Ga naar inhoud

oldtimer suzuki dwergauto 1970 / RDW info


Philip van de Poel

Aanbevolen berichten

Beste heren specialisten,

Ik sta op het punt een Suzuki Fronte te kopen van 1970, momenteel hangt er een blauwe nederlandse nummerplaat op.

De nederlandse papieren zijn aanwezig, doch als ik de nummerplaat ingeef op de registratiesite bij de RDW verschijnt de melding dat het voertuig niet bekend is.

Zou dit voertuig uitgeschreven zijn in Nederland? volgens de huidige eigenaar niet... Moet dit dan eerst ingeschreven worden in Nederland, vervolgens geschrapt (schrappingsbewijs nodig) en dan ingeschreven in Belgie?

Voor de geïnteresseerden, t'is er eentje met de 360cc luchtgekoelde 2-takt 3-cilinder motor achterin. Staat al 20 jaar stil.

Heeft iemand ervaring of raad over dergelijk autootje? zou dit ooit een collectors-item kunnen worden?

Ik twijfel nog....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie dingetjes .

Dat de Rdw gegevens niet terug te vinden kan ook de oorzaak hebben dat hij bij een autobedrijf nog in de handelsvoorraad staat ingeschreven .

Verder ja het zijn echt mooie dingen m`n zwager heeft een coupé staan ooit gerestaureerd netjes in zijn bedrijf op de zolder gezet inmiddels gewoon weer buiten in de regen omdat hij er geen plaats meer voor heeft binnen .

Eigenlijk wel jammer die coupé zijn echt poepies .

En idd Bauke mooi zo`n R1 erin en iedereen het snot voor de ogen rijden .

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

T'is dit model....

https://www.flickr.com/photos/23862603@N05/2675417968/galleries/

een beetje vliegroest, carbu sproeiers zitten vast en uiteraard werk aan de remmen.

Waarschijnlijk heeft willem gelijk, want de huidige eigenaar heeft de auto destijds gekocht uit de verzameling van een suzuki dealer. Wat betekent dit dan voor de papierwinkel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij maakt dat niets uit Philip de handels voorraad moet je denk ik hetzelfde zien als de schorsing voor een particulier.

De garage houder is dan vrijgesteld van belasting en verzekering .

Ofwel als hij de auto verkoopt dan haalt hij hem van de handelsvoorraad af en jij krijg je overgeschreven papieren ..

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philip,

Ik heb er 2 st gele uit bj. 1970 gehad, dit is echter met een 500cc motor.

De mijne was indertijd getest in Autovisie.

Ik had er indertijd de poorttiming van de Kawasaki Mach III motor

in gevijld, dit accelereerde erg goed. Altijd leuk om gillend als een motorfiets

als eerste bij het stoplicht weg te knallen, achterblijvers verdwenen in

de blauwe walm.

In Zuidwolde bij Groningen staat nu ook 1 rode te koop bij www.knalnaarpotze.nl

Bert Reitsma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Bert, ik krijg nu toch wat vage beelden van Police Academy.... Die kerel ropte een voorstoel uit een Honda Civic om vervolgens vanaf de achterbank te sturen :-) allemachtig, dat jij daar in pastte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bert, nuttige tip die rode, goed als prijsindicatie ter vergelijk.

Heb je ervaring met de krukaslagers? Dit zijn bij de 360cc labirynthlagers (geen seal tussen de carters zoals bij de GT750 motoren)

Ik heb een beetje mijn bedenking bij de lange stilstand van de fronte, ik vrees dat de lagers vol sludge zullen zitten en ze te verwoesten bij het heropstarten.

En het is zeker een 360 cc, van 1970. Ik zal asap enkele foto's posten.

En ja, het spreekt me wel aan zo'n rijdende jetski.

Het slapend kenteken, daar moet ik me ook nog over informeren.

groeten, philip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philip,

Volgens mij zijn door Louman&Parqui in NL vanaf 1970 alleen maar 500 cc Frontes verkocht, de 360 cc is alleen in Japan/Verre Oosten verkocht.

Nederland werd als ook door Suzuki als introductieland voor Europa gekozen, mijn auto was eerst de demo.

Later is er ook nog een 550 cc watergekoeld blokje in het jeepje LJ50 gemonteerd geweest (werd later LJ 80 met 800 cc 4-tact 4-cyl.;deze heb ik later ook gekocht).

Ik ben eerder bang voor roestvorming in de lagers, sludge heb je niet bij tweetact. Soms zitten de cilinders echter hardnekkig vastgeroest op de tapbouten.

Bij mijn Kawa 500 Mach III, die ik ca. 35 jaren vochtig heb opgeslagen (met een muizennest in het luchtfilter) zat er geen roest in, ik ben vorig jaar aan de restoratie begonnen.

Met de Fronte heb ik ca. 30.000 km gereden; ondanks het opvoeren was maar 1x motorwissel nodig, door kapot zuigerpenlagertje.

Dat beeld van Dirk klopt wel ongeveer, de stoel stond pal tegen de achterbank, zonder stoel kon ik vanaf de achterbank niet bij de pedalen; dit wel geprobeerd dus.

Groeten, Bert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier enkele foto's....

de uitlaat en de carbu's zijn momenteel gedemonteerd.

De verzonken sproeiers (eigenlijk T20 carbu's) zitten vast, en de sleuven om ze uit te schroeven zijn volledig weg door mislukte demonteer pogingen.

Iemand tips om deze toch te verwijderen zonder de carburateur te beschadigen?

groeten,

philip

post-5743-0-05564100-1411505920_thumb.jp

post-5743-0-72407300-1411505933_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philip,

als ik met mijn kenteken app het kenteken invoer komen de volgende gegevens naar voren:

Suzuki Fronte

Benzine

Eerste toelating 13-04-1970

APK 07-05-2016

3 Cilinders

Gewicht 472kg

Rijklaar 572kg

Deuren 2

Eerste toelating 13-04-1970

Wel bekent dus.

Groeten Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kenteken is 02.28.JV , ik heb fotos op het net gevonden van een identieke fronte, met 02.26.JV, bijna dezelfde combinatie.... is dit toeval of krijgen de autos in bulk hun nummerplaat in nederland, bij het invoeren?

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philip,

Als ik jouw nummer ingeef krijg ik de volgende gegevens:

gegevens over de auto zijn hetzelfde

Eerste toelating 20-04-1970

Vervaldag APK 20-4-1972

gegevens zijn dus nog wel ergens bekend.

Ik gebruik de app iKenteken en die werkt met gegevens van VWE

Succes met je zoektocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hier enkele foto's....

de uitlaat en de carbu's zijn momenteel gedemonteerd.

De verzonken sproeiers (eigenlijk T20 carbu's) zitten vast, en de sleuven om ze uit te schroeven zijn volledig weg door mislukte demonteer pogingen.

Iemand tips om deze toch te verwijderen zonder de carburateur te beschadigen?

groeten,

philip

Ik neem aan dat de sproeiers verzonken liggen.

Sttur mij een pb met telefoonnr. Dan kan ik je beter uitleggen hoe ze te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...