Ga naar inhoud

Wie wil zijn Kit Car verkopen?

M. Visser

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even een reactie hierop....

Een serieuze koper plaatst geen biedingen op Marktplaats maar neemt rechtstreeks contact op. Bijna standaard wordt na verloop van tijd een heel laag bod uitgebracht in de hoop dat de verkoper omhoog zit met z'n product en het in paniek dan maar verkoopt. En zelfs dan is het de vraag of zo'n bieder wel reageert.

Dit heeft geen moer te maken met de marktwaarde van een auto.

• Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Geplaatst:

Even een reactie hierop....

Een serieuze koper plaatst geen biedingen op Marktplaats maar neemt rechtstreeks contact op. Bijna standaard wordt na verloop van tijd een heel laag bod uitgebracht in de hoop dat de verkoper omhoog zit met z'n product en het in paniek dan maar verkoopt. En zelfs dan is het de vraag of zo'n bieder wel reageert.

Dit heeft geen moer te maken met de marktwaarde van een auto.

Normaal gesproken is dat inderdaad vaak zo.

Maar in dit geval gaat het om een richtprijs van 10 mille, zoals hij zelf aangeeft, en een bod van 8600,- euro. Dat lijkt me toch een mooie basis om op te onderhandelen. Dan kan het zijn dat je er nog steeds niet uitkomt, maar het is toch een redelijke indicatie van de marktwaarde. Vooral als een wagen al ruim 2 jaar te koop staat met zo'n duidelijke advertentie. Naast de goede uitleg en mooie foto's van de auto die er al staan, zou als aanvulling een link naar zijn website en een opmerking over de autosport ervaring van de eigenaar/verbouwer misschien nog kunnen helpen.

Geplaatst:

Cees heeft gelijk.

je wilt niet weten hoe vaak ik belachelijke biedingen krijg op advertenties, dan denkt gelijk een ander daar maar een tientje bovenop te zetten, alsof die het dan wel zou krijgen.

sowieso heb ik de laatste jaren slechte ervaringen met sites zoals marktplaats waar veel mensen maar wat bieden en dan nooit meer iets van zich laten horen.

mijn ervaring is ook dat wanneer je ter plekke gaat kijken de beste deals kan maken, face to face :cool:

via de mail kan ik niet aflezen of iemand iets ver onder de prijs wil verkopen als ikzelf wat wil hebben.

ter plekke voel je zoiets wel aan, niet iemand willen beledigen en natuurlijk het spul van dichtbij goed kunnen beoordelen.

persoonlijk vindt ik het ook niet netjes zoals hier nu gaat, lijkt meer op pawn stars.....

Geplaatst:

Dat iets lang te koop staat zegt toch niks over de marktwaarde. Een kitcar eet doorgaans weinig brood dus waarom zou je heb weggeven als het niet nodig is.

Ik vind dat er wel eens wat meer respect mag zijn als iemand wat aanbied op marktplaats. Ik heb daniel een keer gemaild of gebeld over wat aanvullende info en wat hij in ze hoofd had. Zonder oordeel te geven of dat marktwaarde is. Mocht ik het idee gehad hebben dat die auto was wat bij mij paste dan had ik wel gaan kijken.

Veel succes met zoeken

Wat jij misschien in je hoofd hebt heb ik ook een tijdje gehad alleen door contact met de verkopers was ik er snel achter dat ik voor dat budget niet kon kopen wat ik wilde en heb ik gewoon wat langer gespaard en een leuk karretje bij harm gekocht

Geplaatst:

heb hier laatst een zeer nette mk indy "verscheten" voor 9500 euro

was door een clublid gebouwd en door omstandigheden in de privesfeer aan mij verkocht tesamen met andere wagens en spullen

alleen in zon situatie schijnt het nog te kunnen klaarblijkelijk

als ik naar de mk indy van Daniel kijk dan mag deze zeker 2000 euro meer kosten

zelden zo'n goed opgebouwde Indy gezien !!!

marktwaarde is dus gelul

het is net wat je wil en of je serieus genoeg kijkt naar wat er te koop is

als je het niet met eigen ogen ziet WEET JE HET GEWOON NIET ! en kan je alleen maar gissen naar de kwaliteit van de kitcar.

koop een indy van 6000 in engeland en je kan in de meeste gevallen het hele ding opnieuw bouwen

als je dat dan gedaan hebt istie zeker nog steeds 6000 waard omdat dat de marktwaarde is ??

dit topic gaat momenteel over appels met peren vergelijken en een niet lid probeert hier zijn visie te geven over marktwaarde waar hij geen bal van snapt en alleen maar mensen (leden) voor de kar wil spannen om hem mooie aanbiedingen te doen zonder dat hij zelf aan kan geven waar hij nou eigenlijk naar zoekt (behalve een koopje dan).

ik vind dat we dit als club niet moeten tolereren omdat feitelijk ons hobbyproduct hierdoor onderuit gehaald wordt.en bovendien tot veel irritatie lijdt.

Geplaatst:

Nieuwe regels blijkbaar,

Je naam voeren op het forum is niet meer verplicht.

Forum leden (niet-leden dus) hebben dezelfde advertentie rechten als betalende adverteerders.

Op advertenties kan weer gereageerd worden, liefst off topic

Moderators vinden alles best ook als mensen de grond ingeboord worden.

Weer eens tijd voor een bestuursvergadering misschien?

Wat betreft de discussie nog een paar punten

1 Een MK Indy keuren en registreren op NL kenteken kost je minimaal 8000 euro. Dit los van de auto en kosten van componenten, Westfield en anderen idem, we hebben het dan over max 120pk anders worden die kosten factor 2 of meer zo hoog.

2 In Duitsland brengen onze auto's een veelvoud op. TUV kosten voor import zijn voor de auto's van na 1992 ca 3000 tot 6000 euro afh. van zaken als emissie en geluid, kijk maar eens naar de prijzen daar voor fatsoenlijk spul. Ik heb een vaste afnemer die selectief via mij kitcars tot 10K koopt en ze daar voor ruim anderhalf keer zijn inkoop tot het dubbele of meer slijt incl. TUV en er dan pas aan verdienen kan. De zeldzaamheid en veel grotere markt daar drijft de prijzen op naar normaal niveau.

Vooralsnog is het idd appels en peren vergelijken wat betreft aanbod in Nederland en in elke markt kan je koopjes vinden of je nu bananen of auto;s zoekt. Bied je koopje maar aan, ik of Harm bieden het meest! :-D

Geplaatst:

Jongens of mannen hoe zal ik jullie noemen. Ik denk dat iedereen hier en meening heeft en van iedere meening valt wel iets te zeggen. Maar eigenlijk gaat het dan wel ondertussen helemaal nergens meer over. Dus ik zou zeggen zet er snel eem slot op want ik ben dit al een paar dagen aant volgen en er komt toch echt geen einde aan dit geneuzel. Ik heb lang getwijfeld om te reageren maar kon het niet laten. Ps als je genoeg bied is de mijne ook te koop. Maarja zal ook wel te duur.worden denk ik voor zo'n oud ding vam 1993 met.starre achteras. Jongens laten we hiermee stoppen en de tijd ennenergie.in iets nuttig steken. Grtz Ron

Geplaatst:

Ja als jullie niet stoppen dan doe ik ook weer mee.

Bas schreef

Weer eens tijd voor een bestuursvergadering misschien?

Ik stem voor

En als dan toch weer alles kan en mag laten we dan weer naar Kartplaza Nijverdal gaan .

Gr Willem

Geplaatst:

.

Je kun dan wel mooi met je camper gaan Cees aanhanger erachter en klaar .

Gr Willem

Gast Ferry Bouwmeester
Geplaatst:

mensen , ik wil toch even hierop wat zeggen ,. ik post bijna nooit hier maar lees wel vaak op t forum .

ook ik heb geen 7 maar wil er wel 1 . ik heb deze discussie terug gelezen , en ik kan het public flamen van dhr visser niet als gerchtvaardigt zien . de man wil dit of dat voor meer of minder , maar is dat iets waar en ander wat over te zeggen heeft ? ik bedoel . ik kan uit zn verhalen enkel opmaken dat hij 'het gevoel ' moet hebben bij zn aankoop , en dat ie dat nog niet gevonden heeft . je kan iemand een miemel vinden , of een zeurtje , of zeker weten dat een persoon met hoe hij er tegen aan kijkt nooit wat gaat vinden , maar dat is dan niet meer dan een mening . (vind ik)

maar met zn allen zo iemand wegzetten (emigreren ? wtf? serieus ?) . heeft dit er mischien mee te maken dat het een hele kleine wereld is , en de liefhebbers met te weinig te lang op 1 forum zitten ?

ik wil meer weten over 7s en heb nog hele gebieden in deze hobby niet inzichtelijk , dan zou je denken dat een forum de plek is om in te lezen danwel vragen te stellen . o ja , en voor jullie info , ik heb een hekel aan te weinig betalen . . . (dat was een geintje)

iig een goed weekend )

mvg ferry

Geplaatst:

Beste mensen,

Mijn excuses voor het verkondigen van mijn eigen mening in dit door mij zelf gestarte topic.

Gaandeweg blijk ik teveel mensen (virtueel) tegen de schenen geschopt te hebben en dat was zeker nooit de opzet. :oops:

Terwijl ik dit aan het typen ben zie ik net de reactie van Ferry verschijnen. Ik hoop dat meer mensen er zo over denken. Ik begrijp dat op een liefhebbersforum als dit mijn posts als een knuppel in het hoenderhok gewerkt hebben. Nogmaals, dat was echt niet de bedoeling. Ik ben ook geschrokken van het grote aantal hits en reacties in zeer korte tijd. Misschien zijn die er vanwege het hoge soapgehalte en/of uit leedvermaak. :-( Ik heb enkel mijn kijk op e.e.a. willen posten en mijn twijfel of dit wel de juiste hobby is willen delen.

Ik heb aangeboden/verzocht eventueel het hele topic te verwijderen, maar daar zag de moderator niets in. Is het dan wellicht een goed idee om de discussie over een bestuursvergadering en het karten in een nieuw topic te vervolgen, zodat we dit topic inderdaad verder dood kunnen zwijgen?

Vriendelijke (ja echt :-D ) groet,

Marco

Geplaatst:

Ferry je hebt helemaal gelijk .

iedereen is welkom .

Hé' Marco Ook jij hebt gewoon gelijk .

We gaan stoppen met dit gedoe .

Ik zit eigenlijk ook niet zo in mekaar maar ik werd er een beetje flauw van .

Deze zin in jou reactie spreekt mij wel aan .

" Ik heb enkel mijn kijk op e.e.a. willen posten en mijn twijfel of dit wel de juiste hobby is willen delen. "

Laten we daar op verder borduren zonder te kletsen over auto`s die niet naar wens zijn of al te lang te koop staan wel of geen juiste prijs enz enz .

Misschien kun je de moderators vragen om een andere Topic tekst .

Wie wil zijn kitcar verkopen is in deze dan ook wel een beetje een vreemde , als de vraag eigenlijk is of deze hobby iets voor jou is .

Succes met je zoektocht .

Vanuit mijn zijde mijn welgemeende excuses.

Gr Willem

Geplaatst:

Ik volg dit topic ook al ff, en heb m'n mening ook. gegeven t.a.v. een koopje zoeken.Wat Ferry schrijft, wilde ik net gaan aangeven, iemand helemaal de grond in boren past niet! En ik spreek uit eigen ervaring, met m'n eerste post hier op het forum een x aantal jaren geleden als niet lid..Vraag was: of een een kit ook op een ander bouwjaar gezet kon worden in de UK voor het invoeren naar NL,Gewoon omdat ik een leuke auto had gezien, had ik het maar niet gedaan! kreeg alles en iedereen over me heen, het was uit onwetendheid, gewoon een vraag.Er zijn leden hier op het forum, die alles weten over deze auto's, en mensen met interesse maar met minder kennis en evt vragen! Laten we het netjes houden voor iedereen, en zo mogelijk meer leden te krijgen, i.p.v. over iemand heen te vallen met in onze ogen de verkeerde vraag.Die bestaan niet, wel de verkeerde reactie daarop!

Goed Weekend.

Paul.

Gast Daniel Cramer
Geplaatst:

"koop een indy van 6000 in engeland en je kan in de meeste gevallen het hele ding opnieuw bouwen

als je dat dan gedaan hebt istie zeker nog steeds 6000 waard omdat dat de marktwaarde is ??"

Precies mijn punt Harm! En bedankt voor je compliment.

Oh en wat betreft de marktwaarde van mijn auto? Who cares?

Overigens is 11.000 ook in de buurt van de richtprijs van 10.000, maar dat bedenken maar weinig mensen :):D:)

Geplaatst:

Laten we gewoon stoppen hiermee en iedereen in zijn waarde laten, met of zonder kit! Vragen staan vrij, daar is toch een forum voor! Om kennis te delen over dezelfde passie.

Gast Daniel Cramer
Geplaatst:

Laten we gewoon stoppen hier mee! en iedereen in zijn waarde laten.

Paul, ik zou niet weten in hoeverre mijn post M. Visser niet in z'n waarde zou laten. Als er iemand beledigd zou kunnen zijn ben ik het wel, het lef dat mensen zo weinig bieden :-D:-D:-D .

Geplaatst:

Daniel, heb er dagelijks mee te maken, als verkoper bij VW. Biedingen van € 3000, minder op een gebruikte auto. t.o.v. de vraagprijs.Heb m'n eigen auto ook een keer te koop gezet, en was het na een week zat.Kxt biedingen, en dacht, zoek maar lekker verder.

Geplaatst:

Zet de wagens 2000€ duurder en geef dan 2000€ korting, iedereen happy. Kopers trachten altijd een zaakje te doen maar ze hebben geen flauw benul van de waarde en toestand van de wagens. Mijn ervaring: je verkoopt enkel aan diegenen die komen kijken zijn. Iemand die een bod doet via een website hoor je meestal nooit terug.

Grz Dries

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...