Ga naar inhoud

Co2 en Tig AC/DC lasapparaat te koop


Willem van der Velde

Aanbevolen berichten

Co2 lasapparaat en Tig AC/DC lasapparaat te koop.

Van het merk HKZ schweibtechnik Germany

Mig 250 Amp

Tig 160 Amp AC/DC ook voor aluminium dus .

Beide machine`s 380 Volt

Compleet met reduceer en toortspakket

Mig toorts pas vervangen.

Excl de gasflessen natuurlijk.

Gr Willem

a_1067.jpg

a_1070.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een cebora Sound 2035 M Puls gekocht.

Last perfect ook aluminium maar vooral ook Koper en RVS

Zonder spatten.

Pracht machine.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een tig AC/DC puls tig machine .

Merk ben ik nog niet uit.

Ik heb nu een aanbieding liggen van lincoln electric.

Iemand misschien ervaring met een fimer Italiaans merk.

Die hebben ook een copie van die cebora sound 2035 M mig machine.

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geen idee of dat een goed merk is

ik las met een fronius ac/dc tig inverter op 220 volt en ik zweer erbij

heb een commercie en een lincoln gehad met bijna dezelfde functies maar deze fronius is gewoon veel beter in te stellen en maakt minder randjes om de las

is helaas wel wat duurder maar vind ik wel de moeite waard

is je instelling goed dan sla je die op in het job geheugen en vind je ook zo weer terug(wel een logboekje bijhouden met materiaalgegevens en job nr.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zelf een franse GYS tig 207HF, last erg makkelijk en netjes, maar zal niet te vergelijken zijn met een Cebora 1530, laat staan een moderne Fronius of Kemppi machine, die zitten ook in een prijsklasse die 3 a 4 keer hoger ligt dan de aanschaf van de GYS.

overigens heeft de digitale GYS ook job functie's etc etc, AC freq tot 200HZ ipv de analoge modellen die tot 120HZ kunnen,

wat je zeker even moet doen is een offerte vragen bij Miller, ik heb een half uur met een Dynasty 200DX van hun zitten spelen, super ding!

2de handse Merkle's kom je ook nog regelmatig tegen maar ook allemaal erg duur.

Grtz thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jordy Vermeulen

hallo willem

als ik u was zou ik echter toch voor een bekend merk gaan zoals fronius kempi of cebora. ik zelf ben fotolasser van beroep en ben erg te spreken over de fronius en cebora. zijn prachtmachines waar natuurlijk ook een prijskaartje aan hangt maar ze maken ook het grote verschil mee lassen.

collegas hebben een kempi wat ook prachtwerk leverd. kempi mls 3000 ac/dc bijvoorbeeld.

nog een voordeel is dat deze merken na antal jaren in gebruik te zijn geweest nog steeds diezelfde onderdelen leveren wat bij andere merken niet gebeurd. ook mag je er vanuit gaan dat als er op de machine bijvoorbeeld een max instelbereik van 200 amp is dat ook daadwerkelijk gegeven word.

ik kan niet naar u budget kijken maar moest je wat uit willen geven zou ik voor de hierboven vernoemde merken gaan. heb ook gehoord dat esab binnenkort met een nieuw gamma tig posten komt. wij hebben daar ook enkele machines van ook perfect materiaal en wat goedkoper dan fronius.

voor eventuele vragen kan je altijd even mailen

met vriendelijke groet

jordy vermeulen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In wat voor land zitten we hier eigenlijk.

Het is maar goed dat ik zelf wat mee krijg via m`n job van al die belasting die we hier met z`n alle betalen.

Cebora Tig sound 1530 M AC/DC puls. 2250 euro incl ned belasting.

Via Ebay een Engelse leverancier 1550 euro incl versturen vat en

koersverschil.

Waar blijft die 700 euro aan de strijkstok hangen ???

Hoe zou het gaan met de garantie zou ik hier bij een cebora dealer terecht kunnen.

Of zou ik daar ook mee bij de rechter terecht komen net zoals bij de auto dealers .

Uiteindelijk geeft de fabriekant toch de garantie.???

Of Komt er nog iemand in de buurt van sheffield scheeld ook nog 90 pond.

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...