Ga naar inhoud

Autoslalom bij Team Wimedo in 2014.


Wil van Ziel

Aanbevolen berichten

Van harte welkom bij dit nieuwe topic over autoslalom bij Team Wimedo in 2014.

Allereerst de allerbeste wensen voor 2014!

Dat we maar een sportief jaar mogen beleven met elkaar.

Dat de techniek ons maar mag blijven dienen in voor -en tegenspoed....

Dat we allemaal maar gezond en heel mogen zijn in dit nieuwe jaar.

Dat de pilonnen maar blijven staan en dat het parcours maar heftig mag zijn!

De agenda voor 2014:

Open Nederlands Kampioenschap

Zaterdag 22 maart 1e TWONK slalom te Lelystad

Zaterdag 12 april 2e TWONK slalom te Lelystad

Zondag 11 mei 3e TWONK slalom te Lelystad

Zaterdag 31 mei 4e TWONK slalom te Lelystad

Zaterdag 28 juni 5e TWONK slalom te Lelystad

Zaterdag 6 september KitCarClub Circuitdag met Wimedo, aansluitend BBQ, ook met Wimedo!

Zondag 7 september 6e TWONK slalom te Lelystad

Zaterdag 27 september 7e TWONK slalom te Lelystad

Zondag 12 oktober 8e TWONK slalom te Lelystad

Overige evenementen:

Zondag 2 november Oude Banden Oprijdag te Lelystad (alleen voor leden of zij die lid worden aldaar)

Ons motto is als vanouds:

Kom kijken en doe mee!

Alle wedstrijden te Lelystad worden georganiseerd op het Midland Circuit aan de Talingweg bij het vliegveld in Lelystad.

Iedereen met een gezond humeur is van harte welkom om te komen kijken of natuurlijk mee te doen!

Team Wimedo ziet jullie graag komen en rijden met je kitcar of een andere auto.

Graag tot ziens bij onze wedstrijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

het was weer als vanouds gezellig en goed weer.

Bram had een enorm slingerend baantje uitgezet , anders als anders en best lastig , zeker omdat we dit niet zo gewend zijn.

maar dus daarom wel weer een extra uitdaging ,meer technisch en wat minder op lef.

helemaal super was de nieuwe klasse indeling

er is namelijk speciaal voor ons een nieuwe klasse voor Kitcars bijgekomen zodat we nu niet meer tussen andere sportwagens rijden en deze ook weer eens kans maken op een winst met eervolle vermelding :wink:

de strijd was er zeker niet minder om deze keer en met een minimaal verschil van 0.041 werd de wedstrijd beslecht tussen de nr 1 en 2.

nog steeds de meest betaalbare manier van autosport en ook nog eens bere gezellig :-D

de volgende Slalom is 11 mei . ik ben er zeker weer bij !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag een heel erg leuk dagje Wimedo in de stromende regen meegemaakt.

ik had in een hoekje (tja ik heb nou eenmaal best wat hoekjes in mijn pand) nog een mooi setje regenbanden op velg gevonden en deze voor deze natte gelegenheid gemonteerd op de Westfield.

ook nog en oude motoroverall uit de kast getrokken en mijn helm visier wat behandeld voor spetters en beslaan.

tijdens het oefenrondje werd het me al wel duidelijk dat met zoveel nattigheid de grens heel snel gevonden wordt en je rustig moet opbouwen om de snelheid op te voeren

ronde nr 3 ging het al vlak voor de muur mis en spinde ik in de rondte

toch geen slechte tijd en ik kon op 0.2 seconden achter Kai met de honda crx komen

hierna heb ik de druk van de banden verlaagd en de dempers voor wat zachter gezet om het op een iets droger moment later nog eens een paar ronden te proberen.

dat was niet echt een verbetering. alleen maar meer onderstuur en bij het uitaccelereren heel veel wielspin aan de achterkant

dus alles maar weer een beetje teruggezet en nog eens proberen.

de laatste rondjes kon ik mooi vloeiend van onderstuur naar overstuur op het gas en had ik warempel toch nog een seconde winst geboekt

al met al was het heerlijk spelen heb ik erg veel geleerd over het rijden en de afstelling van de wagen en ben ik in mijn regenoverall alleen maar nat geworden van het zweet. de regen kon me van dit plezier niet weerhouden

helaas was ik de enige die er zo over dacht in een kitcar :roll:

voor herhaling vatbaar dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

was weer erg gezellig en supermooi weer / baantje / mensen enz

heb na de wedstrijd op assen een flinke dag en ochtend wek gehad om ut autotje weer klaar te maken voor de slalom.

met wat afstelwerk aan het onderstel en ook een beetje rijderskwaliteiten (kuch :wink: )natuurlijk een supermooie tijd neer kunnen zetten waar deze keer niemand in de buurt kon komen. !!!!

super om een afstelling te vinden waarbij je het gevoel hebt dat je alle wrijving tussen band en wegdek voelt , dat geeft veel vertrouwen en kan je de snelheid steeds verder opvoeren , de rempunten verleggen en de wagen zo laten glijden dat je wel de controle houd.

je wordt een soort een (1) met de wagen zeg maar.

Bas Klaaysen had zijn westfieldje ook weer in elkaar gezet en reed een mooie 2de tijd

ook erg leuk om Dirk Strikwerda over de baan te zien racen met zijn mooie striker. de smile op zijn gezicht sprak wel boekdelen.

Wim Niemark had zijn Fury naar een derde tijd gereden maar helaas moest hij opgeven met een tik in zijn blok. tijd voor een dry sump Wim !

Wil Remco Bram en alle anderen weer heel erg bedankt voor het gezellige dagje

Slalom rijden bij Wimedo blijft het leukste en betaalbaarste stukje autosport wat er in nederland te doen is voor ons kitcarvolk !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was genieten gister, weer fijn om te blazen en uit te leven tussen al die petrolheads!

Fury lag goed op de weg, kon hem mooi sturen met het gas.

Helaas van korte duur, maar ik kom terug!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo allemaal

Morgen 28 juni wordt er gereden in Lelystad

Gaat dit door ondanks het weer en de tt assen,en hoe laat begint het

Wil graag komen kijken maar. Kan er weing over vinden

Mvg m scholten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon die kant op gaan. De hele dag is het slalommen.

Neem een zeiltje mee en een helm, voor de zekerheid :-D.

Vorig jaar ook die kant op gereden om te kijken, kijken, kijken, maar na even kijken toch maar ingeschreven, ter plekke een zeiltje kunnen kopen en een uurtje later met een big smile rondjes aan het doen :-D.

www.wimedo.nl is de website.

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

was weer een super dagje gisteren. de zon scheen volop en er was veel grip doordat de banden lekker warm werden.

Bram had een lekker snel baantje met een paar gemene knijpers uitgezet en de tijdwaarneming van Antonie vonk werkte helemaal foutloos , hij had zelfs een nieuw kastje gebouwd voor in de auto met allerlei nuttige functies (mag je zelf uitleggen Antonie !)

bijna de hele dag de snelste tijd gereden totdat er een oude bekende met zijn ' special' aan kwam kakken en in een paar rondjes mijn tijd eraf reed grrrrrr.

normaal kan zo'n proto toch een seconde of 4 sneller zijn maar het gat is steeds minder aan het worden.

gisteren zat dat binnen een seconde zelfs!!

het afstellen van je onderstel en de juiste bandenkeuze is daarbij heel belangrijk

een vloeiende lijn rijden daarbij een must.

helaas waren er niet veel kitcars gisteren . enkel een groene tiger gezien en Bas met zijn westfield racer.

6 september gaan we los met de Kitcarclub en 7 september is er weer een Wimedo TWONK

er is de gelegenheid om dan te blijven slapen en we maken er een feestje van .

als je zaterdag enthousiast bent geworden kan je zondag nog ff lekker doorgaan met deze leuke sport.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...

de obo dag (oude banden oprook dag) is alleen voor leden en voor 1 klein bedrag kan je de hele dag gummen

als je ter plekke lid wordt voor seizoen 2015 mag je ook onder dezelfde voorwaarde meedoen

sla je slag dus

ik ben er ook bij !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Arjan,

De OBO-dag (Oude Banden oprij-dag) is een evenement voor leden van Wimedo waarbij we

's morgens een slalom uitzetten en

's middags om een uur of drie nog wat anders gaan doen, mits onze pet ernaar staat.

De slalom 's morgens telt mee voor het rijderskampioenschap van Wimedo en

er worden geen serieuze prijzen uitgedeeld voor die dag.

Wel streven we ernaar velen van de rijders met een beker huiswaarts te laten gaan

maar veelal niet op basis van hun prestaties

maar op grond van een eigenschap of iets wat ons opvalt gedurende de dag.

Het is dus een dag spelen met je auto, vergelijkbaar met de trackday van de KCC.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...