Niels Schreuders Geplaatst: 8 maart 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 8 maart 2019 Weer even een update! De flippers zijn zo goed als klaar, enigste probleem is momenteel de stevigheid van de flippers zelf, deze moeten wat steviger gemaakt worden. De morse kabel is netjes en stevig bevestig en het mechanisme werkt perfect (buiten beschouwing gelaten het buigen van de flippers) Daarna mijn ambities als loodgieter beproefd, koeling en olieleiding en gemaakt en gemonteerd. Olieleiding is klaar en koelwater bijna, enkel nog de overdruk slangetjes aansluiten op het tankje. Volgende op de lijst, aanpassen van de benzine tank. Omdat het motorblok van een Kawasaki is, gebruiken we ook de originele brandstofpomp hiervan, deze zit op de motorfiets bevestigd in de benzine tank. Na lang wikken en wegen besloten om dezelfde route te nemen en niet voor een extra swirl pot constructie te gaan met extra lage druk pomp. Dus, de pomp wordt gemonteerd in de benzinetank. Om dit te kunnen doen moet de tank aangepast worden, op de freesbank en draaibank een mooie flens gemaakt welke op de tank wordt gelast. De komende dagen gaan we beginnen met het elektrisch systeem. Het wordt nog wel een hele uitdaging om alles goed uit te tekenen, in te meten en vervolgens te fabriceren. Mochten jullie nog tips hebben omtrent de kabelboom en electra, dan hoor ik het graag, want dat wordt nog een hele kluif! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 9 maart 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 maart 2019 Goed bezig kerel, 21/07 lelystad is haalbaar zie ik, moet ook niet volledig af zijn om te komen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niels Schreuders Geplaatst: 10 maart 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 10 maart 2019 Een tang, labels, tiewrap's en vooral veel, héél veel kabels... 13 uur geleden zei Tim Valk.: Goed bezig kerel, 21/07 lelystad is haalbaar zie ik, moet ook niet volledig af zijn om te komen Haha dat moeten we nog maar afwachten, met een beetje "pech" verhuis ik binnenkort naar zuid duitsland. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 10 maart 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 maart 2019 (aangepast) 1 voordeel als iets niet werkt. Kunnen maar 5 oorzaken zijn. Draadje te kort, Draadje te lang. Draadje tegen elkaar aan. Draadje verkeerde kleur. Draadje kwijt. Succes. 10 maart 2019 aangepast door Ad Huijgens Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niels Schreuders Geplaatst: 26 maart 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 maart 2019 In de tijd dat we op de connectors hebben gewacht die vanuit Japan en Amerika moesten komen een bakje gemaakt om alle doorverbindingen netjes op 1 plek te hebben. Geen zorgen, galvanisch wordt het spul gescheiden als alles volledig is aangesloten om kortsluitingen te voorkomen uiteraard. Vervolgens aluminium plaat gezaagd, gebogen en een uitsparing voor het stuur gemaakt en deze weer netjes afgelast. Beugeltjes en busjes gemaakt om de relais (links) en de ECU (rechts) netjes aan op te hangen. Het doorlus doosje staat ernaast op de plaat. Het ziet er best strak uit op deze manier! Maar..... ...dan nu de huidige staat: Zoals duidelijk te zien is, het is nog niet klaar. Morgen weer verder met deze spaghetti Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 28 maart 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 maart 2019 😱😱😱 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niels Schreuders Geplaatst: 28 maart 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 28 maart 2019 4 uur geleden zei Tim Valk.: 😱😱😱 Ernstig hè, al een behoorlijk stuk opgeschoten maar ik zal maar geen foto uploaden van de huidige staat want die ziet er nog erger uit dan hierboven 😋 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niels Schreuders Geplaatst: 28 maart 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 28 maart 2019 Toch even twee fotootjes van de huidige staat. Voor een behoorlijk groot deel zit alles al op de plek waar 't moet komen, de draden zijn nog niet aangesloten op de connectors, eerst wil ik alles op z'n plek hebben en goed nalopen voordat het definitief wordt bevestigd aan de connectoren etc. Het bakje voor de doorverbindingen ziet er ook niet onaardig uit op dit moment, pas als alles zit worden de losse groepen gescheiden van elkaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niels Schreuders Geplaatst: 3 april 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 april 2019 Hoop werk om 't netjes te krijgen! In theorie zou de motor moeten lopen, maar voordat dat gaat gebeuren moeten er nog wat mechanische zaken gebeuren en wil ik eigenlijk de volledige bekabeling goed nalopen op fouten en ook de randzaken hebben aangelegd zoals verlichting etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niels Schreuders Geplaatst: 7 april 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 7 april 2019 Gister stond eindelijk de eerste start gepland! Nou weet ik dat dit soort dingen meestal niet in een keer goed gaan, en zo ook deze keer. Ik had er aardig de *@#&(!@ in, maar vol goede moed vanmorgen toch maar weer even aan de slag gegaan en geprobeerd om bepaalde dingen uit te sluiten en een eventuele fout te vinden. Met de eerste start als resultaat Hij loopt nog niet zo mooi, maargoed... nog geen filter en uitlaat gemonteerd, laat staan netjes afgesteld. Maar, er is eindelijk leven in het hele spul! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 7 april 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 april 2019 😱😱😱 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 8 april 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 april 2019 klinkt als een John Deere, die zijn trouwens ook groen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niels Schreuders Geplaatst: 5 mei 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 5 mei 2019 Afgelopen weken nog druk bezig geweest, elektronisch lijkt op enkele losse contacten, redelijk op orde te zijn. Dit wordt uiteraard opgelost, maar ik wacht nog op wat stekkertjes hiervoor. Verder bezig gehouden met verlichting en de aansturing ervan, volgens vele waarschijnlijk onnodig maar ik vind het leuk om dit soort deel projectjes zelf uit te werken. Steuntjes voor de koplampen gemaakt en gemonteerd De beuk moet er de komende weken nog even in, ik verhuis per 1 juni naar zuid Duitsland, hoop voor die tijd toch wel in staat te zijn om de eerste meters te maken. Is er iemand overigens op de hoogte met de regels in Duitsland? De indy is momenteel geregistreerd met een NL kenteken, welke geschorst is. De planning was in eerste instantie om 'm op NL kenteken te laten staan en te herkeuren met de nieuwe motor, maar gezien mijn verhuizing wordt dat lastig. Groet, Niels 😎 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 8 mei 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2019 Gaat een hele uitdaging worden als je een andere motor erin heb zitten als voorheen. In Duitsland zijn ze vaak nog kinderachtiger en moet alles ingedragen en gedocumenteerd zijn door de TUV en staan in je logboek. Alleen een standaard auto invoeren is vergelijkbaar met Nederland. Zit er ook maar 1 ding anders op dan heb je al een uitdaging. Maar wie weet heb je geluk en kom je er doorheen zonder veel moeite, maar ik betwijfel dit zeer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 8 mei 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2019 We hebben enkele bike motor kitcars door de tuv gekregen maar de mogelijkheden zijn inmiddels wel heel beperkt. Als de motor niet uit het bouwjaar van de auto is zal het nagenoeg onmogelijk worden met een paragraaf 21 abnahme. Mocht je een tuv keurder vinden die ermee door wil dan is wel een reverse verplicht met mechanisch inschakelbaar achteruitrijlicht. Zoals de auto was met het oude bouwjaar en pinto motor zou het mogelijk nog wel lukken vanuit het nederlandse kenteken maar zelfs dan moet je de juiste tuv of dekra medewerkers treffen en naast het nederlandse kenteken de juiste data aan kunnen dragen van oa de motor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niels Schreuders Geplaatst: 8 mei 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2019 Bedankt voor de reacties. Ik neem aan dat het ook een onmogelijke opgave is om 'm op Belgische platen te krijgen, of is dit tegenwoordig beter te doen? Wellicht weet @Tim Valk. hier meer over? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 9 mei 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 mei 2019 (aangepast) nog 1 advies, registreren in Belgie kan als je hem eerst in Nederland laat herkeuren met de nieuwe motor of anders terugbouwen naar de oude pinto motor. In welk land je ook invoert, de motor op kenteken moet corresponderen met die in de auto. Met de pinto motor zal het in belgie zeker lukken en misschien ook nog in Duitsland aangezien je een oud bouwjaar hebt. Dan krijg je in Duitsland zelfs H-zulassung daar met de pinto 9 mei 2019 aangepast door B.Klaaijsen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 9 mei 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 mei 2019 Inderdaad Bas en dan word het nog moeilijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niels Schreuders Geplaatst: 16 mei 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 16 mei 2019 Na het oplossen van de losse contactjes en het repareren van de koppelings cilinder welke een lekke keerring bleek te hebben bleek het ineens mogelijk om de eerste meters te maken! Zonder uitlaat, dus toch maar even gehoorbescherming opgedaan... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.