Ga naar inhoud

Torretje en roerbak reviseren


Harry Bouma

Aanbevolen berichten

  • Reacties 236
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Harry Bouma

    123

  • Tim Valk.

    11

  • Menno Groenendaal

    11

  • J. Bakker

    10

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geen domme vraag. Bewuste keuze.

Ten eerste krijgt de solid lak door het polijsten een verouderd effect die ik mooier vindt dan een nieuwe lak.

Ivm de vele steenslagschade die je met een 7 onvermijdelijk krijgt is een solid color beter bij te werken.

Bovendien krijgt de lak nog wel een plastidip coating.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

ja echt mooi maar hoe staat het nu met je XTR

Motor is eruit voor een lagerrevisie. Doe gelijk een paar upgrades aan de motor. Schakelvorken en assen, andere overbrenging, schakelnok en oliepomp.

Is op zich niet zo veel werk.

Maar eerst de se7en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgedopt. is niet nodig voor de flow en ik gebruik geen heater blok.

De opel spiess en JRE motoren waren ook afgedopt.

SBD doet het volgens mij ook bij veel van hun motoren.

De flow in de kop wordt geregeld via de gaten in de koppakking, Cilinders 1,2 en 3 hebben beduidend kleinere gaten dan bij cilinder 4.

En als je een commetic gebruikt zullen deze gaatjes ook niet uitslijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het scherm is een digitaal roadbook. Wordt veel op de motortrials gebruikt, waaronder de Dakar.

Tripy II. Kan ik zeer aanbevelen.

Ook in fel zonlicht goed af te lezen en waterdicht.

Werkt volgens het bolletje pijltje principe met ondersteuning van een GPS maptracking.

Je maakt vooraf op de computer een route die je kunt volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine pook is rembalans instelling.

Jij kunt niet tellen, kerst is allang voorbij. het zijn er 16.

Richtingaanwijzer,

claxon,

verlichting

ruitenwisser

sensor switch oliedruk/brandstofdruk en watertemperatuur/olietemperatuur

dimlicht/grootlicht

ruitensproeier

screenheater

mistlamp

achteruitrijlamp

ignition

LP pump

HP pump

fan

ECU mapping

Launchcontrol

dan nog een drukknop voor de alarmlichten,

een drukknop voor de masterswitch

een drukknop en rotatieknop voor de Stack.

niet zichtbaar knop voor de blusinstallatie en startknop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gedachten was, een vliegtuig heeft ook heul veul knoppen en die gaan erg hard.

De knoppen komen uit een vliegtuig dus moet het wel helpen om erg hard te kunnen gaan.

Maar op zich valt het best mee. De knoppen zijn in zones verdeeld:

basis bediening: verlichting, licht etc.

addtional bediening: achteruit, en mistlamp

engine en performane: launch control mapping pompen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vorig jaar, volgend mij bij de Sallandrit, al een uur bezig om mijn dakje te proberen op te zetten. Maar dacht daarna: die bui waait wel over :)

Mijn caterham krijgt nu ook een nieuw laagje verf. Alleen kan ik dat niet zelf.

Hopelijk tref ik jou met deze auto op een van de meetings/ritten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dakje gaat binnen 5 minuten. Vergt een beetje handigheid en oefening. wellicht dat een softbits half hood geschikter is. die zit er in een paar tellen op.

Ik heb er een met twee ritsen in het dak waardoor in en uitstappen beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...