Ga naar inhoud

Wie wil zijn Kit Car verkopen?


M. Visser

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het rondkijken om misschien weer een Kit Car aan te schaffen. Wat er op dit moment aangeboden wordt bij de handelaren en op verschillende sites is me redelijk bekend. Maar zijn er mensen die er aan zitten te denken om hun Kit te verkopen, en die dat bv. pas in het voorjaar (weer) gaan doen?

Ik weet niet precies wat ik zoek, maar hij moet wel helemaal klaar, betrouwbaar (voor een Kit Car), 100% in orde en correct op Nederlands kenteken staan. Verras me maar, ik ben benieuwd... :wink:

Reacties per PB of als reactie in dit topic zijn van harte welkom.

M. Visser

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Dank je Daniel,

Ik had hem al gezien op Marktplaats. Daar zit aardig wat werk in neem ik aan. Ik houd hem even in gedachten en wacht af wat er nog aangeboden gaat worden.

Vr.gr.,

M. Visser

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Enkel Nederlands kenteken of mag het ook Belgisch zijn.

Ik heb een Robin Hood S7 staan met Belgische papieren en momenteel op oldtimer nummerplaat.

Mvg

Dries Heyman

Ik ben aan het rondkijken om misschien weer een Kit Car aan te schaffen. Wat er op dit moment aangeboden wordt bij de handelaren en op verschillende sites is me redelijk bekend. Maar zijn er mensen die er aan zitten te denken om hun Kit te verkopen, en die dat bv. pas in het voorjaar (weer) gaan doen?

Ik weet niet precies wat ik zoek, maar hij moet wel helemaal klaar, betrouwbaar (voor een Kit Car), 100% in orde en correct op Nederlands kenteken staan. Verras me maar, ik ben benieuwd... :wink:

Reacties per PB of als reactie in dit topic zijn van harte welkom.

M. Visser

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Enkel Nederlands kenteken of mag het ook Belgisch zijn.

Ik heb een Robin Hood S7 staan met Belgische papieren en momenteel op oldtimer nummerplaat.

Mvg

Dries Heyman

Bedankt Dries,

Ik had hem al voorbij zien komen bij het aanbod. Een Robin Hood is niet helemaal waar ik naar op zoek ben. Ik wil graag een wagen die beter aangeschreven staat qua bouw en stuureigenschappen.

Vriendelijke groet,

M. Visser

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Ik heb inderdaad iets gevonden waar ik een bod op uitgebracht heb. Er zit echter nog wat ruimte tussen wat ik maximaal wil betalen en het laagste bedrag dat de verkoper wil hebben voor de wagen. Ik weet niet of we er nog uit gaan komen, maar wacht nog een tijdje af.

Wat ik al dacht is met mijn zoektocht weer bevestigd: Verkopers hebben allemaal nog het idee dat het 2007 is...

Er zijn echter maar heel weinig mensen die niets in te ruilen hebben en cash af kunnen rekenen. De realistische marktprijs (wat de gek er voor geeft) ligt vaak veel lager dan dat verkopers in hun hoofd hebben.

Ik houd de kitcar markt al enige jaren in de gaten en zie vaak dezelfde auto's elk jaar opnieuw aangeboden worden binnen en buiten het seizoen. Maar er worden er maar weinig verkocht. Het lijkt me ook wel moeilijk om een, voor je gevoel, erg laag bod te moeten accepteren voor een wagen waar je je ziel en zaligheid ingestoken hebt als (ver)bouwer.

Wordt vervolgd zullen we maar zeggen... :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daniel Cramer

Ik heb inderdaad iets gevonden waar ik een bod op uitgebracht heb. Er zit echter nog wat ruimte tussen wat ik maximaal wil betalen en het laagste bedrag dat de verkoper wil hebben voor de wagen. Ik weet niet of we er nog uit gaan komen, maar wacht nog een tijdje af.

Wat ik al dacht is met mijn zoektocht weer bevestigd: Verkopers hebben allemaal nog het idee dat het 2007 is...

Er zijn echter maar heel weinig mensen die niets in te ruilen hebben en cash af kunnen rekenen. De realistische marktprijs (wat de gek er voor geeft) ligt vaak veel lager dan dat verkopers in hun hoofd hebben.

Ik houd de kitcar markt al enige jaren in de gaten en zie vaak dezelfde auto's elk jaar opnieuw aangeboden worden binnen en buiten het seizoen. Maar er worden er maar weinig verkocht. Het lijkt me ook wel moeilijk om een, voor je gevoel, erg laag bod te moeten accepteren voor een wagen waar je je ziel en zaligheid ingestoken hebt als (ver)bouwer.

Wordt vervolgd zullen we maar zeggen... :wink:

Ik wil daar wel even op reageren. Mijn Indy staat ook al 2 jaar te koop. Hij hoeft niet weg, ik rij er nog met veel plezier mee, maar als hij verkocht wordt is er weer ruimte om iets nieuws te bouwen. En dat is ook minstens zo leuk als rijden.

Ik weet niet welke auto je gezien hebt en wat het bod is, maar over die realistische marktprijs wil ik wel wat kwijt.

De realistische marktprijs zoals jij hem noemt is in mijn ogen niet wat velen denken dat hij is. Als je inderdaad de markt een paar jaar in de gaten hebt gehouden zal je gezien hebben dat deze simpelweg verziekt is door mensen die voor spotprijzen spul uit de UK hebben gehaald en deze in NL te koop hebben aangeboden als "in perfecte staat"/"super auto"/ etc.

Helaas heeft een grote groep mensen niet helemaal in gezien wat "in perfecte staat" zou moeten zijn en dus is er gewoon heel veel van dat engelse spul verkocht voor weinig geld.

De auto's die wel echt serieus netjes waren opgebouwd werden daardoor niet meer verkocht.

Ik denk dat inmiddels die importstroom aan z'n eind begint te komen en dat er maar sporadisch nog een echt mooie auto uit de UK komt die nog makkelijk een NL kenteken krijgt. Wat overblijft zijn de auto's in NL waar €20.000 en meer aan uit is gegeven en die echt wel met zorg en kwaliteit zijn gebouwd en niet te vergelijken met het merendeel wat uit de UK komt. Daarvan kan je toch niet verwachten dat deze ook voor prijzen als €7000 verkocht worden.

Nogmaals ik weet niet om welke auto het gaat en wat je bod is maar je begint je topic met " hij moet wel helemaal klaar, betrouwbaar (voor een Kit Car), 100% in orde en correct op Nederlands kenteken staan" . Als je dat zoekt moet je ook bereid zijn om er voor te betalen. IMHO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

netjes op kenteken en netjes gebouwd en goedkoop is wel zoeken naar een naald in een hooiberg

maar ok ieder zijn keus natuurlijk van soort wagen

maar zet eens neer wat je wensen zijn kwa motor want daar zijn er ook zeeeeer veel van

4 cyl 6 cyl 8 cyl turbo of blower

1200 1400 1600 tot 4 l

schakel of automaat

je kan alle kanten op

groetjes rob en sa van der ende

Link naar reactie
Delen op andere sites

" Wat de gek er voor geeft " is helaas iets waar ikzelf al ervaring mee heb.

Spotgoedkoop correcte Seven aangeschaft waarvan het bedrag wel ongeveer overeen zal komen met

dat wat meneer Visser in gedachte heeft.

Ben inmiddels dichtbij de 20.000 euro aangeland ( en rij nog steeds niet hoewel er nu hoopvolle activiteiten worden ontwikkeld )

Ik was 100x beter af geweest had ik gewoon de toen geldende norm qua prijs geaccepteerd.

Wat ik inmiddels heb geleerd is dat er geen marktwaarde bestaat voor onze hobby tenzij je een Donkervoort wil kopen.

Gek genoeg bestaat er voor dat merk wél een torenhoge marktwaarde zonder onderscheid van leeftijd en/of staat van onderhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20.000 daar was ik 3 jaar geleden al overheen

maar inderdaat een bedrag is wat je de wagen zelf waard vind maar een eventuele koper kijkt er heel anders tegenaan

als je er 1 zoekt moet je r gewoon tegenaanlopen en niet zoeken

veel naar events gaan en mixen tussen de mensen zo ben ik ook aan onze wagens gekomen

hier zeggen ze ook wel eens van verkoop je hem niet

maar ze weten niet wat je er al ingestoken hebt maar ok

maar ok dhr visser heeft er maar 1 nodig en wie weet lukt het hem wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt auto's die lang te koop staan maar nog meer mensen die veel langer zo niet eeuwig blijven zoeken naar de onmogelijke parel in de hooiberg....

het verhaal van Bas Braams snijdt hout wat dat betreft. Verder is het aanbod een doos appels met peren en alles door elkaar, geen twee hetzelfde dus goed uitkijken wat je zoekt. Het verhaal van Visser is nogal onduidelijk aangezien er totaal niet duidelijk is wat er gezocht wordt. Je krijgt dan van alles aangeboden waarschijnlijk en na die jaren nog niets gevonden geeft dan te denken..

De enige markt die een stuk minder is , is de nieuwbouw en de gebruikte auto's in hoge prijsklassen boven de 15K maar ook daar is voor de juiste auto altijd een klant. Vooralsnog zijn kitcars waardevaster dan de ontwikkeling in koopkracht van de euro.

Daarnaast bouw je onder de 25000 euro geen fatsoenlijke benzine kitcar meer tegenwoordig met de kentekenkosten meegerekend. Cobra's en dat soort kits kosten nieuw een meervoudig veelvoud van dat bedrag zonder de uren te rekenen..

Hier staan altijd wel een stuk of 40 kitcars en het verloop is ca 3 in de maand en dat is al jaren zo en wordt niet minder, wel een verschuiving in prijsklassen en tendens in gewenste samenstelling.

Algemeen advies, zolang gebruikte kitcars met kenteken nauwelijks duurder zijn dan enkel de kosten om deze tegenwoordig op een kenteken te krijgen na nieuwbouw, zit je altijd goed wat betreft prijs en in die markt doe ik mn handel en is het vrij constant ondanks de crisis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat mijn vraag meer discussie opgeroepen heeft dan ik voor ogen had. Maar wel leuk om daardoor wat zienswijzen boven water te krijgen natuurlijk.

Ik heb verschillende aanbiedingen mogen ontvangen van uiteenlopende aard. Daar zaten weliswaar interessante auto's tussen maar geen die me het gevoel gaven dat ik hem per se moest hebben. Tot nog toe heb ik in de afgelopen jaren 2 kitcars ge- en weer verkocht . Hoewel je dan beter zou moeten weten wat je nou eigenlijk echt wil, is het voor mij alleen maar onduidelijker geworden. Wat wel duidelijk is geworden is het grote gat tussen gewenste opbrengst bij verkopers en de realistische marktwaarde in de huidige tijd. Hoewel er nog steeds mensen zijn die niets in te ruilen hebben en willen betalen voor de juiste wagen, is de spoeling wel een stuk dunner geworden.

Bij de meeste verkopers speelt een groot stuk emotie mee vanwege alle tijd, geld, moeite maar vooral liefde die ze in hun eigen kitcar gestoken hebben. Vaak zijn die helemaal naar hun eigen smaak ver- of opgebouwd, maar dat wil niet zeggen dat er een koper te vinden is die dezelfde smaak heeft.

Wat me opviel is dat een paar van de mij aangeboden wagens niet correct op kenteken staan. Of er hangt dan een andere motor in of er is een kenteken van een bestaande Engelse kitcar op een nieuwe of andere wagen "geplakt". Ik ben niet roomser dan de paus maar dat is me toch een brug te ver.

Tijdens de aan en verkoop van mijn eigen wagens heb ik een aardig idee gekregen van de waarde ervan.

Daarbij houd ik al die jaren al uit interesse de kitcarmarkt een beetje bij in alle seizoenen. Als er dan wagens meerdere seizoenen en zelfs jaren te koop staan trek ik ook mijn conclusie uit het verschil in vraagprijs en biedingen. Er is op die manier een redelijke inschatting te maken hoe gewild bepaalde type wagens zijn en wat "de gek" er voor over heeft. Zo kun je dan een grove berekening maken wat de afschrijving zal zijn. Misschien een veel te rationele manier om er naar te kijken, maar zo zit ik schijnbaar in elkaar.

Nu 2 kitcars en een aantal jaren verder begin ik me af te vragen of ik niet gewoon een andere hobby moet zoeken...

Het gaat mij meer om de rijbeleving dan de hobby in zijn geheel geloof ik. Daarbij baal ik ervan dat ik dus steeds rationeler naar dit soort dingen kijk en mijn "kinderlijke" enthousiasme aan het verdwijnen is. Het bezit van de zaak is steeds vaker het einde van het vermaak :-(

Maar ik geef de moed niet op en wie weet komt er nog eens een langs waar ik weer het "die moet ik hebben" gevoel voor krijg. Want ze blijven gaaf die krengen... :roll::wink:

M. Visser

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo alle commentaren lees is er toch wel een duidelijk verschil tussen de Belgische en de Nederlandse markt hoor. Jullie handelen meer in wagens, wij bouwen meer nieuw op aanvraag de koper.

Mvg Dries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat mijn vraag meer discussie opgeroepen heeft dan ik voor ogen had. Maar wel leuk om daardoor wat zienswijzen boven water te krijgen natuurlijk.

Ik heb verschillende aanbiedingen mogen ontvangen van uiteenlopende aard. Daar zaten weliswaar interessante auto's tussen maar geen die me het gevoel gaven dat ik hem per se moest hebben. Tot nog toe heb ik in de afgelopen jaren 2 kitcars ge- en weer verkocht . Hoewel je dan beter zou moeten weten wat je nou eigenlijk echt wil, is het voor mij alleen maar onduidelijker geworden. Wat wel duidelijk is geworden is het grote gat tussen gewenste opbrengst bij verkopers en de realistische marktwaarde in de huidige tijd. Hoewel er nog steeds mensen zijn die niets in te ruilen hebben en willen betalen voor de juiste wagen, is de spoeling wel een stuk dunner geworden.

Bij de meeste verkopers speelt een groot stuk emotie mee vanwege alle tijd, geld, moeite maar vooral liefde die ze in hun eigen kitcar gestoken hebben. Vaak zijn die helemaal naar hun eigen smaak ver- of opgebouwd, maar dat wil niet zeggen dat er een koper te vinden is die dezelfde smaak heeft.

Wat me opviel is dat een paar van de mij aangeboden wagens niet correct op kenteken staan. Of er hangt dan een andere motor in of er is een kenteken van een bestaande Engelse kitcar op een nieuwe of andere wagen "geplakt". Ik ben niet roomser dan de paus maar dat is me toch een brug te ver.

Tijdens de aan en verkoop van mijn eigen wagens heb ik een aardig idee gekregen van de waarde ervan.

Daarbij houd ik al die jaren al uit interesse de kitcarmarkt een beetje bij in alle seizoenen. Als er dan wagens meerdere seizoenen en zelfs jaren te koop staan trek ik ook mijn conclusie uit het verschil in vraagprijs en biedingen. Er is op die manier een redelijke inschatting te maken hoe gewild bepaalde type wagens zijn en wat "de gek" er voor over heeft. Zo kun je dan een grove berekening maken wat de afschrijving zal zijn. Misschien een veel te rationele manier om er naar te kijken, maar zo zit ik schijnbaar in elkaar.

Nu 2 kitcars en een aantal jaren verder begin ik me af te vragen of ik niet gewoon een andere hobby moet zoeken...

Het gaat mij meer om de rijbeleving dan de hobby in zijn geheel geloof ik. Daarbij baal ik ervan dat ik dus steeds rationeler naar dit soort dingen kijk en mijn "kinderlijke" enthousiasme aan het verdwijnen is. Het bezit van de zaak is steeds vaker het einde van het vermaak :-(

Maar ik geef de moed niet op en wie weet komt er nog eens een langs waar ik weer het "die moet ik hebben" gevoel voor krijg. Want ze blijven gaaf die krengen... :roll::wink:

M. Visser

goed op kenteken is wel een must vind ik persoonlijk maar soms is het maar een klein ding om dat bij de rdw goed te zetten

zeker als het om een motor gaat

hier gaat er ook een andere motor in deze winter en dat is even naar de rdw voor controle en wat klein papierwerk

dus daar moet je geen schrik van hebben

maar geef de moed zeker niet op en ga veel naar meetings toe voor info want daar heb je een bron aan informatie

onze wagens heb ik toevallig allemaal bij 1 bedrijf gekocht en alles staat netjes op papier

groetjes rob en sa van der ende en wie weet tot ziens op een event of free way

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je plaatst een oproep om te reageren als je je kitcar wilt verkopen. Dat je dan voor jou niet realistische aanbiedingen krijgt is niet meer dan logisch. De meeste verbeteringen aan de kit kosten serieus veel geld, dat hoop je grotendeels wel terug te zien bij een "vrijwillige" verkoop.

De mijne is ook te koop maar de prijs zal waarschijnlijk niet realistisch genoeg zijn en dat heeft niets met emotionele waarde te maken maar met bedragen die erin gestoken om de kit optimaal te krijgen en dat zijn flinke bedragen geweest de afgelopen jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...