Ga naar inhoud

Klassenindeling ACNN 2014


Gast Timo Wagenaar Hummelinck

Aanbevolen berichten

Gast Timo Wagenaar Hummelinck

Klassenindeling ACNN

Geachte dames en heren coureurs,

Graag sturen we u de onderstaande informatie toe betreffende de nieuw op te starten competitie voor Sevens, Monoposto’s en Sportscars van de ACNN. Dus niet als definitieve presentatie, maar informatie waar onze potentiële rijders in 2014 nu al mee aan de slag kunnen. De kalender verwachten we dit jaar nog af te hebben met ongeveer 8 evenementen op verschillende circuits. Later ontvangt u daar vanzelf meer over. Wilt u dat laatste liever niet, dan zullen we u op aanvraag uit ons adressenbestand halen.

Eerder deze maand hebben we een informatiemail rond gestuurd met betrekking tot een aantal eisen waar de Sevens bij de ACNN aan moeten voldoen. Wij hebben daaruit terug ontvangen dat mensen toch waarde hechten aan het rijden met een merk band naar eigen keus en het eventuele gebruik van een sequentiële versnellingsbak. Flexibel als de ACNN is, hebben we onze klassenindeling hier naar gevormd en is dus íedere SuperSeven, ongeacht de banden, de versnellingsbak of het vermogen, welkom bij onze raceclub! Deze klassenindeling voor de Sevens is als volgt:

SuperSeven klasse

Dit is voor alle Seven’s tot 180pk, ongeacht het merk. Tevens zijn alle merken banden geoorloofd behalve slicks. Sequentiële versnellingsbakken zijn níet toegestaan. De Caterham Cup zal hier ook hun onderkomen in vinden. Zij rijden met gelijkwaardige Caterham’s van 180pk met een eigen kampioenschap en reglement. Meer info over deze cup vindt u op http://www.caterhamcup.com/

ProSeven klasse

Dit is voor alle Seven’s vanaf 180pk, ongeacht het merk. Tevens zijn alle merken banden geoorloofd behalve slicks. Sequentiële versnellingsbakken zijn níet toegestaan. Een vermogensgrens is er niet, zolang de auto maar aan de geluidseisen van het desbetreffende circuit kan voldoen.

Vrije klasse

Een vermogensgrens is er niet, niet minimaal en niet maximaal. Zolang de auto maar aan de geluidseisen kan voldoen. Tevens zijn alle merken banden geoorloofd behalve slicks. Sequentieel schakelen is hier wel toegestaan! Sevens aangedreven door een motorfietsmotor worden hier ook onder gebracht. Tevens zullen afwijkende Superlight modellen, ook anders dan Sevens, hier mogen uit komen.

En dan zijn er nog twee andere klassen:

Monoposto klasse

Alle eenzitters met open wielen en ook bv Mallock's. Alles mag wat tot de geluidsgrens van het desbetreffende circuit toelaatbaar is. Ook slicks, ook sequentieel schakelen. Een zeer vrije klasse waar pas indelingen binnen wordt gedaan wanneer het startveld hier geschikt voor is en de rijders er om vragen.

Sportscar klasse

Alles met open én gesloten dak en een sluitende body, ofwel géén open wielen. Alles mag wat tot de geluidsgrens toelaatbaar is. Ook slicks, ook sequentieel schakelen. Een zeer vrije klasse waar pas indelingen binnen gedaan worden wanneer het startveld hier geschikt voor is en de rijders er om vragen.

Tot slot hebben we het ‘Rijderskampioenschap’. Een totaalklassement waarbij de uitslagen van alle verschillende klassen naast elkaar worden gelegd en er een kampioenschap ontstaat waarbij zelfs een 150pk wagen tegen een 250pk sterke wagen nog een spannende strijd kan worden. Betrouwbaarheid en constant resultaat zal waarschijnlijk de sleutel tot succes worden!

NB: Mocht u nog een aanvulling hebben, iets graag anders zien, of vragen over het bovenstaande hebben, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op zodat we dit bij de presentatie van deze nieuwe raceserie kunnen vastleggen. Een replytje is daarbij al genoeg.

Met vriendelijke groet, ook namens de ACNN

Timo Wagenaar Hummelinck

info@timowh.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Timo Wagenaar Hummelinck

Dus, iedereen weer op de hoogte!

Omdat ik de wensen van de Sevenrijders mag vertegenwoordigen, hierbij de vraag of er iets is dat jullie gemist hebben in vergelijkbare series de afgelopen jaren of wensen waar we wellicht nog niet aan gedacht hebben. Het sportief en technisch reglement wordt momenteel geschreven dus daar kan ik nog niet te veel op in gaan.

De kalender kan ik ook nog niets over los laten, maar dat wordt de mooiste en meest praktische kalender in jaren. Variatie in circuits gaan we in ieder geval genoeg krijgen!

Ik ben benieuwd,

groeten Timo

Link naar reactie
Delen op andere sites

rolkooi, fia gordels ,brandblusser met keuring zijn verplicht

ook kleding en helm volgens fia norm.

kijk ook eens even op www.ccrc

hier staat al een heleboel op en dient een beetje als indicatie voor wat je te verwachten staat.

rolkooi heb ik nog wel liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jack Poppelaars

Rolf is allemaal niet zo moeilijk, DENK ALTIJD EERST AAN JE EIGEN VEILIGHEID.

Zorg voor een terug slag klep in je leiding systeem benzine. ( is niet verplicht, maar wel zo fijn als je op de kop ligt dat de benzine in de tank blijft.)

Zorg voor een stel gordels die niet in je lijf snijden. ( zo breed mogelijk)

Zorg voor een rolkooi, met een certificaat het is namelijk jou veiligheid. ( laat niemand je van de wijs brengen wat zij zitten niet in jou auto tijdens het race)

Zorg voor een goed hans systeem.(niet zo'n ding achter in je nek.)

dit is een vriend van mij , had een hans systeem voor achter in je nek( hij heeft zijn rugwervel op 4 plaatsen gebroken)

Neem dit systeem, wordt ook gebruik in Dakar,

ttp://simpsonraceproducts.com/products/?main_page=product_info&cPath=591&products_id=10568&sort=

http://simpsonraceproducts.com/products/?main_page=product_info&cPath=591&products_id=10592&sort=

zorg voor een paar goed slicks en regenbanden ( indien jij daar op mag rijden)

Vraag nu aan Timo de homelogatie van jou klasse dan kan je nooit voor verassingen staan

succes, ik wil geen oude l....l zijn maar ................ veel plezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Timo Wagenaar Hummelinck

hoi Timo .

ik zou het toch leuk vinden om met een fury in een andere klasse dan die vrije klasse deel te nemen

of met een seventje met motorfiets blok in de pro-seven

is dat nog mogelijk

Hallo Harm,

Ga ik voor je overleggen. Maar ik denk dat ene afwijkend model tov een Seven nu net de rede is dat de vrije klasse in het leven is geroepen.

Ik laat nog van me horen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Timo Wagenaar Hummelinck

hoi hoi hoe zit het met rolkooi enz

ik zou er wel wat meer van willen weten houd me op de hoogte

Hallo Rolf,

Top dat je interesse in de cup hebt! Het werkt allemaal vrij vanzelfsprekend dus de regels zullen zeker niet iets zijn om je van af te laten schrikken.

Stuur je me even een mailtje naar info@timowh.com zodat ik je op de info-lijst zet. Wat harm hieronder opsomt is zo een beetje het belangrijkste. ALs het reglement klaar is komt dat over de mail en hier te staan.

groeten Timo Wagenaar Hummelinck

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Timo Wagenaar Hummelinck

Rolf is allemaal niet zo moeilijk, DENK ALTIJD EERST AAN JE EIGEN VEILIGHEID.

Zorg voor een terug slag klep in je leiding systeem benzine. ( is niet verplicht, maar wel zo fijn als je op de kop ligt dat de benzine in de tank blijft.)

Zorg voor een stel gordels die niet in je lijf snijden. ( zo breed mogelijk)

Zorg voor een rolkooi, met een certificaat het is namelijk jou veiligheid. ( laat niemand je van de wijs brengen wat zij zitten niet in jou auto tijdens het race)

Zorg voor een goed hans systeem.(niet zo'n ding achter in je nek.)

dit is een vriend van mij , had een hans systeem voor achter in je nek( hij heeft zijn rugwervel op 4 plaatsen gebroken)

Neem dit systeem, wordt ook gebruik in Dakar,

ttp://simpsonraceproducts.com/products/?main_page=product_info&cPath=591&products_id=10568&sort=

http://simpsonraceproducts.com/products/?main_page=product_info&cPath=591&products_id=10592&sort=

zorg voor een paar goed slicks en regenbanden ( indien jij daar op mag rijden)

Vraag nu aan Timo de homelogatie van jou klasse dan kan je nooit voor verassingen staan

succes, ik wil geen oude l....l zijn maar ................ veel plezier.

Jack, helemaal gelijk. Veiligheid voor alles en het meeste hoef je maar één keer te investeren. Ik heb al een HANS, wel zo eentje in je nek. Het probleem van die dingen is vaak de opwaardse (verticale) klap die tot blessures leidt. Ook zitten ze vaak niet op de juiste manier afgesteld, of in de verkeerde hoek. Vooral in de rally zorgt dit dus voor problemen. (dus ook Dakar) In de Formule 1 gebruiken ze die dingen ook, dus zo verkeerd zullen ze voor circuitrijden ook niet zijn. Je rugwerverels breken bij zo'n (met alle respect Jack) lichte klapper is natuurlijk ook weer niet goed. Maar zonder HANS had hij misschien wel zijn nek gebroken.

Maar, als ik nu opnieuw zou kiezen, ga ik idd voor dat harnas waar Jack over op schept. Schijnt ook net iets comfortabeler te zitten. We wijken weer lekker af, leuke discussie voor een andere toppic ;-)

Belangrijk is wel dat slicks in geen enkele klasse toegestaan zijn! Het verhaal is dat snelheidsverschillen te groot worden en money talks. Het is immers duur spul. En als we straks met enkele tientallen fanatieke rijders allemaal op 13 of 15 inch 2e hands slicks willen rijden, zijn er echt te weinig in omloop. Maar hard gaan op intermediates is ook een kunst. Té hard op die dingen werkt zelf wel eens tegen. Maar de merken zijn vrij.

Denk met riemen wel even aan de FIA keuring. En je moet wel een héél vreemde Seven (oid) hebben wil je niet in een klasse kunnen uitkomen Rolf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...