Rob Wiersma Geplaatst: 28 september 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 september 2009 http://www.youtube.com/watch?v=smTp75YXT_M Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 28 september 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 september 2009 mooie film robje kan wel wat harder door de ramshoek heenje hebt maar de helft van de baanbreedte gebruikt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Tarry Geplaatst: 28 september 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 september 2009 Ik miste Martin zijn achterspatbord op een haartje na zie ik...goed dat ik mijn ogen open had Jammer dat ik zo een gat opengelaten had Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 28 september 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 september 2009 Gaaf Rob.Ben bezig met mn filmmateriaal te uppen in het ccrc kanaal. Daar mis ik nét de kont van Michel, ik bedoel Michel mist net mn neus, daar waar hij rechtuit schiet bij de chicane. Zometeen online, lekker snel speciaal voor Mick:http://www.youtube.com/super7racing Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martin van der Wal Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 september 2009 Ik miste Martin zijn achterspatbord op een haartje na zie ik...goed dat ik mijn ogen open had Jammer dat ik zo een gat opengelaten had Ik vond dat helemaal niet jammer, mijn start was niet goed, maar doordat iedereen naar de linkerkant op een hoop ging rijden, kon ik mooi profiteren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 september 2009 gaaf filmpje. ding gaat echt hard. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rob Wiersma Geplaatst: 29 september 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 29 september 2009 mooie film robje kan wel wat harder door de ramshoek heenje hebt maar de helft van de baanbreedte gebruiktKlopt, iedere keer als ik de bocht om ben denk ik weer dat het de volgende keer wat sneller kan.Je hoort ook dat ik ruim voor het rempunt m'n gas al losgelaten heb.Heb het niet zo op die hoge snelheidsbochten, scheivlak idem dito.Hetzelfde met aanremmmen GT chicane, altijd te vroeg.Misschien heeft het te maken met de ruimte aan de linkerkant van de baan, muur is dichtbij, zelfde als scheivlak waar de ruimte rechts vrij krap is.Misschien begint de leeftijd wel mee te spelen......Het vreemde is als ik in een kart stap ik totaal geen angst voor bochten of snelheid heb terwijl ik er in de auto altijd al last van gehad heb, niet echt angst maar respect of zoiets.Zien jullie ook iets vreemds aan mijn voorspatborden op hoge snelheid?Ik werd gek van resonantie maar kon niets vinden, pas op het filmpje zag ik de oorzaak...Ik heb ze gecheckt maar ze zitten zo vast als een huis, zal wel rijwind onder komen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 september 2009 voorspatborden lijkt wel een stukje papier Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 september 2009 Gevecht tussen Rogier en Michel ... schitterend om te zien.Bv hoe Michel tot 2 keer toe vol binnendoor wil steken op het einde van het rechte stuk.Vervolgens ga je te hard de bocht in en kan je je plekkie weer inleveren Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 september 2009 Die Strubben-bocht heb ik écht moeite mee... Heb overigens gisteren de rembalans nog een stuk meer naar voren gezet. We hebben het idee dat de remdruk nog te veel op achter stond en er daardoor zoveel hitte in gekomen is. Aan het begin van de race zijn de blokken nog koud en is de balans goed, maar later in de race remde ie achter écht te hard. Kan het zijn dat die korte bochten daarom zo slecht gaan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martin van der Wal Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 september 2009 Die Strubben-bocht heb ik écht moeite mee... Heb overigens gisteren de rembalans nog een stuk meer naar voren gezet. We hebben het idee dat de remdruk nog te veel op achter stond en er daardoor zoveel hitte in gekomen is. Aan het begin van de race zijn de blokken nog koud en is de balans goed, maar later in de race remde ie achter écht te hard. Kan het zijn dat die korte bochten daarom zo slecht gaan?Hoi Rogier, verder niets gevonden aan de remmen?Als je auto achter teveel remt, dan kan het inderdaad zo zijn dat je achterwielen bij korte bochten ( dus lagere snelheid ) gaan blokkeren en je daardoor overstuur krijgt.Rembalans verstelbaar maken met draaiknop, zodat je tijdens het rijden de balans kan instellen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 september 2009 ook goed om na een grindbakbezoek eerst je auto even uit te schuddendit dan natuurlijk niet op de ideale lijn maar ernaast Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 september 2009 Verder niets gevonden. Wielen lopen mooi vrij, balans afgesteld naar veel voor en pedaal zo hard als t maar zijn kan. De druk-schakelaar zit ook op achter, dus die zou moeten branden als achter de druk niet weg had gekund tijdens de race. Denk toch een stukje balans-afstelling. Verder heeft Bauke de auto nog nagelopen en ziet er prima uit voor Oschersleben.@ Harm: sorry... niet aan gedacht, was te druk met aanstormend verkeer, maar zal er de volgende keer aan proberen te denken. Of gewoon niet meer door de bak janken... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Luc van Altena Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 september 2009 Rob, misschien zit je schokbreker vast.Heb dat ook met een cupracer meegemaakt.Wat veel rijders doen is na het rijden de schokbrekers op nul zetten.Of anders misschien onbalans door dat je de loodjes van wiel bent kwijt geraakt, b.v.b. door de kattebak rijden (zoals de Belgen zeggen).Persoonlijk vind ik een cupracer verschrikkelijk stuiteren op de baan, als ik dat vergelijk met mijn xtr.Decennia verschil in wegligging. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.