Ga naar inhoud

Verbruik te hoog


B. Meewisse

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

V-clamps ziet er goed uit. Even kijken of we daar wat mee kunnen... Maar het probleem is ook vooral dat hij bij de veertjes lekt...

Lambda uitzetten is een optie in dagelijks gebruik. Maar aangezien die valse lucht aanzuigt zal met een apk meting alles weer fout. Dus ook voor de APK moet die dicht zijn.

Ik denk dat een aantekening (voertuig niet voorzien van een emissiebestrijdingssysteem oid) op onze kentekenpapieren ook niet mogelijk is omdat het geen engelse importauto is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo, Bram, dat een uitlaatsysteem met trekveren juist heel goed afdicht?

Mits de pijp goed past in z'n verjonging, en de veren goed op spanning zijn, dan zal deze pijp toch tot aan de stuitrand

naar binnen worden getrokken?

Door (enige) motortrilling en beweging van de uitlaat zal de pijp zelfs aan de buitenrand iets afschuinen waardoor de passing,

lees afdichting, op den duur nóg beter wordt.

In de racerij wordt dit systeem veel toegepast, natuurlijk ook omdat hiermee snel van uitlaatdeel gewisseld kan worden, maar

zeker ook omdat het een doeltreffende afdichting is (volgens mij).

Ik gebruik dit systeem ook (achter mijn collector) en ben er zeer content mee.

(Het lijkt alsof jou veren op de foto bijna niet op spanning zijn?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rudie, Wordt inderdaad ook in de motor-racerij gebruikt. Maar ik denk dan inderdaad dat het niet 100% afdicht wat voor de racerij weer niet uitmaakt. Zoals in Harry's post zou perfect zijn. Volgende week worden de ingaande pijpen opgetrompt totdat ze helemaal pas zitten. Uitlaatlasser heeft er vertrouwen in dus we geven het een kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...