Ga naar inhoud

Complete ombouw mk indy


Tim Valk.

Aanbevolen berichten

  • Reacties 477
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Tim Valk.

    238

  • David Francken

    27

  • J. Bakker

    18

  • Francesco De Stefano

    14

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Van dit soort projecten houd ik wel.

Wat zijn je plannen? Stuur naar links, andere motor, volle voorruit, kleur wijziging? Veel plezier en succes. En hopelijk mogen we hier meegenieten d.m.v. veel foto's en bijbehorende uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van dit soort projecten houd ik wel.

Wat zijn je plannen? Stuur naar links, andere motor, volle voorruit, kleur wijziging? Veel plezier en succes. En hopelijk mogen we hier meegenieten d.m.v. veel foto's en bijbehorende uitleg.

Stuur blijft rechts, rijd lekker en vind ik wel iets hebben

Motor opzet blijft zeker (rijd als een raket) word wel terug opgefrist

Voor de rest volledig uit elkaar en nieuwe opbouw waarna het optisch een andere seven word

Dus andere grill, spatborden, ruit, dak met deuren, uitlaat, zetels, dach, verlichting...

Heb al enkele dingen gedaan vanaf morgen wat fotos

Kleur word het nieuwe groen van kawasaki (met gele metallic in) zie foto

2e1daqc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

<p>als je zover wil verbouwen zou ik je als prof graag een advies willen geven</p>

<p> </p>

<p>bouw hem om naar linksgestuurd anders blijft het gewoon een engelse auto met dezelfde waarde</p>

<p>zo'n Indy koop je ook over 5 jaar in engeland voor een habbekrats en als je hem naar links ombouwd heeft dat voor vele mensen een meerwaarde</p>

<p> </p>

<p>in ieder geval veel plezier gewenst met de hobby</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het overwegen, de meerwaarde voor andere maakt me eigenlijk niet zo veel uit

Auto zal nooit weggaan gezien dit mijn droomwagen is sinds mijn 16de

<p>als je zover wil verbouwen zou ik je als prof graag een advies willen geven</p>

<p> </p>

<p>bouw hem om naar linksgestuurd anders blijft het gewoon een engelse auto met dezelfde waarde</p>

<p>zo'n Indy koop je ook over 5 jaar in engeland voor een habbekrats en als je hem naar links ombouwd heeft dat voor vele mensen een meerwaarde</p>

<p> </p>

<p>in ieder geval veel plezier gewenst met de hobby</p>

Ik zal het overwegen, de meerwaarde voor andere maakt me eigenlijk niet zo veel uit

Auto zal nooit weggaan gezien dit mijn droomwagen is sinds mijn 16de, maar ik hou het in mijn achterhoofd

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Edwin Kerstens

Hoi Tim,

Leuk project!

Echter moet ik Harm wel gelijk geven wat betreft het ombouwen. Nu denk je inderdaad dat de auto nooit meer weg zal gaan....maar je weet het natuurlijk nooit zeker. Mocht je de Indy in de toekomst dan toch verkopen, dan is dit alleen maar interessanter voor potentiele kopers en voor de waarde van het voertuig.

Geniet van je droomwagen en succes met de werkzaamheden/veranderingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik snap het, heb er over nagedacht maar ga hem toch niet ombouwen

Moest ik hem dan toch ooit wegdoen kan ik het nog doen (als die klant dat dan wil)

Nu mijn eerste werk een voorruit plaatsen

Ik heb zelf 2 beugels gemaakt, deze zijn nog niet wauw maar gezien ik een afspraak had voor het dak en deuren was het vooral belangrijk dat deze stevig waren en snel klaar, als de complete resto dan begint kan ik deze nog veranderen of oppolieren er moeten ook nog 2 beugels aankomen voor de spiegels en kan dit dan in 1 keer

Wil dus eerst de mk volledig veranderen en opbouwen zodat alles past en dan terug volledig uit elkaar, gezien ik ook in een carrosserie werk is dit de werkwijze die we altijd gebruiken om achteraf niet te veel moeten aan te passen

De ruit staat redelijk recht mmaar als ik deze meer schuin gezet had kwam het dak te laag gezien in er nu al met mijn hoofd ga tegenzitten (ben 1.9 meter lang)Foto: 33nc6yr.jpg

t9imme.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over smaak valt niet te twisten (ik vind het er ook niet uit zien), maar ik denk dat dit het rijgenot niet ten goede zal komen. Je vangt nu echt een bak wind met die rechte ruit. Zeker bij hogere snelheden zal je dit zeker gaan merken.

Je gaat best wel wat aan de auto doen en ik zou zeker eens goed kijken of je idd de bodem kan verlagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tim, maak eerst voor jezelf een lijst en budget, met alle aanpassingen die je aan de auto wil gaan doen. Begin met de grote dingen, als je de auto,

uit elkaar haalt, kom je altijd zaken tegen die tegenvallen ( spreek uit ervaring ) Classics Alfa's en 3 Kit's etc. Ga eerst voor een goed rollend chassis,

motor, ophanging, remmen etc. Kleur, ramen, deuren en andere details zijn bijzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tim, je geeft aan dat je met je hoofd tegen het dak zit. Een dakje is puur voor nood op een Seven. Wat je vaak ziet is dat bij een dakje mbv stangen de ruimte boven je hoofd wordt vergroot en het dak dan schuin afloopt naar de voorruit. Dat is bij mijn Striker, waarvan de ruit nog veel schuiner staat dan op de gemiddelde Seven, ook het geval. Het dak erop is geen gezicht, maar ja, het is toch voor nood...

Link naar reactie
Delen op andere sites

zulke drukknoppen volledig rond de voorruit heb ik nooit gezien....

Waarschijnlijk dienen ze voor een soort tonneau over het gehele bestuurderscompartiment (of hoe noem je dat?) tijdens transport.

.

Voor de Half Hood zit de voorruit van mijn auto ook vol met dergelijke Tenax drukknopen. Werkt prima.

De standaard halve strip werkt dan evenwel niet meer, dat is waar. Toch is de Half Hood een stuk sneller erop gezet en een veel kleiner pakketje om mee te nemen op ritjes.

Met een full hood zit je weliswaar warmer, dat klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ruit nog een beetje schuiner kunnen zetten maar niet veel, de bodem kon ik niet laten zakken omdat ik anders niet achter uit mijn garage geraak (schuine oprit) waar de mk gestald gaat staan (nood breekt wet).

Ik denk eenmaal de chrome spiegels aan de steunen bevestigd zijn dat het zicht langs de zijkanten nog wat breekt, er zullen er nog altijd zijn die vinden dat het op geen meter trekt maar ik vind het zeker niet mis

Het dakje is voor mij zeer belangrijk gezien ik in posten werk en ook in het weekend zal de mk het meeste gebruikt worden met dak ipv zonder

Dak is klaar, fotos zijn voor in de week, ik hoop dan ook eens een positieve reactie te krijgen

Bij deze nog een foto van onlangs op het werk van de kleine en grote broer samen:)

2je4pza.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tim, maak eerst voor jezelf een lijst en budget, met alle aanpassingen die je aan de auto wil gaan doen. Begin met de grote dingen, als je de auto,

uit elkaar haalt, kom je altijd zaken tegen die tegenvallen ( spreek uit ervaring ) Classics Alfa's en 3 Kit's etc. Ga eerst voor een goed rollend chassis,

motor, ophanging, remmen etc. Kleur, ramen, deuren en andere details zijn bijzaak.

Motorisch is de mk in een nig goede staat bijna al de rest heb in dubbel gezien ik pas een sierra heb afgebroken voor spare parts, ik heb ook voldoende budget voorzien voor de resto,wil hem in 1 keer goed en strak hebben, thanks voor de tip, zal waarschijnlijk nog raad kunnen gebruiken tijdens de ombouw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Edwin Kerstens

Goed om te lezen dat je de ruit toch wat schuiner hebt geplaatst :wink: . Zie de vorige reacties, over de te recht geplaatste ruit niet als enkel negatieve kritiek. Iedereen hier op het forum wil je alleen maar helpen met het maken van de juiste keuzes, uiteindelijk bepaal jij natuurlijk zelf wat er gebeurt, maar het is nooit verkeert om tips en tricks te krijgen.

Verder zal ik met veel interesse je topic lezen....altijd leuk iemand die dat op deze manier deelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze de foto's van dak en deurtjes

De deuren zijn van hetzelfde materiaal als het dak zodat ik alles makkelijk kan wegnemen, oprollen en in het kofferbakje kan steken

Achterruit is afzonderlijk uitritsbaar zodat ik ook nog met alleen het topje kan rijden anders blaast het dak zich op, met het topje alleen vind ik ideaal als de zon echt brand, wat vinden jullie ervan

w7liqp.jpg

2wns9s0.jpg

28rms5k.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs ik heb in het verleden bij cabrioni gewerkt [mini`s cabriolets bouwen] daar hadden we ook deze deur aansluiting .

Als je alles goed afsteld dan werkt dit prima .

De kap loopt evenwijdig aan de bovenzijde deur ongeveer 30 mm door .

Boven deze lijn naai je in dezelfde lijn aan de binnen zijde een flap tegen de kap aan , de buitenzijde gaat dan vanzelf iets naar boven open staan.[als je de binnen flap krap aan de maat maak ]

Als je dan daarna de deur zeer netjes afsteld dan loopt er geen water in de auto .

Later hebben wij een verbetering aangepast om tegen die flap waar de deur tegenaan valt om daar een kanaal rubber tegen aan te stikken dan had je zelfs geen tocht meer in je auto .

Ja dat was een mooie tijd we bouwden er 12 per maand je geloofd het niet maar het merendeel ging naar Japan :-D:-D

Bij Tim is ervoor gekozen om geen deurtje te maken maar een inritsbare deur , volgens kun je deze op de carroserie drukken en vervolgens aan de binnen zijde en aan de buitenzijde open ritsen .

We mooi materiaal overigens Tim is dat sonneland doek ??

Gr willem

post-5370-0-85346400-1393323735_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK,

Nou zie ik het.

Je maakt het deurtje eerst vast met de drukkers aan de buitenzijde en dan rits je hem open.

Grappig.

Ook wel handig dat het dak niet doorloopt tot over de "kofferbak". Kun je er nog altijd bij als het dak erop zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...