Ga naar inhoud

7RCB, KCC & SSCNL TRACK DAY op 16.08.2014 in CROIX en TERNOIS - inschrijvingen open...


Bruno Verbrugghen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Dag Rob,

Je kan er inderdaad 's middags broodjes krijgen.

Doch 's avonds dien je wel naar Croix zelf te trekken.

De BBQ is superleuk en brengt bovendien een grote gezelligheid met zich mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders neem je een blik erwtensoep en 2 lepels mee. Ik heb in mijn krepeeruitrusting wel ergens een pan en een opgevoerde bunsenbrander paraat :-) Aan stokbrood geen gebrek daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben benieuwd bbq hi

vandaag de rush weer eens meegenomen naar men werk dus even 230km en goed bevonden

enige schade defecte remschakelaar hi maar ok de wagen staat klaar voor de toer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autootje is klaar,

nieuwe rubbers in de draagarmen, wiellagers, remblokken, auto uitgelijnd, koppeling, koppelingskabel en een aantal motorpakkingen vervangen.

Komende week flink wat kilometers maken en alles even nalopen.

Heb er zin in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege de datum kan ik er dit jaar niet bij zijn, maar ik was er vorig jaar. Het is echt een topactiviteit, supermooi circuit en van Bruno & Co ook een uitstekende organisatie. Iedereen die twijfelt zou ik willen zeggen: DOEN!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na veel geschuif heb ik toch kunnen regelen dat ik erbij kan zijn.

Ik kan echter pas laat op vrijdag vertrekken en heb helaas geen tijd meer om de mojitobar te regelen.

Voor de absolute liefhebber (waaronder ikzelf) zal ik natuurlijk in kleine mate toch wel een drankje in elkaar kunnen flansen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand nog een aanhanger, liefst enkel Asser met kententen te huur voor het weekend Croix.

Moet wel ergens in het zuiden des lands zijn.

Ik wil graag met de camper gaan maar die trek geen dubbelasser autoambulance.

Laat graag even weten of er iemand iets heeft.

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

We zijn zo goed als FULL, volgeboekt dus.

Het deelnemersveld bedraagt momenteel zowat een 60-tal auto's.

Gezien er meestal een paar deelnemers niet komen opdagen, anderen pas laat aankomen en nog andere vroeg vertrekken, kan ik IN BEPERKTE MATE NOG EEN PAAR INSCHRIJVINGEN aanvaarden.

De inschrijvingen vergezeld van de betaling hebben voorrang.

Wens je toch op het laatste ogenblik, zonder vooraf in te schrijven, toch te komen rijden, dan stuur je best voor vrijdagmiddag 15 augustus een mailtje naar roadssterclub(at)telenet.be.

Ik weet u dan wel te zeggen of het nog kan of niet.

Opgelet, ter plaatse inschrijven = 190€ (het moet namelijk eerlijk blijven tov de deelnemers die tijdig inschreven en betaalden)

Wat betreft de ORGANISATIE voor diegene die al op vrijdagavond aankomen.

Het circuit was de laatste jaren blijkbaar een paar keer het slachtoffer van diefstal.

Om die reden is de MIDDENPADDOCK 's nachts een NO GO ZONE. Die zone, alsook de pitlane, en de gebouwen staan vanaf ongeveer 19 uur onder ALARM en camerabewaking.

Het is dus ten stelligste afgeraden om 's avonds en 's nachts het brugje over het circuit over te steken en u in die zone te begeven.

Telkens het alarm afgaat wordt een bewakingsfirma ter plaatse gestuurd, en de kosten (150€ per keer) worden doorgerekend aan de veroorzaker.

Ik heb geprobeerd om op vrijdagnacht toch toegang te verkrijgen, doch dit werd geweigerd.

De ruime Parking rechts van het brugje (over het circuit), aan de buitenkant van de omloop mag wel gebruikt worden.

Gelieve dus daar uw campers te stallen en uw tenten op te zetten.

Het is ook daar dat de BBQ op zaterdagavond zal plaatsvinden.

Vanaf 7 - 7:30 uur op zaterdagmorgen, zal de middenpaddock opnieuw toegankelijk zijn.

Ikzelf zal al ter plaatse zijn bij op dat tijdstip.

PLANNING van de TRACK DAY

Inschrijvingen: vanaf 8:00 uur (nabij of in de cafeteria).

Technische controle: vanaf 8:00 uur

Briefing: om 8:45 uur (voor de cafeteria)

Start van de Track Day: om 9:00 uur

De planning (uurrooster) van de sessies zal uithangen aan de cafeteria.
Zo ook het technisch reglement.
Elke deelnemer wordt verondersteld het technisch reglement gelezen te hebben.

We beginnen de track day om 9:00 uur met sessies van 20 minuten en dit in groepen van 20 - 25 auto's.

Ik zal opvolgen hoe het aantal auto's op de piste evolueert uur na uur.

Indien blijkt dat de groepen onvolledig zijn, zal ik misschien overschakelen naar 2 groepen die telkens 30 minute rijden.

Na de middag volgt misschien Open Pitlane (vrij rijden - tot max 25 auto's op de piste). Dit hangt allemaal af van de situatie op het ogenblik zelf.

Ik wil jullie zo veel mogelijk rijtijd geven, doch het moet vooral leuk en veilig blijven.

Onder de middag probeer ik opnieuw te verkrijgen dat er "heel rustig" enkele rondjes kan gereden worden door de echtgenotes en met kleine kinderen.

Mag ik vragen om ervoor te zorgen dat jullie wagens geen lekken vertonen (olie, benzine, koelvloeistof, enz)

Zo ook dient de + pool van de batterij degelijk afgeschermd te zijn om kortsluitingen te vermijden.

Duid goed de plaats aan waar men de riemen aan de auto mag bevestigen (rode pijl), mocht je in de grintbak belanden.

Vergeet niet dat de auto in dat grint tot aan de naven kan wegzakken.

Dus, de sleephaak liefst niet te laag plaatsen, zodat er niet eerst een uurtje dient gegraven te worden om de riemen er aan te bevestigen.

Probeer toch liefst in de mate van het mogelijke uit die grintbakken weg te blijven.

Hou een voldoende veiligheidsmarge als je rijdt. Het is geen race. Overschat uw eigen kunnen niet. Hou rekening met het kunnen van de anderen.

Grintbak = mogelijke schade aan de auto + tijdsverlies (veel verlies in rijtijd) voor iedere deelnemer, want de sessie wordt altijd stopgezet!!!

Het hangt af van de tijd die de takeling in beslag neemt, of diezelfde sessie nog verder kan rijden. Doch in 99% is die sessie afgelopen (zo leerde ons de ervaring)

Niemand heeft er dus baat bij. Probeer op een goed blaadje te blijven bij uw groepsgenoten!

Indien je onsportief gedrag of een technisch mankement opmerkt aan een andere wagen, gelieve de deelnemer (zonder zelf risico's te nemen) ervan op de hoogte te brengen.

Doch informeer in alle geval de baancommissarissen (aan start-finish) daarvan . (gewoon even de pitlane inrijden om het te melden, en dan kan je verder)

Technisch mankement = olieverlies, benzineverlies, overdreven rook, enz

Die ene auto van de piste halen om hem op het probleem te wijzen en het op te lossen neemt veel minder tijd in beslag dan een paar beschadigde auto's van de piste te moeten takelen of de piste met absorberende korrels te moeten kuisen. (voor de opkuis van de piste met korrels, reken op zowat één uur dat er niet kan gereden worden - de andere deelnemers zullen u dankbaar zijn!!!)

Wat betreft die absorberende korrels: dit is het enige product dat het circuit wil gebruiken om oliesporen op te kuisen.

Deze korrels kosten om en bij de 20 à 25€ per zak. Ongeveer 5 à 10 zakken per kuisbeurt. Maak uw rekening.

En: de vervuiler betaalt!!! (dus diegene die de piste gewild of ongewild onder de olie zet, krijgt de rekening voorgeschoteld die ter plaatse te betalen is)

Hopelijk hebben we opnieuw een fantastische dag...

Tot zaterdag.

Bruno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...