Jump to content
Harry Bouma

Torretje en roerbak reviseren

Recommended Posts

J. Bakker
13 uur geleden zei Harry Bouma:

Gelukkig vind ik het bouwen eigenlijk leuker dan het rijden, dus ik vermaak mij nog wel even.

ja dat moet ook wel want eigenlijk kom je niet aan rijden toe, de motor ligt vaker uit elkaar dan dat hij in elkaar zit. maar je mag wel eens mee rijden in een echte auto die in elkaar zit hoor Harry :) 

Edited by J. Bakker

Harry Bouma

Af en toe moet je geluk hebben. De firma Spiess heeft op verzoek van een groep mensen weer nieuwe hoofdlager laten maken voor de STW motor.

Dat scheelt weer een hoop hoofdbrekens en tijd. Heb er gelijk maar 2 sets besteld zodat ik in ieder geval een op reserve heb voor de toekomst.

Ondertussen ook bezig geweest met het ontwerp van een nieuwe brandstoftank die voor de achteras geplaatst wordt. Daarmee wordt de gewichtsverdeling nog iets gunstiger en komt het zwaartepunt nog iets lager.

Ik werk momenteel op een  designklus in Zweden en heb daardoor toch iets minder tijd voor de Caterham, maar zal toch proberen af en toe iets te posten.

Harry Bouma

Tijdje niets gepost, maar ben druk geweest met de restauratie van een oude group B auto en wat andere bezigheden in Zweden.
Ondertussen had ik ook een clamshell throttlebdody kunnen kopen die niet op een standaard kop past, vandaar dat ik mijn andere Cilkop te koop heb gezet.

Wellicht interessant om eens te laten zien hoe zo'n clamshell eigenlijk werkt, vrij vernuftig stukje techniek.

https://onedrive.live.com/embed?cid=331551AC0B45A32E&resid=331551AC0B45A32E!57584&authkey=ALrHQAiRuIWPEpE

Edited by Harry Bouma

Harry Bouma

Aangezien er toch nog ergens een Brexit komt ,is mijn chassis naar Engeland geweest  , voor wat aanpassingen aan de vloer, pedalbox en rollkooi bevestigingen.

Nieuwe panels en fris gespoten chassis.

IMG_20190524_145509758_800x600.jpg.942562367c55444cebd1b6acd6bd9858.jpg

Harry Bouma

Soms ga je een stapje vooruit en dan ineens ga je 5 stappen achteruit. Had een origineel STW blok besteld en kreeg afgelopen weekend een appje dat deze toch niet te leveren is. Gelukkig het geld terug gestort gekregen. 

Ga nu maar weer eens naar mijn origineel plan kijken of ik een Millington blok kan gebruiken.

Menno Groenendaal

Ook heel leuk

Harry Bouma
22 uur geleden zei Menno Groenendaal:

Ook heel leuk

Vandaag binnen gekomen Menno.

Colli gewicht was al 8 kg lichter dan origineel gietijzeren blok.

millington.jpg.2e73c4298a10d5cf65088c108bd3bf65.jpg

Edited by Harry Bouma