Willem van der Velde Geplaatst: 19 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2014 Vraagje ik ben bezig met de breedband set van kms aan de ecu te koppelen .Nu kom ik tot de ontdekking dat de draden van de nokkenas sensor niet aangesloten zitten .Ze hangen naast de ecu los .Heeft de ecu die gegevens niet nodig ?Draait hij alleen op krukas sensor ?? Kortom is het normaal dat de nokkenas sensor niet gebruikt wordt .Gr Willem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Don Fulford Geplaatst: 19 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2014 Bij mij zit de nokkenas sensor ook niet aangesloten. Let wel ik heb een DTA ecu.grtDon Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dick Geys Geplaatst: 19 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2014 Op mijn Duratec met KMS is nokkenas sensor niet gebruikt is afgedopt.Groeten Dick Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 19 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2014 Bij mijn Omex ook geen nokkenas die ergens op aangesloten is.Wellicht bij een nokkenas die zou kunnen verdraaien (VTEC en enzo) wordt dit wel gebruikt.Bij een normale motor heb je alleen een krukas sensor nodig, deze sensor zal je ecu vertellen wanneer hij moet vonken of inspuiten Groeten Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mischa Bauman Geplaatst: 19 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2014 . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 19 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2014 Ok, dat is dus een soort van wasted spark, maar dan voor de inspuiting ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mischa Bauman Geplaatst: 19 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2014 . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 23 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Nokkenas sensor stuur de ontsteking zodat je geen wasted spark nodig hebt. Dat is de basis voor de nokkenas sensor. De injectie heeft het niet nodig, behalve bij sequential injectie, maar dan moet de injection cycle wel kort genoeg zijn voor de toerentallen waar het toe doet. Dus highflow en lage deadtimes op de injectoren. Overigens denk ik niet dat er veel mensen op sequentiele injectie tunen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.