Ga naar inhoud

welke remmen ?


R.Barwasser

Aanbevolen berichten

@ Ramon ...........Handrem, die benoem je dat niet naar behoren werkt.

Over het thema remblokken is een boom op te zetten. Datzelfde kun je ook over schijven zeggen.

Ik heb nog een setje geboorde en gegroefde schijven in de aanbieding, heb ik er naar 200 km afgegooid om een upgrade naar geventileerd te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Wim v d Hil:

Wat een mooi onderwerp is dat toch, REMMEN.

Edwin is helemaal in zijn sas met EBC terwijl ik het de grootste rotzooi vind wat ik ooit heb gehad.Het zat ook in mijn Lotus Elise maar dat heeft geen 2 dagen geduurd.

Maar Edwin, een wiel stil zetten in een bocht wil je toch nooit lijkt me.....kun je niet meer sturen namelijk.

Idd een mooi onderwerp. Ieder zijn ding. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Maar Wim, ik hoef jou toch niet te vertellen dat het niet heel erg is om het binnenste voorwiel stil te zetten in een bocht... De druk staat immers op het andere wiel... :rolleyes:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Edwin Haerkens:

Idd een mooi onderwerp. Ieder zijn ding. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Maar Wim, ik hoef jou toch niet te vertellen dat het niet heel erg is om het binnenste voorwiel stil te zetten in een bocht... De druk staat immers op het andere wiel... :rolleyes:

 

Ha ha Edwin,  ik wil niet remmen in een bocht maar voor de bocht anders ben je te laat na de bocht.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 22-4-2016 om 22:12 zei Ramon Koch:

Alleen dan ook even kijken waarom de handrem niet goed werkt. Ik kan de hendel wel omhoog trekken maar die slaat tegen een vrij harde aanslag en dan staat de auto niet eens vast genoeg.

Blokken nog niet vervangen, maar wel de handrem correct werkend gemaakt. Bleek dat en voor de montage van de handremhendel vrij lange bouten gebruikt waren. Na 2 klikjes kwam de geleideschijf al tegen een bout en ging de hendel niet verder. Bout "verkeerd-om" gemonteerd (moer boven) en nu gaat de rem keurig 3-5klikken omhoog en bij 4 staat de wagen zo vast als een huis. Drie klikken staat hij eigenlijk al vast genoeg mee.

Ook een nette hoes om de handremhendel gemaakt, ziet er veel beter uit (Het RVS plaatje heb ik op maat laten maken met een watersnijder door een bevriend bedrijf)/

 

IMG-20160823-WA0000.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...