Ga naar inhoud

Quantum Xtreme

Paul Anhuiser

Aanbevolen berichten

Gast Rogier Jansen
Geplaatst:

Van een lotus-importeur:

- let er op dat de crashbox nog intakt is. Dat is het gedeelte voor de radiateur.

En van een kerel op Le Mans:

- Verder heeft elke lotus een nogal dure beurt bij de 50k mijl, dus zorg dat ie die al heeft gehad of dat ie er ver onder zit. Of ding het af in de prijs.

- Ik zou voor een type gaan wat 1 jaar ouder is, dat zijn de nieuwste types S2. Persoonlijk zou ik de 111R kiezen, zeker als je een kit gewend bent. Die 120 of 150pk versie is leuk, maar in mijn ogen snel saai. Heb meegereden met een 120pk versie en vond er qua acceleratie geen klap aan. De 111R heeft er 190 en geeft wel een echt kicken gevoel. Bochtenwerk is geniaal met die dingen, onafhankelijk van het aantal pk's.

Geplaatst:

Dank je Rogier, voor de aankoop tips.

Heb nog even verder gekeken, en kijk naar een VX 220 Turbo van Vauxhall.Oke geen Lotus, maar een stuk meer vermogen, en auto voor hetzelfde geld.

Geplaatst:

Het is inderdaad aan te bevelen om een kenner te laten kijken.

desnoods in Engeland.

Van de vijf die ik had gezien waren er vier zeer slecht en 'e'en goed.

Zonder uitzondering hebben ze allemaal schade gehad en dit maakt niet zoveel uit mits goed gerepareerd.

Alleen een kenner ziet of er schade aan het chassis is geweest of is.

Door Peter van Van Sten engineering te laten kijken heb ik voorkomen

dat ik een auto kocht die chassis schade had en dus min of meer total loss was.

Succes met je aankoop.

Gast Ferry Kerkvliet
Geplaatst:

We doen ook aakoop keuringen

Ga je dan mee naar Engeland????? :shock:

We moeten volgende week ook een Elise halen in Engeland mischien is dit te combineeren.

Bel Peter die gaat hem halen 015 2853313

Geef mij anders een PB met je tel nummer

Ferry

Gast Marcel Haks
Geplaatst:
Dank je Rogier, voor de aankoop tips.

Heb nog even verder gekeken, en kijk naar een VX 220 Turbo van Vauxhall.Oke geen Lotus, maar een stuk meer vermogen, en auto voor hetzelfde geld.

Hoi, leuke goed rijdende auto, heb ik zelf ook gehad, zowel de turbo als de 2.2 :!: al zijn de elises beter afgewerkt en qua design anders (mooier) maar ook een stuk duurder....de opel/vauxhall is 100 % niet mer auto dan de lotus :!: meer vermogen klopt wel.

Ik zou zeker iemand met verstand van zaken ernaar laten kijken, in Nederland bv rijden naar mijn weten geen Turbo's rond die nooit schade gehad hebben, zeker de Turbo is erg veraderlijk :!: En als zoals genoemd het aluminium chassis schade heeft gehad is de auto in principe onherstelbaar beschadigd, dus technisch total loss :!:

Absoluut een van de weinige auto's waar ik wel eens spijt van heb gehad dat ik hem weg gedaan heb, maarja ik moest en zou een kicar bouwen lol, eigenlijk wil ik continu iets anders, ben benieuwd als de GTM zo rijd 8)

Geplaatst:

Zo te lezen, goed kijken en opletten dus.Maar voordat ik iets koop, zal ik eerst, voor de huidige auto, een nieuwe eigenaar moeten vinden.

Als het zover is, zal ik zeker even contact opnemen, met mensen die er meer van weten.Ik heb geen zin, om met een krab over de weg te rijden.

Gr, Paul

Geplaatst:

Op de site van Blink motorsport stond een erg mooie s2 met Honda conversie te koop. Weet niet of deze nog beschikbaar is want ik kan op dit moment niet op hun site komen.

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...