Tim Valk. Geplaatst: 25 februari 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Ik kan dus de achterruit eruit ritsen en om de deuren te openen en sluiten langs binnen word de deur eerst vastgeritst (niet als laatste anders kan deze op de uitlaat vallen) in de deur zit aan de onderkant een kleine "overdekte" rits waardoor ik mijn hand kan steken om de laatste drukkers vast of los te klikken, werkt perfect en door dit dak en deuren kan er nergens wind of regen binnen(foto volgt)De deurtjes krijgen nog een kleine aanpassing na dat de spiegels op de beugels gemonteerd zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peter Obbink Geplaatst: 25 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Ik wil je niet ontmoedigen, maar ut ziet er eigenlijk niet uit. Je karretje wordt steeds minder waard zo...en jij stopt et steeds meer euries in...En ruitenwissers dan?. Ik zou zeggen: sloop het zooitje eraf en begin opnieuw. Toch vr groet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Ik wil je niet ontmoedigen, maar ut ziet er eigenlijk niet uit. Je karretje wordt steeds minder waard zo...en jij stopt et steeds meer euries in...En ruitenwissers dan?. Ik zou zeggen: sloop het zooitje eraf en begin opnieuw. Toch vr groetRuitenwisserset heb ik liggen thuis, word nog geplaatstIeder zijn smaak zou ik zeggen, als je mij vraagt wat ik van een grijze seven met zwart ruitframe en rolbar vind zeg ik: "ut ziet er eigenlijk niet uit"Maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft anders reed iedereen met een dak rond die de seven minderwaardiger maakt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 26 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Ik wil je niet ontmoedigen, maar ut ziet er eigenlijk niet uit. Je karretje wordt steeds minder waard zo...en jij stopt et steeds meer euries in...En ruitenwissers dan?. Ik zou zeggen: sloop het zooitje eraf en begin opnieuw. Toch vr groetWat is dat voor een waardeloze reactie?Volgens mij moet je nog een hoop leren van de Kitcar wereld !Een ieder die bezig is met zijn kitcar doet dit opZ'n eigen manier en naar zijn eigen smaak !Dat is wat onze hobby rondom een kitcar zo interessant maakt.Dat het jou smaak niet is en die van wat meer mensen, tja so be iT !Maar heb respect voor andermans knutselkunsten ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Thanks Bas,Bij deze een foto van de uitritsbare achterruit, buiten en binnenkant van het deurtje, eind van de week begin ik met de uitlaat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joey van den Bogaert Geplaatst: 26 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Hoi Tim,Goed bezig! Mooi dakje! Beter waterdicht dan menig ander super seven En net wat Bas B zegt iedereen heeft zijn eigen smaak! Lekker (ver)bouwen naar je eigen smaak. Ik heb een blauwe Westfield met witte interieur delen en wit/zilveren 10 spaaks velgen . De een vind het mooi de ander niet. Groet Joey Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Braams Geplaatst: 26 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Je hebt nu eigenlijk twee vliegen in een klap.Een volledige afdichting ( denk wel aan condens dus een verwarmde voorruit zou niet gek zijn ) én een enkel dakjevoor een onvoorziene bui of tegen bescherming van een ongenadige zon, zoals de dakjes van SBFS.Ik vind 't er best wel fraai uit zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Mulder Geplaatst: 26 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Hoi Tim,Het ziet er best gaaf uit, maar net wat Bas schreef, wanneer je helemaal dicht gaat toeren in de regen b.v. krijg je veel condens op je vooruit.Of je moet een verwarmde voorruit hebben of een kacheltje via aansteker. Heb ik nog liggen, mag je zo hebben, want in mijn Westfield zit een vette kachel.Veel succes verder en laat je niet ontmoedigen door pas nieuwe leden. groetjes Gerard Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 @Joey en Bas: klopt is perfect waterdicht gezien het overal over de auto loopt, het belangrijkste vond ik de opberging van de deuren en dit is de enige oplossing, vaste deurtjes vind ik zeker ook knap maar zou nie weten waar ik die moet stoppen als ik met 2 ben@Gerard: in dat kacheltje heb ik zeker interesse, stuur me even je gegevens door naar: valkeneerstim@me.com en dan regelen we wel ietsIk heb een kachel uit een heftruck liggen voor de verwarming zelf maar zal de ruit niet ontwasemen denk ik, verwarmde voorruit is knap maar ook kostelijk, een nieuwe voorruitglas kan ik voor een 10tje krijgen daarmee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter van Oosterhout Geplaatst: 26 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Gewoon goed bezig Tim.Je merkt aan (sommige) reacties dat iedereen de hobby beleeft op zijn "eigen" wijze...Top dat je jouw ideeën wilt delen. Ik ben er in ieder geval wijzer van geworden en doe er mijn voordeel mee!Vrgr. Peter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 26 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Het dak ziet er kwalitatief erg mooi en doordacht/functioneel uit met die overlappingen. Met massieve zijdeuren krijg je veel meer tocht en lekkage al kan je daar ook flappen aan stikken..De achterruit is leuk bedacht zo, maakt de ruimte binnen kleiner en minder last van herrie en vochtIk zou wel een spanbeugel maken in het midden om inzakken te voorkomen als hij stilstaat in de regen.Dan wordt je dak snel lelijk waar het water blijft staan, het water moet weg kunnen lopen. Ik heb nog gratis een spanbeugel voor ja als je hier langskomt maar kan je ook simpel zelf maken.Een echt goed dakheb ik nog nooit gezien voor een seven en met een elektrisch fannetje ga je je ruit niet ontwasemen, een goede kachel scheelt al wel maar vooralsnog lekker zonder dak rijden als het kan.Nog een "over smaak valt niet te twisten idee": Als de auto Kawa groen wordt, maak ruitframe en stijlen dan zwart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Leg de spanbeugel maar opzij voor mij, ik heb gedacht aan een zwart ruitframe maar de rolbarr wil ik zowizo chrome en denk dat het beter samen past als het frame ook deze aard heeft, ben er nog niet uit, hangt af wat de kostprijs gaat zijn voor het chromeren, we zien wel hou je zeker op de hoogte Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 26 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Heb je al het stikwerk zelf gedaan? En op wat voor naaimachine? Ziet er goed uit. Zorg wel dat je deze zomer al wat kan rijden. Is wel zo lekker. (zonder dak) haha.Groet Ad Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cees Snel Geplaatst: 26 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Een hoop werk, mooi!Ik kreeg het Spaans benauwd met een dak en deurtjes erop, ook omdat je werkelijk niks meer zag op de weg. 1x gebruikt splinternieuw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Mulder Geplaatst: 26 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Foto,s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Heb je al het stikwerk zelf gedaan? En op wat voor naaimachine? Ziet er goed uit. Zorg wel dat je deze zomer al wat kan rijden. Is wel zo lekker. (zonder dak) haha.Dak was mijn idee maar uitgewerkt door Wijnen in Bilzen (een echte vakman) deze maakte ook mijn dak op de speedsterGroet Ad Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Edwin Kerstens Geplaatst: 26 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Ik moet zeggen,die speedster ziet er heel gelikt uit...subtiel in de kleurstelling maar toch opvallend.Leuk om je topic te volgen en te zien wat je allemaal aan je seven klust/verandert....laat je vooral niet weerhouden door een enkele die commentaar heeft op smaakgevoelige en persoonsgebonden keuzes.Het mooie van deze passie, is dat geen twee sevens hetzelfde zijn en je alles naar eigen smaak kan aanpassen.Keep up the good work!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
A Van De Walle Geplaatst: 27 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 februari 2014 dat vind ik ook, Edwingroetjesalain Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 27 februari 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 27 februari 2014 De speedster was mijn vorig project wat ik kocht in kartonnen dozen en compleet opbouwde tot wat je nu ziet, meer fotos zie je bij mijn voorstelling in de topic "van droom tot werkelijkheid" bij even voorstellenNu rijdt mijn broer met de speedster rond gezien ik na vele jaren kocht wat ik voor ogen had, de seven dus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcel Veenendaal Geplaatst: 27 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 februari 2014 Tim,Leuk om te volgen wat je allemaal aan het verbouwen bent. Ik heb zelf ook een Indy helemaal verbouwd, waardoor hij nu vanbuiten geen enkel paneel meer heeft dat van de Indy komt..... Gewoon lekker doorgaan met eigen ideeën, de verschillende inzichten en smaken maken dit juist een erg kleurrijke hobby, met een club vol unieke auto's. Marcel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 27 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 februari 2014 Ik begon me al zorgen te maken dat Piet Rutser in de volgende Kits4all z'n column niet gevuld zou krijgen. Dat valt dus weer alles mee ! Lekker doorgaan Tim met de Indy. Zolang je er zelf met een glimlach in rond rijdt en trots bent als je er naar kijkt, heb je schijt aan anderen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 28 februari 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 28 februari 2014 Thanks @Marcel: mail me een een paar foto's, kan er denkelijk ideeën uit halen (valkeneerstim@me.com)Nu de volgende stap: de uitlaatBijgevoegd een foto van de uitlaat die er op stond (trekt op geen kl...) en het spruitstuk wat ik van Niels overnam gezien hij een motorfietsmotor in zijn mk is aan het leggenIk heb nog verschillende vragen over de motor voor ik deze uitbouw maar deze zal ik stellen op de juiste plaats in het forum ( met fotos natuurlijk) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
A Van De Walle Geplaatst: 28 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 februari 2014 het spruitstuk van Niels is zeer mooi,groot verschil met het andere,heeft er soms niemand hetzelfde(model) liggen(rvs) voor een x-flow kent 1700.....grt alain Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcel Veenendaal Geplaatst: 28 februari 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 februari 2014 Tim,Foto's van mijn Indy vind je hier:http://s1074.photobucket.com/user/Superchaaaaarged/library/MK%20Indy%20September%202012Marcel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 1 maart 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 1 maart 2014 Tim,Foto's van mijn Indy vind je hier:http://s1074.photobucket.com/user/Superchaaaaarged/library/MK%20Indy%20September%202012Marcel1woord: FENOMENAALzelf opgebouwd?Kosten voor deze opbouw? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.