Gast Harry Vandendriessche Geplaatst: 3 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 3 mei 2013 "Iemand raad betreffende belgische keuring, stel, ik koop een wagen van 1997 met papieren van 1982. Er staat het correcte voertuig op. Momenteel is deze ingeschreven als oldtimer. Het betewft hier een Pinto 2.1 motor met webers. Zou ik deze ingeschreven als normaal voertuig voor dagelijks gebruik denk je? Iemand ervaring hiermee?"persoonlijke ervaring - !!!!! zal stof doen vliegen ....belgisch en voldoende ervaring .... >10jbouwen , invoeren, mod's ed. altijd als liefhebber - geen handelaar- wees niet te snel ! om de audi af te doen zullen de fondsen onvoldoende zijn.( 200pk lijkt mij een min)- ingevoerde wagen niet euro 5 - haast onmogelijk - dixit keuring vorige week. duurtijd gemiddeld tussen 6 en 18 maand - mits de nodige aanpassingen en paperwork en hij moet van voor april 2009 zijn - als eerste inschrijving is van na april 2009 - kategoriek geweigerd - ook van nl of uk.- belgische wagen kan nog ..... trottle bodies , ( no pinto) cat , voorruit enz...- juiste papieren - wordt gechecked de laatste tijd door bxl. on line nummerplaat aanvragen is me vorige maand geweigerd - alhoewel de wagen gekeurd was en carpass had en belgische nummerplaat..- hoeveel goed gebouwde en nieuwe staan er al maanden (jaren) in garages die enkel op trackdays kunnen rijden enkel omdat de paperwork niet in orde is .... bxl wil niet.kortom wie het eerlijk speelt volgens het boekje trekt aan het korste eind....in nl zijn er blijkbaar nog mogelijkheden - hier liggen we op sterfbed...zelfs de jaarlijkse keuring is in 75% van de eigenaars een stressweek met maar weinigen met groene kaart van eerste poging, ze vinden wel altijd iets....... ik denk hardop aan ariel, ktm, 2-11, noble enzrgds
Bas Bais Geplaatst: 4 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 4 mei 2013 Nou een duidelijker antwoord krijg je niet Ook hier in NL wordt het steeds waardelozer. Bepaalde oldtimers worden belast en auto's die we invoeren moeten aan belachelijke eisen voldoen. Groet Bas
Gast Frederick Haesevoets Geplaatst: 4 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 4 mei 2013 Denk het ook niet nee. Ga volgende week eens naar een Westfield kijken , http://fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=228569273&asrc=st&a=1Wat denken jullie van deze? Is volledig in orde en volledig legitiem. Hoop dat ik erin pas. Ik laat jullie iets weten, gr, Frederick
Gast Harry Vandendriessche Geplaatst: 4 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 4 mei 2013 hoi,die wagen ken ik, is van Michel Prevost uit het luikse... (aannemer grondwerken)ja, die is nieuw gekocht bij Oracle +/- 2005, en elk jaar in Croix op de afspraak met Bruno.is gestopt met kitcars... ouderdom ??, VAA ???dat is een aanrader , geen gebreken denk ik, op de prijs na....rgds
Edwin Haerkens Geplaatst: 4 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 4 mei 2013 Ik weet niet wat de prijzen in Belgie doen, maar ik vind het een erg dikke prijs!Daar kan nog veel vanaf...
Gast Frederick Haesevoets Geplaatst: 4 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 4 mei 2013 Ik weet niet wat de prijzen in Belgie doen, maar ik vind het een erg dikke prijs!Daar kan nog veel vanaf... hoi,die wagen ken ik, is van Michel Prevost uit het luikse... (aannemer grondwerken)ja, die is nieuw gekocht bij Oracle +/- 2005, en elk jaar in Croix op de afspraak met Bruno.is gestopt met kitcars... ouderdom ??, VAA ???dat is een aanrader , geen gebreken denk ik, op de prijs na....rgdsDe prijs is idd een groot minpunt, ik hoop nog wat te kunnen regelen, als dat lukt zullen we zien Laten we hopen dat de handelaar in kwestie niet meeleest LOL
Bas Bais Geplaatst: 5 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 5 mei 2013 Nou zou niet verkeerd zijn dat ie meeleest, weet ie meteen dat ie behoorlijk aan de hoge kant kant zit met zijn vraagprijs. Paar duizend er bij en je hebt een Donkervoort http://link.marktplaats.nl/652991327
Gast Frederick Haesevoets Geplaatst: 5 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 5 mei 2013 Nou zou niet verkeerd zijn dat ie meeleest, weet ie meteen dat ie behoorlijk aan de hoge kant kant zit met zijn vraagprijs.Paar duizend er bij en je hebt een Donkervoorthttp://link.marktplaats.nl/652991327Die ziet er idd niet slecht uit, wel oud. Wat is een correcte prijs voor de Westfield Sport 2000?Iemand rijervaring met deze wagen?Gr
R.Valckenborgh Geplaatst: 5 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 5 mei 2013 Die donk staat wel al een hele tijd te koop zover ik weet?????
Gast Frederick Haesevoets Geplaatst: 6 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 6 mei 2013 Dag Allemaal,Deze kan ook nog altijd, hij is aangepast voor grote mensen, de huidige eigenaar is ook 1.93m, dat komt goed uit.Deze had ik in mijn eerste posts ook al vermeld.http://www.2dehands.be/autos/autos/lotus/dax-rush-oldtimer-fabrieksgebouwd-150489820.htmlTechniek is Ford Pinto 2.1 met dubbele Webers, dat vind ik wel spijtig.De wagen heeft vanvoor wildwood remmen en achter trommels.De prijs is nog onderhandelbaar. Uiteraard, omdat deze als oldtimer ingeschreven heeft staat er enkel de cilinderinhoud op de papieren, dus een motorswap is perfect mogelijk.Bouwjaar van de Dax Rush is 1997 en is fabrieksgebouwd, papieren van 1982 dus in te schrijven als oldtimer ( en ook enkel als oldtimer vrees ik)Nu voor de meer technische mensen : komt er veel kijken om er bv. een Opel C20LET in te steken of cosworth blok (wat zijn de gangbare prijzen?)ik heb hier ook nog een splinternieuwe Ford 2.0 SCTi motor met turbo liggen maar zonder computer, boite , kabelboom.Dit is een zeer nieuwe motor dus zal wel praktisch onmogelijk zijn om hiervoor boite en zo te vinden. Wij maken verpakkingen voor de automobielsector (metaalconstructiebedrijf) en heb hier nog enkele van deze motors liggen.Graag een offerte voor het C20let blok hier reeds voorgesteld op dit topic Graag uw reacties betreffende deze wagen, of zou ik beter voor de rode Westfield gaan? Is uiteraard een pak duurder maar dan heb ik wel een wagen die af is... Ik weet het ook niet meer pffff.....
Gast Jurgen Thijs Geplaatst: 6 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 6 mei 2013 Ik denk dat als ge die dax koopt en daar ne andere motor met turbo inlegt dat ge toch problemen krijgt op de keuring.Tuurlijk als ge hem nu inschrijft als oldtimer en daarna motorswap doet zal het lukken. Tot die regels van oldtimers veranderen(zou dan alle 3jaar naar de keuring moeten) En zeker op de keuring in Alken zijn ze streng en letten ze op details, en Heers was makkelijker maar daarzou sinds kort een nieuwe (strenge) chef zitten.Dus volgens mij zit ge met die westfield het veiligst als daar alles inorde is (en dus geen ombouwwerk nodig is).
Gast Harry Vandendriessche Geplaatst: 6 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 6 mei 2013 hoi,juist Jurgen, was ik nog vergeten abt oldtimers.zelfs enkel een turbo monteren met zelfde motor heeft al voor grote moeilijkheden gezorgd."noot : de striker bolt ....... "
Bas Braams Geplaatst: 7 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 7 mei 2013 Ik denk dat als ge die dax koopt en daar ne andere motor met turbo inlegt dat ge toch problemen krijgt op de keuring.Tuurlijk als ge hem nu inschrijft als oldtimer en daarna motorswap doet zal het lukken. Tot die regels van oldtimers veranderen(zou dan alle 3jaar naar de keuring moeten)En zeker op de keuring in Alken zijn ze streng en letten ze op details, en Heers was makkelijker maar daarzou sinds kort een nieuwe (strenge) chef zitten.Dus volgens mij zit ge met die westfield het veiligst als daar alles inorde is (en dus geen ombouwwerk nodig is).En daarom is die prijs van die Westfield nog helemaal niet zo gek.!
Gast Frederick Haesevoets Geplaatst: 7 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 7 mei 2013 Bedankt allemaal voor de antwoorden!Ga kijken naar die Westfield morgen (als de garage open is tenminste)Gr.FrederickPS : Ik hou jullie op de hoogte
Gast Harry Vandendriessche Geplaatst: 7 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 7 mei 2013 Hoi Bas,dat is iemand uit uw buurt daar hé ....heb je geen ouwe sok meer rgds
Bas Braams Geplaatst: 7 mei 2013 Rapporteer Geplaatst: 7 mei 2013 Hoi Bas,dat is iemand uit uw buurt daar hé ....heb je geen ouwe sok meer rgdsSok gevuld met Belgische Franken bedoel je ? Wel opvallend dat alles hier in 't Luikse met Westfield's rijdt. Niet alleen op straat maar ook op 't circuit.!!
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.