Philip van de Poel Geplaatst: 22 september 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2014 Beste heren specialisten,Ik sta op het punt een Suzuki Fronte te kopen van 1970, momenteel hangt er een blauwe nederlandse nummerplaat op.De nederlandse papieren zijn aanwezig, doch als ik de nummerplaat ingeef op de registratiesite bij de RDW verschijnt de melding dat het voertuig niet bekend is.Zou dit voertuig uitgeschreven zijn in Nederland? volgens de huidige eigenaar niet... Moet dit dan eerst ingeschreven worden in Nederland, vervolgens geschrapt (schrappingsbewijs nodig) en dan ingeschreven in Belgie?Voor de geïnteresseerden, t'is er eentje met de 360cc luchtgekoelde 2-takt 3-cilinder motor achterin. Staat al 20 jaar stil.Heeft iemand ervaring of raad over dergelijk autootje? zou dit ooit een collectors-item kunnen worden?Ik twijfel nog.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 22 september 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2014 Ja r1 er in Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Willem van der Velde Geplaatst: 22 september 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2014 Mooie dingetjes .Dat de Rdw gegevens niet terug te vinden kan ook de oorzaak hebben dat hij bij een autobedrijf nog in de handelsvoorraad staat ingeschreven .Verder ja het zijn echt mooie dingen m`n zwager heeft een coupé staan ooit gerestaureerd netjes in zijn bedrijf op de zolder gezet inmiddels gewoon weer buiten in de regen omdat hij er geen plaats meer voor heeft binnen .Eigenlijk wel jammer die coupé zijn echt poepies .En idd Bauke mooi zo`n R1 erin en iedereen het snot voor de ogen rijden .Gr Willem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joey van den Bogaert Geplaatst: 22 september 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2014 http://www.autoweek.nl/video/2976/tuning-suzuki-scx-1000rZoiets van maken dus. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philip van de Poel Geplaatst: 22 september 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2014 T'is dit model....https://www.flickr.com/photos/23862603@N05/2675417968/galleries/een beetje vliegroest, carbu sproeiers zitten vast en uiteraard werk aan de remmen.Waarschijnlijk heeft willem gelijk, want de huidige eigenaar heeft de auto destijds gekocht uit de verzameling van een suzuki dealer. Wat betekent dit dan voor de papierwinkel? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Willem van der Velde Geplaatst: 22 september 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2014 Volgens mij maakt dat niets uit Philip de handels voorraad moet je denk ik hetzelfde zien als de schorsing voor een particulier.De garage houder is dan vrijgesteld van belasting en verzekering .Ofwel als hij de auto verkoopt dan haalt hij hem van de handelsvoorraad af en jij krijg je overgeschreven papieren ..Gr Willem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philip van de Poel Geplaatst: 22 september 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2014 De auto staat al in Belgie, en het autobedrijf (en misschien ook de dealer) bestaat niet meer.Uit de handelsvoorraad halen zal bijgevolg niet meer kunnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bert Reitsma Geplaatst: 22 september 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2014 Philip, Ik heb er 2 st gele uit bj. 1970 gehad, dit is echter met een 500cc motor. De mijne was indertijd getest in Autovisie. Ik had er indertijd de poorttiming van de Kawasaki Mach III motor in gevijld, dit accelereerde erg goed. Altijd leuk om gillend als een motorfiets als eerste bij het stoplicht weg te knallen, achterblijvers verdwenen in de blauwe walm. In Zuidwolde bij Groningen staat nu ook 1 rode te koop bij www.knalnaarpotze.nl Bert Reitsma Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 22 september 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2014 Nou Bert, ik krijg nu toch wat vage beelden van Police Academy.... Die kerel ropte een voorstoel uit een Honda Civic om vervolgens vanaf de achterbank te sturen allemachtig, dat jij daar in pastte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 22 september 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2014 Ook in bedrijfsvoorraad moet een kenteken dat aktief is zichtbaar zijn op rdw.nl anders is er iets aan de hand. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philip van de Poel Geplaatst: 22 september 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2014 Bert, nuttige tip die rode, goed als prijsindicatie ter vergelijk.Heb je ervaring met de krukaslagers? Dit zijn bij de 360cc labirynthlagers (geen seal tussen de carters zoals bij de GT750 motoren)Ik heb een beetje mijn bedenking bij de lange stilstand van de fronte, ik vrees dat de lagers vol sludge zullen zitten en ze te verwoesten bij het heropstarten.En het is zeker een 360 cc, van 1970. Ik zal asap enkele foto's posten.En ja, het spreekt me wel aan zo'n rijdende jetski.Het slapend kenteken, daar moet ik me ook nog over informeren.groeten, philip Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bert Reitsma Geplaatst: 22 september 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2014 Philip,Volgens mij zijn door Louman&Parqui in NL vanaf 1970 alleen maar 500 cc Frontes verkocht, de 360 cc is alleen in Japan/Verre Oosten verkocht.Nederland werd als ook door Suzuki als introductieland voor Europa gekozen, mijn auto was eerst de demo.Later is er ook nog een 550 cc watergekoeld blokje in het jeepje LJ50 gemonteerd geweest (werd later LJ 80 met 800 cc 4-tact 4-cyl.;deze heb ik later ook gekocht).Ik ben eerder bang voor roestvorming in de lagers, sludge heb je niet bij tweetact. Soms zitten de cilinders echter hardnekkig vastgeroest op de tapbouten.Bij mijn Kawa 500 Mach III, die ik ca. 35 jaren vochtig heb opgeslagen (met een muizennest in het luchtfilter) zat er geen roest in, ik ben vorig jaar aan de restoratie begonnen. Met de Fronte heb ik ca. 30.000 km gereden; ondanks het opvoeren was maar 1x motorwissel nodig, door kapot zuigerpenlagertje.Dat beeld van Dirk klopt wel ongeveer, de stoel stond pal tegen de achterbank, zonder stoel kon ik vanaf de achterbank niet bij de pedalen; dit wel geprobeerd dus.Groeten, Bert. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philip van de Poel Geplaatst: 23 september 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 23 september 2014 Hier enkele foto's....de uitlaat en de carbu's zijn momenteel gedemonteerd.De verzonken sproeiers (eigenlijk T20 carbu's) zitten vast, en de sleuven om ze uit te schroeven zijn volledig weg door mislukte demonteer pogingen.Iemand tips om deze toch te verwijderen zonder de carburateur te beschadigen? groeten,philip Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 24 september 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 september 2014 Philip,als ik met mijn kenteken app het kenteken invoer komen de volgende gegevens naar voren:Suzuki FronteBenzineEerste toelating 13-04-1970APK 07-05-20163 CilindersGewicht 472kgRijklaar 572kgDeuren 2Eerste toelating 13-04-1970Wel bekent dus.Groeten Ad Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 24 september 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 september 2014 eerste fotootje was volgens mij een voorbeeld Ad... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 24 september 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 september 2014 Stond er niet bij Dirk. Dacht dat het de betreffende auto was.Er kan trouwens wel verschil zitten in de gegevens van de "RDW" en "RDWDATA".Zou volgens mij toch dezelfde databank moeten zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philip van de Poel Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 september 2014 Het kenteken is 02.28.JV , ik heb fotos op het net gevonden van een identieke fronte, met 02.26.JV, bijna dezelfde combinatie.... is dit toeval of krijgen de autos in bulk hun nummerplaat in nederland, bij het invoeren?groet Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 24 september 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 september 2014 Philip,Als ik jouw nummer ingeef krijg ik de volgende gegevens:gegevens over de auto zijn hetzelfdeEerste toelating 20-04-1970Vervaldag APK 20-4-1972gegevens zijn dus nog wel ergens bekend.Ik gebruik de app iKenteken en die werkt met gegevens van VWESucces met je zoektocht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philip van de Poel Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 september 2014 Inderdaad Ad, met die app is de nr plaat bekend... bedankt voor de tip. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lejan van Dijk Geplaatst: 17 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 oktober 2014 ik verwacht dat het kenteken slaapend is , dit gebeurt vaker met oude auto's die al lang van de weg zijn . ( kan pas op naam worden gezet na APK en controle op orginalieteit.) . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 18 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 oktober 2014 Hier enkele foto's....de uitlaat en de carbu's zijn momenteel gedemonteerd.De verzonken sproeiers (eigenlijk T20 carbu's) zitten vast, en de sleuven om ze uit te schroeven zijn volledig weg door mislukte demonteer pogingen.Iemand tips om deze toch te verwijderen zonder de carburateur te beschadigen? groeten,philipIk neem aan dat de sproeiers verzonken liggen.Sttur mij een pb met telefoonnr. Dan kan ik je beter uitleggen hoe ze te verwijderen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.