Gast EJ Bergsma Geplaatst: 30 augustus 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2013 Hallo KCC collega'sIk heb een nieuwe Zetec 2.0 met een loei zwaar vliegwiel. Dus ik op zoek naar een bedrijf die dat een beetje lichter kan maken. Wat dacht je... om er 1 kg van de 10 kg af te halen kost minimaal 165 euro, en dat was de goedkoopste van de 4... En ja ik weet dat de 1.8 lichter is, maar ook kleiner (2 cm). Ik weet niet of dat weer past met m'n startmotor. Dus toch misschien een nieuwe?? Maar ja, begint ook bij 250 + en dan heb ik wellicht ook nog weer een nieuwe drukgroep + plaat nodig wat totaal richting de 400 gaat en daar heb ik even geen zin in. Dus, tijd om mijn KCC maten in te schakelen!Drie vragen:1) Moet ik gewoon niet zeiken en het bestaande vliegwiel gebruiken?2) Heb ik wat over het hoofd gezien en is er een minder kostbaar alternatief?3) heeft iemand toevallig iets liggen wat "billig" is?Shoot... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 30 augustus 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2013 vliegwiel gebruiken van de 1.6 of 1.8 alhoewel het aan te passen is. Let ook op dat je een ander druklager nodig hebtals 400euro te duur is, wordt het lastig, je wilt toch ook geen gebruikte drukgroep en koppeling gaan monteren maar misschien heeft iemand nog wel gebruikt een vliegwiel voor je liggen .. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 30 augustus 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2013 Moest bij mijn setup een vliegwiel van een 1.6 of een 1.8 gaan gebruiken vanwege de versnellingsbak (ib5)Standaard weegt dit vliegwiel 8 kilo en een beetje, nu na afdraaien door schoonpaps 6,2 kgDaarna gebalanceerd incl drukgroep bij zomer motoren techniek voor 70 euroDrukgroep en koppeling met 20.000km gemaakt voor 50 euro bij klein gunnewiek gehaaldWellicht moet je een ander belhous gaan gebruiken omdat de starterkrans vanwege het kleinere vliegwiel dichter bij het midden zit.Groeten Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eric Wouters Geplaatst: 31 augustus 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Licht vliegwiel incl ring gear in stock (Tiger): 226.80 Euro + BTW mvg, Eric Wouters Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 1 september 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 september 2013 hoe licht? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simon Marks Geplaatst: 3 september 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 september 2013 Ik heb nog twee 1800 zetec vliegwielen liggen EJ. met aan de achterkant de uitsparingen voor de krukassensor. Ik kan je wel een foto sturen waar het 1800 vliegwiel op een 2000 vliegwiel ligt, zijn exact hetzelfde qua diameter hoor. Ik weet niet wie je verteld heeft dat deze kleiner is. Je kan dus gewoon de originele startmotor behouden.Het kan wel zo zijn dat er een kleinere drukgroep/koppelingsplaat op moet maar die zou ik als ik jouw was toch nieuw bestellen. Even goed kijken naar het aantal splines van de drukgroep, dat deze in ieder geval overeenkomt je je v.bak.Vliegwiel mag je voor paar tientjes hebben. Scheelt zeker een paar kilogram t.o.v de 2liter variant.Ik heb ook een 2.0l zetec en ook de keuze gemaakt voor een lichter vliegwiel. Die van mij koste me wel 240 pond. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Onno Zuidema Geplaatst: 3 september 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 september 2013 Kijk eens bij retro ford. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 3 september 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 september 2013 Hoi Simon,Klopt dat de diameter Vd starterkrans hetzelfde is van een 2.0 / 1.8Alles daarna is wel anders, diameter van drukgroep, aantal splines op plaat, dikte van vliegwiel, diameter vliegwiel na starterkrans.Vooral die dikte zorgde er voor dat ik ook al zou ik dat willen, het 2.0 vliegwiel niet kon gebruiken in mijn versnellingsbak.2.0 blacktop zetecs zijn dacht ik altijd achter een mtx bak geplaatst en de 1800 motoren achter een bc5 of een ib5Van deze laatste 2 bakken is het boelhouse qua diameter kleiner.Groeten Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast EJ Bergsma Geplaatst: 9 september 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 september 2013 Bedankt voor al jullie reacties!Gisteravond nav eerst maar eens geprobeerd of mijn splines uberhaubt overeenkomen met mijn type 9 bak. Nou, dat past in ieder geval. Vervolgens de boel in elkaar gezet en motor op de bak gemonteerd (met toplager) en ook dat past vloeiend. Vanavond eens even kijken of de startmotor past en de koppeling naar behoren werkt. Als dat werkt dan denk ik dat ik dat lichtere vliegwiel op mijn lijstje "toekomstige opties' zet. Dus voorlopig maar optie 1...Deels wordt de keuze ook ingegeven door het feit dat mijn dochter in deze auto naar het eindgala gebracht wil worden en dat is al 15 april ....Na 5 jaar prutsen klinkt dat wel heel erg dichtbij Groeten Eric Jan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.