Ga naar inhoud

Westfield vs Motorscooter


M. Visser

Aanbevolen berichten

Deze meneer denkt gewoon dat hij niet hoeft te wijken voor anderen die een foutje maken.

Ik hoop voor deze meneer dat hij ooit in Limburg zo deelt neemt in het verkeer en dan bijvoorbeeld mij tegen komt.

Dan kunnen we een lesje in geven en nemen oefenen.

Ik heb een hekel aan mensen die gewoon denken dat ze alleen op de wereld zijn en dat iedereen maar moet wijken.

En uit het filmpje maak jij niet op dat de megane rijder denkt dat ik voor hem moet wijken?

Hij komt het notabene nog even vertellen.

En wat betreft het dreigement, grote jongen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Jij provoceert de mensen tot zulke actie's

Mij hebben ze geleerd anticipeer op het verkeer vermijd ongelukken geef de mensen de ruimte.

Maar dat zie jij waarschijnlijk niet in dus daar laten we het maar bij.

En inderdaad ben ik een grote jongen en waarschijnlijk zullen er nog wel nog een paar rond lopen.

En ik hoop echt dat je eens een van deze grote jongens tegen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij provoceert de mensen tot zulke actie's

Mij hebben ze geleerd anticipeer op het verkeer vermijd ongelukken geef de mensen de ruimte.

Maar dat zie jij waarschijnlijk niet in dus daar laten we het maar bij.

En inderdaad ben ik een grote jongen en waarschijnlijk zullen er nog wel nog een paar rond lopen.

En ik hoop echt dat je eens een van deze grote jongens tegen komt.

Maar goed dat je een auto hebt, want met de trein is lastig als je niet spoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we hier niet moeten gaan dreigen.

Als ik in de 7 rondrijdt pas ik wel op, dan maar even geen voorrang nemen. Het autootje is me wat te open en klein om op m'n strepen te gaan staan.

Behalve een boze bejaarde die schrikt van het geluid kan iedereen het wel waarderen dat je voorbij komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in de 7 rondrijdt pas ik wel op, dan maar even geen voorrang nemen. Het autootje is me wat te open en klein om op m'n strepen te gaan staan.

Dus in een grote veilige renault megane heb je daar geen problemen mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets minder maar dan nog hou ik er wel rekening mee dat een ander fouten maakt. Ik maak ze zelf ook, dan is het toch fijn dat je niet meteen afgestraft wordt met een botsing. Met de 7 houdt ik er wel rekening mee dat je over het hoofd gezien wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Megane maakt geen "fout", hij gaat er vanuit dat hij voorgelaten wordt omdat hij richting aangeeft. Als hij dat niet krijgt drukt hij door, en komt daarna nog verhaal halen ook.

De brutaliteit!

En dan ben ik blijkbaar wat dapperder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat hier structureel om andere dingen....

die megane rijder geeft net als 80% van alle rijders richting aan, en gaat er dan vanuit dat die netjes ertussen mag.

Dat is mss fout, feit is wel dat de meeste volgens mij niet eens meer weten hoe het wel moet, of uit gewoonte zich er zo altijd tussen proppen.

hoop overigens voor je dat je buiten wat sterke kerels ook niet mijn moeder ooit tegenkomt, want die weet het gewoon echt niet :roll::wink:

aan de andere kant kon jij met alle gemak zonder ook maar iemand te hinderen een baantje opschuiven waardoor er niks aan de hand was.

dat heet rekening houden met anderen in het verkeer, sommige zijn nu eenmaal niet zo regeltjes bewust.

persoonlijk houd ik zo bv rekening met motorrijders, zo gauw ik zie dat er één achter me zit maak ik bewust zoveel als mogelijk plaats voor hem dat die met alle gemak voorbij kan.

dat hoeft ook niet, maar toch doe ik het omdat die toch een keertje voorbij komt, wordt bovendien vaak met een vriendschappelijk gebaar beloond.

heb vroeger veel motor gereden en dan hou je daar gemakkelijker rekening mee.

ik wil hier niet de moraalridder uithangen, maak ook wel eens een verkeersovertreding, maar ga geen confrontatie opzoeken waar het niet hoeft.

leven en laten leven :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan de andere kant kon jij met alle gemak zonder ook maar iemand te hinderen een baantje opschuiven waardoor er niks aan de hand was.

dat heet rekening houden met anderen in het verkeer

Dat had ik kunnen doen ja. Net zoals waarschijnlijk alle anderen waarbij hij dit probeerde, en waardoor hij nu onder de misvatting leeft dat het zo hoort.

En nee dat heet geen rekening houden met anderen. De confrontatie uit de weg gaan en het jengelende kind toch maar een snoepje geven. Ja, dan krijg je dat ja.

Niemand die enig idee heeft over het "starfrecht" filmpje, hè?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde eigenlijk helemaal niet reageren, omdat ik hoop dat dit topic een stille dood gaat sterven.

Ik vind het moedig dat veel van jullie toch nog opvoedkundige iemand willen verbeteren.

Ik krijg echter een beetje het gevoel dat Peter Geelhoed de 'rijdende rechter' is en precies weet aan te wijzen

wanneer iemand anders de fout in gaat. Kennis van de regels van het RVV is niet heel moeilijk, want dat behoor je gehad te hebben bij het behalen van je rijbewijs. De crux ligt bij het onderhouden, waarin veel mensen te kort schieten.

Toch lijkt hier de belangrijkste regel vergeten te worden. Artikel 5 van de Wegenverkeerswet (kapstok artikel). En deze regel gaat boven alle regels van het RVV, want het is wet en gaat dus boven een reglement. Misschien dat Peter nog een keer zijn huiswerk op dat gebied wilt maken, want dan heeft hij niet zondermeer het recht aan zijn hand. In dat geval is niet alleen de Renault rijder schuldig aan een overtreding, maar ook Peter. En ja, ik heb net iets meer kennis dan een ander op dit gebied, maar vanuit gezond verstand is artikel 5 aardig te begrijpen.

Iedereen succes en hopelijk zonder ongelukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch lijkt hier de belangrijkste regel vergeten te worden. Artikel 5 van de Wegenverkeerswet (kapstok artikel). En deze regel gaat boven alle regels van het RVV, want het is wet en gaat dus boven een reglement. Misschien dat Peter nog een keer zijn huiswerk op dat gebied wilt maken

Artikel 5 gaat op voor gevallen waar het RVV niets bepaalt. Je hierarchie argument gaat niet op.

Verder: kant, wilt, zalt, magt.

Je hebt echter een punt dat mijn actie onder artikel 5 zou kunnen vallen, je moet immers alles doen om een ongeval te voorkomen.

En ja, ik heb net iets meer kennis dan een ander op dit gebied

Ben jij dan de eerste die deze begrijpt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inhalen bij zebrapad? maar staat toch niet zo'n hoge boete op?

Trouwens ik snap niet waar zo moeilijk om wordt gedaan over dat hele gebeuren met de megane. Die vent kan toch zelf ook wel zien dat er een andere auto rijdt, kan je wel je knipper licht aan doen en dan moet iedereen die naast hem rijdt maar opeens opzouten? Er is nog zat invoegstrook om een plekje te zoeken waar hij wel kan invoegen. of gewoon even gas los en er achter. Misschien is wel netter om alvast aan de kant te gaan als je ziet dat er auto's moeten gaan invoegen, maar dat is hier helemaal niet duidelijk, zou ook best kunnen dat die megane helemaal niet in wil voegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inhalen bij zebrapad? maar staat toch niet zo'n hoge boete op?

Correctamundo!

R328 als bestuurder een voertuig inhalen vlak voor of op een voetgangersoversteekplaats
370 euro voor bestuurders van motorvoertuigen, 250 voor bromfietsers, 160 fietsers

Misschien is wel netter om alvast aan de kant te gaan als je ziet dat er auto's moeten gaan invoegen

Nou nee, er is wel voor geschreven voor niet rechts houden.

Nou zal dat hier wel meevallen omdat het rustig is(en meneer dus zelf een plekje kan vinden), maar bij drukker verkeer rijd je strook 2 in de weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Megane maakt geen "fout", hij gaat er vanuit dat hij voorgelaten wordt omdat hij richting aangeeft. Als hij dat niet krijgt drukt hij door, en komt daarna nog verhaal halen ook.

De brutaliteit!

En dan ben ik blijkbaar wat dapperder.

Nou, het is voor ons niet of nauwelijks te beoordelen van achter het beeldscherm. Maar er bestaat ook nog zoiets als "ritsen", een systeem waarbij elke weggebruiker plaats maakt voor 1 andere weggebruiker. Dit wordt vooral gehanteerd in drukke omstandigheden, maar is op zich een nette gewoonte waar niets op tegen is.

Mocht er achter de 7 zat ruimte geweest zijn (of tenminste veel meer dan vóór de 7), dan spreekt deze actie wel weer tégen de Megane.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja was makkelijker om OVER me te praten, he?

Goh, ik wist niet dat Koos Spee tegenwoordig ook op ons forum zit, wat een eer !

Ik ben beter in sarcasme dan jij.

Zouden er nog zijn hier die het kunnen herkennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...