Ga naar inhoud

Gegevens snelheidsmeter.


Ad Huijgens

Aanbevolen berichten

Ik heb een snelheidsmeter in mijn JBA zonder enig kenmerk. Geen merk, geen nummer, helemaal niets. Onder de auto zit een sensor welke moet reageren op 4 punten op de cardanas. De sensor zit er naar mijn mening erg ver vanaf. Een 5 a 6 mm.

De aanwijzing valt ook regelmatig weg.

Graag zou ik de mijlenteller in km aan willen laten geven. Is dit bij iemand bekend of dit kan? Achterin zitten 8 dipswitches. Als iemand nog een compleet manual heeft van deze uitvoering hou ik me aanbevolen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ad,

Bij mijn westfield moest de sensor op 1 tot 3mm van de bouten van mijn remschijf zitten. Eerst een proberen de sensor dichterbij te zetten?

Groet,

Joey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die van mij zit er ook 1 a 2 mm van af

De gebruiksaanwijzing van mijn teller (en die werkt ook met magneetjes) gaf aan 1 a 2 mm

Wat ook belangrijk is, is dat de steun degelijk is en dus een vast punt is

Groeten Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opnemer ga ik in ieder geval korter bij zetten. Dank voor het advies.

Heeft iemand enig idee hoe het zit met de switches? Er zijn te veel mogelijkheden om zo maar te spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na veel zoeken lijkt het een Tectran 95-0513 snelheidsmeter te zijn. Kan echter nergens ook maar iets vinden over instellingen en de factor van de switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opnemer ga ik in ieder geval korter bij zetten. Dank voor het advies.

Heeft iemand enig idee hoe het zit met de switches? Er zijn te veel mogelijkheden om zo maar te spelen.

2^8= 256mogelijkheden, 1 try per 2minuten = zaterdag+gedeelte van de zondag inclusief koffie thee en een biertje. En nee, ik kom niet om te helpen. :-D

Hoeveel fun wil je hebben met je kitcar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

binair middelen en in 3 of 4 pogingen heb je hem vaak redelijk nauwkeurig,

Dit doe je rijdend met een gps als tomtom erbij ter controle.

Werkt sneller dan rekenen met de omrekentabel in combo met wielomtrek en dif.verhouding terugrekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Jeroen, Tectran zwijgt in alle talen.

Vanmiddag bij Info Instruments in Hazeldonk geweest. Deze hebben me een sensor van een tachograaf geleverd en gelijk mijn snelheidsmeter en teller getest. Nu nog een plaats zoeken om e.e.a. te monteren. Zelf denk ik eraan om een metalen schijf met gaten te monteren tussen de cardanas en het differentieel. Wel een beetje kijken of ik hem er met de eerste de beste drempel niet onderuit rij.

Zal pas eind van de maand worden.

Groeten Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sensor geplaatst op een beugeltje bij de achterste kruiskoppeling. Afgesteld op de wangen van de koppeling en aangesloten. Bij de testrit gaf de mijlenteller 25% meer km aan dan mijn TomTom.

Op de JBA Owners site een tabel gevonden voor een meter met 8 switches en met de bestaande instelling een omrekening gemaakt. Nu geeft de mijlenteller precies de GPS-snelheid aan. Stuk makkelijker af te lezen dan de oranje cijfertjes op de zwarte achtergrond.

Weg geweest voor een APK. Hierbij geconstateerd dat er wat stuurkogelrubbers slecht waren en er scheurtje in een stuurhoes zat. Ook kwam mijn keurmeester erachter dat het mistachterlicht nog rechts zat. (is in 2001 ingevoerd en op kenteken gezet) E.e.a. vervangen en mistachterlicht en achteruitrijlicht omgewisseld.

Carburateur was niet af te stellen. Bleef 9,5% CO uitstoten. Na de belofte hier iets aan te doen toch goedgekeurd. Kan dus weer een jaar vooruit. Na volgende keuring weer om de twee jaar. Wordt dan 30 jaar.

 

Gr. Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...