Rob Habets Geplaatst: 7 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 maart 2014 Zit er veel verschil in schroefdraad, mbt afschuiving? Bv m16x2.0 versus m16x1.5? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Braams Geplaatst: 7 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 maart 2014 Volgens mij zo'n 0.5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rob Habets Geplaatst: 7 maart 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 7 maart 2014 Ik bedoel geen belgische draad........ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 7 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 maart 2014 Volgens mij zo'n 0.5 Weet je dat zeker Kunnen we wat mee Bas ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerrit Bruntink Geplaatst: 7 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 maart 2014 Volgens mij is het hoe fijner de schroefdraad, hoe sterker hij is omdat je meer gangen hebt over de totale lengte en daarmee meer contact oppervlak. Een ander bijkond voordeel van een fijnere draad is dat jeer nauwkeuriger me kunt afstellen.En rekenkundig heeft bas helemaal gelijk met 0,5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
M. Visser Geplaatst: 7 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 maart 2014 Hoi Rob, Ik ben geen ingenieur maar zoals ik het begrepen heb zal de afschuifsterkte van de bout met de kleinste spoed iets groter zijn doordat de kerndiameter iets groter is. De afschuifsterkte van de draad zelf wordt bepaald door het aantal gangen van de draad in het gat waar de bout in gaat. Het zal dus best een paar procent schelen maar niet veel. Je kunt in ieder geval met een gerust hart je kit car optakelen aan een enkele M16 bout of het nou 1,5 of 2mm spoed is.... Hopelijk zijn er ingenieurs (Geelhoed...?) in de zaal die het e.e.a. exact voor kunnen rekenen. Groet, Marco P.S. hier nog wat leesvoer: http://www.tribologi.../eboek_v107.pdf Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rob Habets Geplaatst: 7 maart 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 7 maart 2014 Is voor de kooi van mijn vrouw, dus of M16 sterk genoeg is.....................................................!!!!!!!!???????? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 7 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 maart 2014 Zo ! Dat worden klapjes vanavond... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W de Bakker Geplaatst: 8 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 maart 2014 Als het is omze op te sluiten zou ik niet te klein pakken :-P :-P Gr W de Bakker Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
p.hawinkels Geplaatst: 8 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 maart 2014 nondedjuu rob, hub se die handboeie al kapot.ich dag de het det woormer ze is tog sterker es ze dinks, det weurdj weer ein paar weke bankwerk......gr oet mofert Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rob Habets Geplaatst: 9 maart 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 9 maart 2014 Ik moet kopbouten van een waterboxer (VW) verplaatsen en daarvoor excentrische bussen plaatsen. Dus hoe fijner de draad, hoe groter de kerndiameter van de draad, of bij gelijke kerndiameter een kleinere totale diameter. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thomas Rouw Geplaatst: 16 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 16 maart 2014 Www.tribologie.nlSucces! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 18 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 maart 2014 Kleinere spoed bij dezelfde draaddiameter is in theorie sterker, maar erg marginaal.Helemaal exact moet je bij het bepalen van het afschuifoppervlak de spoed meenemen, dus bij een grotere spoed is de afschuifoppervlak percentage gewijs iets groter, maar of dit kleiner is dan dezelfde oppervlakte bij fijner draad?De afwijking in toelaatbare vloeispanning is vele malen groter dan de winst die je maakt bij toepassen van fijner draad.Gerommel in de marge. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Don Fulford Geplaatst: 18 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 maart 2014 Of je gebruikt 10.9 of 12.9 bouten. Dus bouten met een hogere treksterkte dus ook een hogere afschuifkracht. En net wat Harry zegt is een gerommel in de marge. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.