Ga naar inhoud

garagevloer coating


Menno Groenendaal

Aanbevolen berichten

Indirecte kitcar vraag. In mijn situatie was done kitcar er eerder dan de garage. Garage staat inmiddels maar ben eigenlijk van plan om de vloer eerst in een coating te zetten. Ongemerkt druppelt er toch wel een het 1 n ander als je aan het klussen bent en kale beton wel wordt dan toch snel een vetkuil.

Ik hrb al wat rond zitten neuzen en er is zat spul te koop maar ook voor behoorlijke prijzen. Bij de bekende bouwmarkten verkopen ze ook coating maar ik twijfel of dat goed werkt. Heeft iemand hier op het forum wel eens zo'n coating aangebracht? En wat zijn de ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het langdurig mooi wil hebben, dan zal je terechtkomen bij twee component epoxy.

Zelf ervaring met cranenbroek kwaliteit. Op de pot stond dat deze bestand is tegen warme banden, chemicalien etc.

Maar je komt er al snel achter dat dit niet het geval is. waar de auto geparkeert staat (waar de banden de coating raken) is de coating al losgelaten.

Maar al het vuil en vloeistoffen blijven erop liggen en is makkelijk schoon te maken, vloer stoft ook niet meer. Voor die paar tienstjes geeft het wel veel gemak, maar geen beauty om te zien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de hobbywerkplaats van mijn vorige woning heb ik deze coating van Rubson gebruikt. Na jaren van intensief gebruik was de vloer aan een opfrissing toe...

In mijn huidige woning had de vorige eigenaar dezelfde coating gebruikt. Ik weet niet precies hoe oud ze is, maar ze ziet er nog redelijk "fris" uit. Moet nog een aantal jaren mee kunnen...

De prdukten van Ruson zijn niet van de goedkoopste, maar zijn volgens mij hun geld wel waard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle dure componentcoatings heb ik ervaren als zonde van het geld en niets beter dan de goedkope engelse garage floarpaint.

hier mijn werkplaats met 4 liter gedaan. Kosten voor de hele vloer 14 euro. 20 liter voor ca 75 euro is voldoende voor 250m2.

het blijft geen jaren mooi maar wel net zo lang als de coatings die een 40 voud kosten.

de ruwheid en schone toestand van de ondergrond is overigens nog belangrijker dan de verf.

werkplaatsnieuw.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bas vooral die laatste zin van jou is erg belangrijk denk ik .

de ruwheid en schone toestand van de ondergrond is overigens nog belangrijker dan de verf.

Als ik me goed herinderd heb jij in jou hal een gevlinderde vloer vandaar denk ik dat jij een erg laag verbruik heb kunnen scoren.

Neemt niet weg dat het spul wat jij hebt gebruikt niet echt duur is .

gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat bas aangeeft is zeker heel belangrijk. ik heb een ploer van beton platen waarbij de naden zijn afgerwerkt met zandcement. De hele vloer is vrij ruw. Ik ga dit eerst even licht aanschuren en goed stof vrij maken.

Die pakketen van de gamma en praxis kunnen dan denk redelijk werken voor mijn niet al te intensieve gebruik. Door de inflatie is die coating van de praxis wel wat duurder geworden dan 35 euro zie dat het nu rond de 100 euro kost.

Bas heb je al een nederlandse product gespot wat hier op lijkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

andere mogelijkheid is een antraciet gespikkelde doorbakken tegeltje 30*30 te gebruiken, kosten ongeveer 6€ per m2 in België.

Mocht er iets opvallen is er een kans dat de tegel iets beschadigt maar omdat deze doorbakken is zie je het niet. Combineren met donkere voeg en blijft altijd mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

die floorpaint kan je overal kopen in nederland, Onlangs hele restpartijen voor 70 euro per blik van 20L, Onlangs op MP ook al gezien voor 100 euro per blik, dan heb je je leven lang genoeg voor een kleine garage als je het om de paar jaar eens wilt doen.Het is er alleen in licht en donkergrijs trouwens

floorpaint-supercoating-grijs.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het echt goed wil doen kijk dan op Gibac,nl ik heb deze coatings gebruikt voor een acculaadruimte ze zijn zuur en olie bestendig super hard er parkeren iedere dag combitrucks op met een wieldruk van 2 ton per wiel en dit al 10 jaar lang de vloer is nog als nieuw ook hier geld zorg dat de ondergrond vetvrij en ge etst is voor een goede aanhechting.Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu op Marktplaats bij een verfhandel in Andels.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/overige-auto-diversen/m738876002-epoxy-vloercoating-vloercoating-kleur-ral-7042.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Prijs is wel per liter dus let op .

Spul wat Bas aan geeft lijkt mij geen verkeerde optie

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle tips.

Morgen ga ik de laatste dingen goed voorbereiden en dan zondag een beetje temperatuur erin brengen.

Vanaf maandag is dit product in de aanbieding dan heb ik ruim voldoende dus kan ik mooi 2 volle lagen aanbrengen.

Inmiddels is de indeling ook bijna rond. morgen de electra en de dakgoot installeren wat hang en sluitwerk geneuzel. Een week wachten en dan kan me tijgertje weer thuis staan.

img-20131012-wa0000.jpg

img-20131026-wa0002.jpg

20131101_084124.jpg

20131101_084545.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker dicht bij huis om te klussen en ziet er goed uit. Ik zie dat het een watergedragen systeem is. Deze is heel kritisch op filmvorming. Komende week wordt het eigenlijk te koud om hiermee aan de slag te gaan. Ik werk zelf als chemicus aan watergedragen verfsystemen en bij te lage temperatuur krijg je wel een leuke coating maar niet de eigenschappen. Als je gaat verwarmen moet niet alleen de lucht minimaal 15 graden zijn, maar ook de vloer. Beter is om bij deze lage temperaturen voor een oplosmiddel houdend systeem te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al aan het kachellen want ik had me al gerealiseerd dat die vloer niet zomaar 15 graden is. Na het aanbrengen blijf ik ool rustig door kachellen. Is de eneco ook weer blij deze maand. Zal de fohn van me vriendin verstoppen scheelt weer wat kWh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd

Vandaag dakgoot aan de garage gemaakt, alle elektra erin gemaakt. Ik heb nu ten alle tijden daglicht wel zo fijna je je wat wilt klussen. Morgen de vloer aan schuren en dan komt het vast goed.

Daarna de verhuizing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menno,

ik ben het helemaal met Bassie eens.

Niks dure 2 componenten coating.

Want het gaat toch allemaal stuk.

Ligt meesal niet aan de coating, maar aan de ondergrond.

Ja en zoals je al zelf konstateert.

Warmte is de grootste comfort factor in je werkplaats.

Zelf heb ik mijn garage verbouwd (uitbreiding) en er vloerverwarming in gelegd.

Geen moment spijt gehad.

In een koude garage wil je nl. niet sleutelen.

Verder zou ik dat dak nog eens isoleren.

Ziet er wat dunnetjes uit.

Kan geen fohn of kachel tegenop.

Groeten,

Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mannen,

Ik heb een aantal jaren Exopy vloeren gelegd en kan jullie melden dat wanneer je een gebruikte vloer hebt die je wilt coaten eerst moet reinigen.

Men gebruikt eerst een betonontvetter, schrobt dit flink in en laat het een kwartiertje intrekken. Vervolgens spoel je het heel overdadig af zodat er geen schuim meer te zien is.

Daarna pak je 30% zoutzuur giet een beste kwak hiervan in een 10liter emmer en gooit een paar emmers (gemengd uiteraard) op de kale beton en laat di een half uur etsen. Hierna weer overdadig spoelen met water daarna drogen en met een dakbrander voorzichtig (echt) droog branden. pas op niet verbranden!!!

Hierna breng je de hechtlaag (vaak een watergedragen, 2 componenten epoxy coating) aan en na 24 uur breng je de watergedragencoating, rollcoat of gietvloer aan. Nu nog even 24 laten uitharden bij minimaal 12graden,liever hogere temperatuur.

Dan heb je geen last meer dat je vloer loslaat van de betonvloer.

Mannen succes ermee!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh ja, als je een nieuwe beton of zandcement vloer legt wacht dan minimaal 28 dagen voordat je de kunststofvloer op de ondergrond aanbrengt.

Het salpeterzuur zal namelijk de beton- of de zandcementvloer verpulveren omdat dit er niet uit kan. Je ondervloer is dan helemaal gaar en kan je opnieuw beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh ja, als je een nieuwe beton of zandcement vloer legt wacht dan minimaal 28 dagen voordat je de kunststofvloer op de ondergrond aanbrengt.

Het salpeterzuur zal namelijk de beton- of de zandcementvloer verpulveren omdat dit er niet uit kan. Je ondervloer is dan helemaal gaar en kan je opnieuw beginnen.

En je coating zal " verzepen "

Testen met lakmoespapiertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels heb ik de vloer gecoat met de coating die ik als laatst hier op genoemd. Het heeft wel wat kW'tjes kachellen gekost maar het resultaat ben ik zeer tevreden mee.

Gelukkig had ik goed uitgerekend wat voor een laagdikte je moest aanbrengen want dit was veel dikker dan ik normaal zou rollen.

Mijn vloer bestaat uit prefab betonplaten die ik goed heb aangeschuurd met een parket schuurmachine. Na de 2de laag had ik echt een mooi resultaat. de eerste laag had ondanks de laag dikte en de verdunning met water voor een zuigende vloer toch nog wat aanzetten van het rollen. Bij laag 2 was dit helemaal weg.

Inmiddels ben i kdruk bezig met de werkbanken en opberg rekken waardoor de vloer al behoorlijk onder het stof lag. Dit is super makelijk te reinigen dankzij de coating.

Bedankt voor alle adviezen. ik heb me er niet voor 1000% aangehouden maar heb hier toch wat goede tips gekregen. Hopelijk heb ik er nog lange tijd plezier van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast Edwin Kerstens

Het is misschien al even geleden dat hier voor het laatst iets is geplaatst, maar heb met veel interesse dit topicje gelezen.

Ik ben zelf bezig met het bouwen van een nieuwe garage, helaas nog pas met de fundering bezig, maar altijd goed om tips en ervaringen te lezen die ik kan gebruiken voor sommige zaken in de nog bij mij te bouwen garage.

De optie van Bas lijkt mij de meest effectieve manier om de vloer netjes af te werken en vooral schoon te houden voor een goede prijs.

Uiteraard bepaalt de ondergrond en de voorbereiding het uiteindelijke resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edwin,

Als je de vloer nog moet gaan storten zou je ook naar een tegelvloer kunnen kijken.

Dat is echt onderhoudsarm en ziet er fraai uit, beter dan om de paar jaar te moeten schoonmaken en opnieuw verven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...