Ga naar inhoud

Hulp gevraagd met aankoop Seven


Gast Frederick Haesevoets

Aanbevolen berichten

Ah dat wist ik niet dat het tegenwoordig altijd een wide body is. Vanaf welk bouwjaar is dit? Dus die rode die ik in mijn vorige post heb staan is ook een wide body?

Gr.

Frederick

Ik weet het alleen van Westfield dat deze vanaf 2007? Standaard een wide body is. Heb ook ooit in een small body gezeten en met mijn postuur (lengte 1.8m en gezet postuur) is dit nogal vervelend je zit er strak tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Gast Frederick Haesevoets

ik zou gewoon eens in zo´n wide body gaan zitten van diverse types en wanneer mogelijk een klein ritje maken.

dan weet je in ieder geval of je er goed inzit en niet ergens bekneld zit bij een wagen waar je mogelijk op valt.

daarnaast vindt ik het nogal een verschil of je gaat voor een automotor of een BEC, maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.

ook daar zou ik als ik jouw was eens proberen een testrit te organiseren in een BEC om te bekijken of dat iets voor je is.

Ik denk eigenlijk wel dat het leuk is zo een BEC maar denk dat je dat rap beu bent, constant dat gejank van die hoge toeren.

Denk ook dat het qua betrouwbaarheid van koppeling en boite een pak minder is. Zo een motor is ook niet ontworpen voor 600kg voor te stuwen maar om een motorfiets van 200 kg aan te drijven. Niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je dat al niks lijkt zou ik gaan voor een autoblok, dan is die westfield van Remy een goeie optie.

ik heb vroeger een kadett station gehad met zo'n blok wat dik 250 liep, een andere die ook zo'n kadett station had heeft daar nog een turbo en 6-bak van de calibra aan gekoppeld, goed voor 275 km/uur destijds en veel trekkracht.

kadett weegde 980 kg, dus in combinatie met een veel minder wegende westfield moet dat aardig van z'n plaats komen.

motoren zijn zuinig en fel.

Ik denk eigenlijk wel dat het leuk is zo een BEC maar denk dat je dat rap beu bent, constant dat gejank van die hoge toeren.
Denk ook dat het qua betrouwbaarheid van koppeling en boite een pak minder is. Zo een motor is ook niet ontworpen voor 600kg voor te stuwen maar om een motorfiets van 200 kg aan te drijven. Niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Frederick Haesevoets

Dag allemaal,

Ben net terug van de Striker, mooie wagen maar echt veel te klein voor me.

Het zou me niet lukken om er in te rijden, meerijden lukte nog net.

Ging niet slecht moet ik zeggen maar dat ik onder de indruk was van het vermogen is ook niet waar.

Mijn auto gaat toch nog een stuk beter moet ik zeggen.

Was wel onder de indruk van de baanvastheid en het spartaans gevoel van autorijden...

Dus maw voor mij geen Striker!

Hoe is de verhouding tov een Westfield SE, Birkin S3 of Westfield Widebody of Dax rush qua ruimte?

Enige suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frederick, ik ben zelf ook 1 m 93 en heb een Westfield widebody. Dit past prima. Mocht het nodig zijn dan kun je het stuur vrij eenvoudig wat hoger zetten door een kleine aanpassing. Hierdoor kun je wat extra beenruimte creeren.

Ik zou zeggen ga passen in een paar verschillende widebody's. Maak ook proefritten met de verschillende auto's op die manier krijg je een goed beeld. Kopen is zo gedaan, maar het juiste kopen is de kunst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Frederick Haesevoets

Frederick, ik ben zelf ook 1 m 93 en heb een Westfield widebody. Dit past prima. Mocht het nodig zijn dan kun je het stuur vrij eenvoudig wat hoger zetten door een kleine aanpassing. Hierdoor kun je wat extra beenruimte creeren.

Ik zou zeggen ga passen in een paar verschillende widebody's. Maak ook proefritten met de verschillende auto's op die manier krijg je een goed beeld. Kopen is zo gedaan, maar het juiste kopen is de kunst.

Hier in de buurt is er weinig aanbod, ik zal toch dringend eens naar NL moeten rijden vrees ik ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel en zie auto's liever (indruk van een auto, de beleving) dan dat ik een papierstudie uitvoer.

Dus mijn advies is: bezoek een paar kitcar bedrijven, verschilldende indrukken opdoen.

In Belgie ken ik een dax dealer en tiger dealer (even googlen), in het zuiden in NL zou ik het zo niet weten.

Beide hebben ze een showroom met mooi spul.

Je wordt er altijd wijzer van, ideën opdoen.

Target cars in Eindhoven hebben ook een zwik super sevens, daar kun je rondsnuffelen. voelen en zitten, kopen zal ik er niet doen, maar hier zie je wel verschillende merken bij elkaar, verschillen in techniek etc.

Geniet van de zoektocht,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test zitten voor het zuiden van Nederland:

Voor een Westfield SEIW kan je naar Egbers auto's gaan in Breda....

Daar stonden eerder nog 2-3 stuks nu nog maar 1.

Zit een mooie zetec 2.0 ltr in en als ik het me goed herinner een dry-sump(te lang geleden)

Waren eerder te hoog geprijsd maar zijn in de laatste jaren gezakt(al €2000 minder dan toen ik aan het zoeken was).

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een buitenlandse kitcar koopt rijd je er deze zomer niet mee in belgie, zelfs als alles goed gaat duurt het soms erg lang daar allemaal met de toelating.

Let goed op wat je koopt, veel kan niet geimporteerd in Belgie, zelfs in Nederland krijg je bijna niets meer op kenteken vanaf 1996, in Belgie is dat 1993 met caburatie motoren en va 2009 kan niets meer.

Eisen voor Belgie hangen niet alleen samen met emissie eisen van de motor maar ook motor certificering (pk's) en vooral bouwjaar en omschrijvingen op kenteken.

Koop ook geen auto waar later een andere motor is geplaatst dan vermeld op kenteken. Ik raad je aan een Belgische auto te kopen en bij de belgische collega te gaan praten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Marco Boerdam

Het is een C20LET (1 standaard en 1 met EDS phase 3,5+).

Cosworth of C20LET is zo goed als gelijk (heb beide liggen).

De kop van de LET is ontworpen door Cosworth.

Boring en slag gelijk.

Onderdelen van Opel makkelijker verkrijgbaar.

En aangezien je al een C20XE hebt is overstappen naar een C20LET niet al te veel werk.

Wilde zelf ook ooit de Opel motoren gebruiken, al was dat te veel werk qua pasplaat etc etc op de gebruikte Ford aandrijflijn.

Vandaar nu het gebruik van de Cosworth motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frederick,

Ik heb een Dax en een Caterham gehad, nu een Westfield ( deze laatste is toch de ruimste van de drie) Ik moet bij deze Westfield, de stoel zelfs iets naar voren zetten. En ben toch 1.80 ... De VM is nog ruimer volgens mij.

Waar kom je vandaan ???? Je mag altijd langs komen.... Op zaterdag 8 juni is er een open deur dag bij DAXBenelux in Meer ( tussen Antwerpen en Breda )

Daar komen altijd veel Kitcar liefhebbers.....Is zeker de moeite waard voor je ( misschien een Cobra ?? ) Die is ruim genoeg...

groetjes gerard en tot ziens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Frederick Haesevoets

Hey Frederick waar kom je vandaan. Anders mag je best eens aankomen. Ik heb ook een VM met een 1,8 Turbo motor er in. Gr Ron

Dag Ron, ben van Hasselt. gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Frederick Haesevoets

Hoi Frederick,

Ik heb een Dax en een Caterham gehad, nu een Westfield ( deze laatste is toch de ruimste van de drie) Ik moet bij deze Westfield, de stoel zelfs iets naar voren zetten. En ben toch 1.80 ... De VM is nog ruimer volgens mij.

Waar kom je vandaan ???? Je mag altijd langs komen.... Op zaterdag 8 juni is er een open deur dag bij DAXBenelux in Meer ( tussen Antwerpen en Breda )

Daar komen altijd veel Kitcar liefhebbers.....Is zeker de moeite waard voor je ( misschien een Cobra ?? ) Die is ruim genoeg...

groetjes gerard en tot ziens

Ik denk dat ik deze week of volgende week eens bij Dax binnenspring en eens ga passen in een Rush. Ik weet nog een zwarte Rush met pinto motor staan en daar rijdt iemand van 1.93m in en hij zegt dat hij voldoende pkaats heeft en dit met lederen stoelen. Gr.

En bedankt voor de antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Frederick Haesevoets

Het is een C20LET (1 standaard en 1 met EDS phase 3,5+).

Cosworth of C20LET is zo goed als gelijk (heb beide liggen).

De kop van de LET is ontworpen door Cosworth.

Boring en slag gelijk.

Onderdelen van Opel makkelijker verkrijgbaar.

En aangezien je al een C20XE hebt is overstappen naar een C20LET niet al te veel werk.

Wilde zelf ook ooit de Opel motoren gebruiken, al was dat te veel werk qua pasplaat etc etc op de gebruikte Ford aandrijflijn.

Vandaar nu het gebruik van de Cosworth motor.

Mooie motoren heb je liggen. Kan je me de prijzen hiervoor eens sturen aub? Als ik een dax koop met pinto of Bec dan zal de motor er toch niet lang inblijven vrees ik :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Frederick Haesevoets

Iemand raad betreffende belgische keuring, stel, ik koop een wagen van 1997 met papieren van 1982. Er staat het correcte voertuig op. Momenteel is deze ingeschreven als oldtimer. Het betewft hier een Pinto 2.1 motor met webers. Zou ik deze ingeschreven als normaal voertuig voor dagelijks gebruik denk je? Iemand ervaring hiermee? alvast bedankt. Gr. Frederick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dagelijks gebruik is standaard in nederland ook voor oldtimers en dat wordt binnenkort ook in belgie het geval heb ik gehoord maar dan moet er strenger gekeurd worden daar.

Zoals ik zei kan je beter contact opnemen met de belgische collega's met dit soort vragen want in Nederland weet niemand daar iets van los van dat Belgie er ook steeds weer op een verschillende manier mee omgaat, je bent aan de leeuwen overgeleverd daar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...