Ga naar inhoud

Wie bouwt nog een kit op nieuw chassis?


B.Klaaijsen

Aanbevolen berichten

Even een nieuw topic geopend bij deze, best een essentieel punt in het voortbestaan van kitcars op termijn betreft nieuwe aanwas....
Nadat Nederland blijkbaar gekozen heeft voor een pro-Europa gang naar de Brusselse slachtbank heb ik even met Nigel Farage gesproken van de uk independence party. Al driftend over de m25 rond londen schreeuwde hij mij, eveneens kabaalmakend met kitcar gerelateerd rollend erfgoed materieel, hard toe dat de chauvinistische, met harde eigenwijze pond sterling hun bier betalende britten het niet meer zien zitten hun soevereiniteit te delen met een stelletje door eurofielen 'vertegenwoordigde' kitcargekke kaaskoppen.
'No problem, we got our own Rdw' schreeuwde ik stoer terug maar ik zweeg over het belastingstelsel alhier dat ten gunste van "het milieu" de recycle-ende kitcarbouwer afstraft tot bpm tarieven die de prijs van de ,met liefde bespaarde co2 grammen in productie EN gebruik, gebouwde auto's, volledig afstraft tot criminele proporties met op gebakken lucht gebaseerde co2 hoax bedragen......in euro af te rekenen.

Dit in acht nemend ben ik eens benieuwd wie er buiten mn eigen klanten nog het 'vuile' lef in zn donder heeft gehad om dit jaar, zegge 2014, nog een kit cq bouwpakket cq pakketje pisbakkenstaal heeft durven kopen teneinde hier een levenswerk van te maken dat al dan niet marktwaarde-comform legaal de europeesche wegen zou moeten gaan sieren op nieuwe identiteit (lees co2 belast), onder Brussels gezag....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand ?

Bij mij zijn er een paar klanten begonnen een BNL (Dax) Cobra te bouwen.

Ook de Daytona is nu te koop als BPM vrij bouwpakket. :-D

Ik merk dat de economie weer terug opleeft, er is weer meer interresse in bouwpakketten en 2ehands autos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik, een 356 Speedster. Gedeeltelijk om geen keuringsgedoe te hebben, en gedeeltelijk omdat ik het een tof ding vind. En ik wil gewoon bouwen!

Maar ik geef ook meteen toe dat het keuringstraject e.d. een grote invloed heeft gehad op mijn keuze. Als ik hoor dat een bevriend bouwer laatst €12.500 moest neerleggen voor het kenteken van z'n Seven, na een succesvol keuringstraject via de RDW, dan gaat de lol er wel een beetje af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag 2006 ook? Ik heb hier zo'n project wat met veel horten en stoten gaat (eigenlijk veel te weinig tijd om er aan te werken). Maar ik vraag me serieus af of het, gezien de BPM-perikelen, nog uberhaupt zin heeft om hem af te bouwen? Zo €10.000 of meer aftikken vind ik echt te gortig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bpm was voor mij ook een reden om van 4 naar 3 wielen te gaan. Wat ik aan bpm kwijt was is net zo veel als wat ik voor mijn stuur betaalde. Het keuringstraject was als een glijbaan maar met wat geduld (12 maanden bouwen,14 maanden keuren+pekelperiode+verzekeringsissues+taxatie+transport) scheelt het een bak geld. Enigst minpunt mijn zijde is dat hij eind oktober op ned kenteken is gezet. Had beter in 2014 kunnen doen. Nu kan ik alsnog een pasje aanvragen en is hij van 2013.

Overigens afgelopen week de tR1ke opgehaald om in een politiefuik te kunnen rijden ;). gaf toch een helder inzicht LOL!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...