Ga naar inhoud

Hulp gevraagd met aankoop Seven


Gast Frederick Haesevoets

Aanbevolen berichten

Gast Frederick Haesevoets

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier en ga een Seven kopen maar geraak er maar niet uit wat.

Ik ben vrij groot, 1.93m dus ik zou er in moeten passen.

Mijn budget is ongeveer 16.000-18.000 Euro.

Wat is nog belangrijk :

Hij moet voldoende vermogen hebben om sensatie op te wekken, ( ben wel wat gewend, rijd momenteel met een audi s5 met 423pk). Had toch graag een acceleratie tot 100 rond de 4 a 5 sec gehad.

Een volgende vereiste is dat hij zonder teveel problemen in te schrijven moet geraken in Belgie.

Wat heb ik momenteel op het oog :

Een belgische Dax Rush van 1997 met papieren van 1982 met getunede ford Pinto 2.1

Een belgische Dax rush van 2003 met papieren van 1967 en een Gsxr 1100 blok van 1992 met 165pk

Een belgische silva striker van 1993 met 20v 4age toyota blok met 160pk

Ook heb ik gezien dat er hier een Westfield widebody te koop staat met c20 xe opel motor.

Zou ik deze goed ingeschreven krijgen?

Wat raden jullie me aan met mijn 1.93m ?

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden,

Gr,

Frederick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

hey Frederick,

Ik heb een Westfield Widebody te koop en deze heeft een hoop vermogen. (ik denk dat je ook mijn westfield bedoeld met de C20XE)

Je bent van harte welkom om eens te komen kijken en of passen en meten, zonder verplichtingen.

Het is hobby, dus zo wie zo gezellig om mensen te ontmoeten met dezelfde passie.

Ik ben 1.86 en zit er prima in, dus denk dat 1.93 ook wel gaat lukken.

groeten Remy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Frederick Haesevoets

Dag Remy,

Het is inderdaad de jouwe die ik bedoelde!

Echt een heel mooie en snelle wagen denk ik

Had al liggen kijken om je te contacteren maar vond nergens je email of tel. Nr.

Ga eens kijken als het niet te ver is om even te komen kijken. 170km enkel, dat valt nog mee.

Zou ik je auto ingeschreven krijgen in België op een normale manier?

Heeft deze katalysator en lambda sonde?

Gr. en misschien tot binnenkort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frederick,

ik heb ooit weleens een kever verkocht, die ging ook naar België en dat ging heel makkelijk, Toen moesten er uitvoerpapieren ingevuld worden via RDW in NL.

en hoe het verder in BE gaat weet ik niet, maar in NL krijg je een uitvoerkenteken die voor een X bepaalde tijd geldig is.

De auto is wat ouder dus het gezeur met emissie eisen is hier in NL niet aan de orde.

Misschien zijn er nog leden die hier een antwoord op hebben??

Een katalysator en een lambasonde heb ik niet.

gr. Remy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ga je met een autoblok onder de 200pk de 4 seconde niet halen. Een 7 is wel een heel andere beleving, je kunt er bochten mee pakken die je met je S5 nooit zal halen. Ga met dat budget heel goed en rustig rondkijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Frederick Haesevoets

Hoi Frederick,

ik heb ooit weleens een kever verkocht, die ging ook naar België en dat ging heel makkelijk, Toen moesten er uitvoerpapieren ingevuld worden via RDW in NL.

en hoe het verder in BE gaat weet ik niet, maar in NL krijg je een uitvoerkenteken die voor een X bepaalde tijd geldig is.

De auto is wat ouder dus het gezeur met emissie eisen is hier in NL niet aan de orde.

Misschien zijn er nog leden die hier een antwoord op hebben??

Een katalysator en een lambasonde heb ik niet.

gr. Remy

Dag Remy,

Ik zie wel net dat je auto RHD is, vind ik wel spijtig.

Ben echt op zoek naar een LHD.

Ik weet dat dit omgebouwd kan worden, maar dat zal wel een poosje duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Frederick Haesevoets

Volgens mij ga je met een autoblok onder de 200pk de 4 seconde niet halen. Een 7 is wel een heel andere beleving, je kunt er bochten mee pakken die je met je S5 nooit zal halen. Ga met dat budget heel goed en rustig rondkijken.

Ik vrees het ook niet nee, misschien die dax rush met gsxr blok (oliegekoeld), deze heeft +- 165pk hebben ze me gezegd en is toch wat lichter dan een automotor?

Ook staat hier nog een westfield Sport 2000 te koop :

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=228569273

Vind de vraagprijs wel aan de hoge kant en misschien dat ik er niet in geraak (1,93m)?

Deze zou volgens internet 4,2sec. 0-100km/u halen, iemand ervaring met deze?

Links posten mag toch he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

LHD of RHD maakt in een 7 nauwelijks verschil. Een mooie RHD zou ik daarvoor niet laten staan.

Ik heb zelf een 7 met Fireblade, totaal 500kg, behoorlijk snel tot de 120 maar voor lange afstanden en toeren niet geschikt. Voor dat bedrag zou ik iets zoeken met een turbo.

Behalve het blok moet je heel goed kijken naar de rest; bouw, afwerking, remmen e.d. Als je geen verstand hebt van kitcars zoek dan iemand die dat wel heeft. Ook het type is belangrijk, een auto waar je met je 1.93 niet met je hoofd boven het raam uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Frederick Haesevoets

Koop de westfield en vervang de XE motor met een LET motor.

Heb er nog 1 liggen met +330pk en +500nm.

Dat gaat pas van zijn plek !

Dat is ook nog een idee ;)

Is dat een C20LET of Z20LET, wat is de prijs? (mag ook via PM uiteraard)

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou zeker in de Striker gaan rijden ! Ik pas er met 1,93 mtr ook in; is wel afhankelijk van welke stoelen er in zitten. Ik heb geupgrade hangmatten. Die zijn niet zo dik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zoveel geld wilt gebruiken en vermogen is belangrijk dan zou ik voor een cosworth blok gaan. Veel power, ook onderin. motorfietsblokken hebben veel toeren nodig. Ga bij een paar auto's kijken en vraag om een proefrit. Zo kun je veel beter vergelijken. Ik wens je veel plezier met de zoektocht.

Groet,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Frederick Haesevoets

ik heb een erg mooie westfield staan in nieuwstaat met een 200pk ford duratec.

links gestuurd

zilver grijs metallic met een rood interieur

zal hem van de week bij ons op de site plaatsen.

Klinkt interessant, Laat maar weten als de fotos online staan of mail ze even door

Is dit een Wide body?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zoveel geld wilt gebruiken en vermogen is belangrijk dan zou ik voor een cosworth blok gaan. Veel power, ook onderin. motorfietsblokken hebben veel toeren nodig. Ga bij een paar auto's kijken en vraag om een proefrit. Zo kun je veel beter vergelijken. Ik wens je veel plezier met de zoektocht.

Groet,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Day van die motorfietsblokken klopt.wel ,maar wat die cosworth motor betreft zou ik gaan voor een modern blok. Volgens mij heeft zo'n casworht blok toch onderin niet zo heel veel of moet weer zijn getuned. Ik zou, maar dat is mijm mening naar een modern blok gaan die hebben onderin ool veel power. Ik rij zelf een 1,8 turbo van Audi standaard management en 180 pk met een chip makkelijk op 220 pk te zetten en koppel vanaf een 1800 rpm. Maar iedereen heeft daar zijn mening zo over. Maar met dat geld moet er toch eel een seven te koop zijn lijkt me. Il kan wel vertelleb als je een seven koopt om er dan een ander blok in te leggen reseveer maar een paar centen dan. Daar ben ik zelf achter gekomen met deze ombouw die net klaar is. Maar ik heb er geen spijt van dat ik deze stap heb gezet. Succes met de zoektocht en de keuze. Gr Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou gewoon eens in zo´n wide body gaan zitten van diverse types en wanneer mogelijk een klein ritje maken.

dan weet je in ieder geval of je er goed inzit en niet ergens bekneld zit bij een wagen waar je mogelijk op valt.

daarnaast vindt ik het nogal een verschil of je gaat voor een automotor of een BEC, maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.

ook daar zou ik als ik jouw was eens proberen een testrit te organiseren in een BEC om te bekijken of dat iets voor je is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...