 oktober 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Oei, laatste post is van mei... hoog tijd voor een update! Tussentijds wel wat kleine zaken opgelost en dingen besteld maar ik kan nu weer verder met de grote werkzaamheden. Binnenkant van de aangepaste carterpan, hier ontbreekt alleen nog de groef voor de o-ring, welke er nu wel in zit. Zo ziet het er van onder uit Zo staat de Westfield er nu bij, motor erin en druk bezig met alles aansluiten. Hopelijk is de volgende update wat eerder   Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 8 mei 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2016 Het was weer even stil hier maar nu groot nieuws! de motor loopt, nog wel een kleine olie lekkage op een koppeling maar hij loopt mooi en de druk is goed met het dry-sump systeem, heel blij mee! Nu nog een paar kleine puntjes oplossen en dan op jacht naar een (NL) kenteken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 9 mei 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 mei 2016 Mooi, maar ik snap nog niet veel van je drysump systeem, je gebruikt de oliepomp op de originele plek zover begrijp ik het nog, maar vanwaar zuigt de oliepomp het aan? en hoe wordt de olie uit het carter gehaald? Zoals ik het nu op de fotos zie pomp je het carter vol en zuigt dezelfde pomp het via een tank weer af met daartussen ergens een oliefilter en koeler. Je kunt normaal gesproken wel de originele pomp gebruiken, maar ik zie nergens een afzuigpompzitten die essentiëel is voor een drysump. Overigens moet je je afvragen of een oliekoeler bij een Seven noodzakelijk is. Mijn motor, die niet echt kinderachtig is krijg ik met moeite op 60 graden, en ook alleen met het vervangen van de termostaat van 74 graden naar 92graden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 9 mei 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 9 mei 2016 Harry, de originele oliepomp zuigt uit de dry sump tank en een riem aangedreven scavenge pomp zuigt het carter leeg en vult de tank. Zal de temperatuur in de gaten houden, als de koeler er af kan scheelt dat weer n kilo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 9 mei 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 mei 2016 1 uur geleden zei Peter Pepping: Harry, de originele oliepomp zuigt uit de dry sump tank en een riem aangedreven scavenge pomp zuigt het carter leeg en vult de tank. Zal de temperatuur in de gaten houden, als de koeler er af kan scheelt dat weer n kilo. Ok dan snap ik het. Jouw opzet komt inderdaad wel meer voor heeft echter 1 nadeel ten opzichte van een normale drysump pomp. Als de riem breekt dan merk je dit niet totdat het punt dat de oliepomp de motor met de complete olie inhoud heeft gevuld. Dat geeft wel een hoop troep. Met een gecombineerde pomp zie de oliedruk direct wegvallen. Kan ook schadelijk zijn als je dit niet direct merkt. Vandaar dat er bij mij een oliedrukzender op de ecu zit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 20 mei 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 20 mei 2016 Gister voor de importkeuring naar de RDW geweest, helaas afgekeurd op de uitstoot. Identificatie en de rest was allemaal goed, nu dus de oorzaak van de te hoge uitstoot vinden en weer terug. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefan Ottenhof Geplaatst: 20 mei 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 mei 2016 Gaat je lukken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 21 mei 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 mei 2016 Wat voor waardes heb je? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 22 mei 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 mei 2016 Volgens welk bouwjaar wordt je gekeurd? En zoals Paul reeds vroeg, wat zijn je waardes. Heb je een cat gemonteerd? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 25 mei 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 25 mei 2016 Bouwjaar is 1996, dus moet tussen de 0.5 en 0.3 zitten heb ik begrepen. Nu weet ik de waardes niet maar je kon aan de stationairloop horen dat er iets niet goed zat. Even flink nadenken en Google er op los laten heeft 2 dingen opgeleverd, tankventilatiefilter zit er niet op maar regelklepje wel en zoog hier waarschijnlijk valse lucht, en een vacuüm stuurleiding van de carterventilatie zat dicht door een verstopte koppeling. Nu loopt de motor mooi rond en klopt het voltage op de lambda sensor ook weer. Vrijdag weer naar de RDW voor de controlekeuring maar eerst even langs de lokale garage om de uitstoot te meten. Cat zit er tussen Harry! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 25 mei 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 mei 2016 ik ga er morgen nog even heen met een fury. kon eergisteren weer terug omdat er morgens niet gekeurd kon worden. heb nog even aan keurmeester gevraagd over het geluid .deze zei me dat alleen bij twijfel er wat gemeten wordt als de wagen voor 1997 is. misschien extra pot erbij op zetten?  zit misschien niet helemaal op de route maar leuk als je bakkie komt doen in roden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 26 mei 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 mei 2016 9 uur geleden zei Peter Pepping: Bouwjaar is 1996, dus moet tussen de 0.5 en 0.3 zitten heb ik begrepen. Nu weet ik de waardes niet maar je kon aan de stationairloop horen dat er iets niet goed zat. Even flink nadenken en Google er op los laten heeft 2 dingen opgeleverd, tankventilatiefilter zit er niet op maar regelklepje wel en zoog hier waarschijnlijk valse lucht, en een vacuüm stuurleiding van de carterventilatie zat dicht door een verstopte koppeling. Nu loopt de motor mooi rond en klopt het voltage op de lambda sensor ook weer. Vrijdag weer naar de RDW voor de controlekeuring maar eerst even langs de lokale garage om de uitstoot te meten. Cat zit er tussen Harry! Bij mij werd tijdens de apk afgelopen week gekeken naar het volgende: stationair beneden 3,5% CO Verhoogd toerental (2500) 0,3%CO hondersten maken niet uit dus 0,39 is geen reden voor afkeur bij veel APK garages. (ik kan over deze regel echter niets vinden) Tevens moet de Lambda waarde tussen 0,98 en 1,03 liggen (Bij stationair werd hier weer niet naar gekeken) Bij de RDW meten ze het uitlaatgeluid. Bij mij mocht die 95DBa zijn onder een hoek van 45graden en 1 meter achter de uitlaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Patrick vd Langenbergh Geplaatst: 27 mei 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 mei 2016 Ik ben pas met de MNR (Honda K20A motor met OMEX 710 ecu) naar de Belgische variant van de APK geweest. Na drie maal (jawel, 3 maal. Eerst met 1 cat, daarna met 2 cat...) een rode kaart (APK-afkeur...) wegens het niet halen van de emissie-eisen, heb ik de ervaring opgedaan dat de motor niet warm, maar heet moet zijn om de goede immissiewaarden te halen... Bij een koelwater temperatuur van 85°C had ik een CO van ± 6% en een lambda-waarde rond de 2,5. Echter wanneer de koelfan aanslaat (95°C) was de CO plotsklaps gedaald naar 0,15% of zo en de lambda-waarde naar rond de 1... Zomaar, zonder ook maar één aanpassing in ecu of uitlaat! Van een gewisse rode kaart naar een groene (van afkeur naar een goedkeuring)... Ik heb voor de Nederlandse lezers enkele vertalingen Vlaams <> Nederlands toegevoegd...   Greetz, Patrick Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.