Ga naar inhoud

Poedercoatboer in Limburg


Jos Evers

Aanbevolen berichten

Voor mijn zoon BMW velgen en voor mij 'n kleppendeksel laten stralen + coaten op 'n adres in Helmond. Prijs, levertijd en kwaliteit niet verkeerd. Binnenkort 'n nieuwe zending er naartoe. Interesse???

Groet Theo.

i

Kent er iemand nog een leuk adres om velgen te laten coaten ? In Limburg. Giessen in Maastricht is bekend, maar verder ? Of net over de grens in België wellicht.

Merci

Jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jos,

Er zijn nogal wat poedercoaters te vinden. Er zijn er volgens mij ook veel die vooral voor de industrie werken en niet veel verder komen dan de RAL waaier. Ik ben zelf nog op zoek naar eentje die goed hoogglans donker grijs metaliek (charcoal grey) kan coaten.

Goed zilver/alu kleurig heb ik laten doen door het schadeherstel bedrijf van Toyota Oostendorp in Uden/Helmond. Nette prijs en zeer mooi resultaat. Een stuk beter dan ik ooit in het verleden ergens anders heb laten doen.

Het is geen limburg maar wellicht wel te doen.

Grt

Frank

PS Vergeet bij 3 delige velgen niet af te laten plakken. Ik heb die stomme fout ooit een gemaakt en het heeft behoorlijk veel tijd gekost om het weer passend te schuren. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel. Ik heb zover drie opties. Lanaken, Papenhoven of Mestreech. Volgende week eens peilen.

Hart zou ik graag donker willen. Velgbed-rand alu o.i.d. mits mogelijk.

Charcoal Grey klinkt goed. Zijn er plaatjes van minilite ( clonen ) met wat kleuren. Antraciet enz.enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jos,

Papenhoven????

Je bedoeld toch niet de "firma"Plesius?

Ik ben zelf geboren en getogenm (getuigd?) in P'hoven, maar ehh buiten Plesius (ik wist zowiezo niet dat die poedercoatte) ken ik daar geen coater.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plessius inderdaad. Ken het bedrijf ook niet, kreeg de naam van een kever liefhebber. Heb je er ervaringen mee ?

En Theo nog bedankt voor het aanbod natuurlijk, maar ik kijk eerst in de buurt rond.

Hoe ziet dat charcoal grey eruit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jos,

Plesius is een beetje een negorij, zootje, Schweinestall.......

Eerlijkgezegd heb ik alleen goede ervaringen met het metallic coaten van velgen bij euromatalcoat. Ooit een keer zeer harde coating geleverd gekregen waardoor de coat er snel afplatzte (is dit nederlands?).

De rest was altijd prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Roel Timmermans

Euromatelcoat in Lanaken viel mij ook tegen, de coating springt er gewoon af, en begint te barsten....

Kan ik trouwens de velgen opnieuw weer laten coaten of krijgen ze de bestaande coating er niet af ofzow?

Oja Luc Haselier hat een adresje in Weert, weet alleen niet hoe die heet.

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt is dat de lak in het velgbed her en der beschadigd is waardoor de boel gaat oxideren. Heb straks 6 velgen, waarvan 2 nieuw. Wellicht 2 stuks zelf aanpakken. Velgbed van blanke lak ontdoen en dan ?

Polijsten kan ook nog maar dan is het onderhoudsgevoeliger...

Zelf proberen kan altijd, heeft ook wel wat. ( locost ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat ophelderen. Ral 7016 is een grijs tint die Charcoal grey heet maar zeker geen metallic is. Het is een kleur tint die in staal bouw voor constructies wordt gebruikt. Het kapot gaan van poedercoat is niet de schuld van de loon coater maar in de keuze van de poedersoort en het vaak ontbreken van een goede poeder primer. Er zijn nog vele andere types, soorten en tinten in poederlak maar die zijn duur en worden bij een loon poedercoater niet gebruikt. Velgen kan je nog het best stralen en natlakken.

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jan,

Dat is interessante info mbt dat nat coaten. Ik heb zwart gepoedercoaten velgen waarvan de poedcoat nog in goede staat is. Kan ik deze dan gewoon met Motip en een goede blanke lak (2 componenten uit een spuitbus) spuiten ivm warmte en remstof e.d.

Want van dat Motip spul heb je mooie Jaguar tinten in metallic die ik graag zou willen gebruiken.

Of raad je andere merken aan?

Grt

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is even lastig om te beantwoorden. Als je een normal hoogglans WPE ( weather proof epoxy) op je velgen heb zitten kan je ze overspuiten met een natlak. Je moet de velgen we goed reinigen cq ontvettten, opruwen met Scotch Brite en niet met schuurpapier. Vervolgens weer reinigen en spuiten met een dunne maar dekkende primer/grondlaag waarna je een natlak kan aanbrengen. Heb je een PU poeder die enigzins flexibel is moet je de velgen geheel kaal maken. Ik den k zelf dat je wel een epoxy poeder op je velgen heb zitten. Succes er mee en mog je nog coting vragen hebben kan je altijd nog even mailen.

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jan,

Welke primer kan ik dan het beste gebruiken? Ik heb wel standaard primer staan voor metaal e.d. van Motip.

Kan ik voor de blanke laklaag het beste een 2k gebruiken (uit een spuitbus)?

Wat vind jij van het gebruik van een infrarood lamp? Ik heb er nu twee keer iets mee gespoten en het bevalt me erg dat het stof bijna geen kans krijgt.

Grt

Frank

PS Alvast bedankt voor de moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Gast Hilgert Bos

Het adres in Helmond wat hierboven genoemd is maakt gebruik van speciaal (niet-RAL) poeder voor het lakken van velgen. Dit is dus echt zilver niet niet RAL-grijs.

Ook is mat-zwart mogelijk en donker antraciet metallic.

Natuurlijk is een gewone RAL kleur ook mogelijk. Tevens kunnen frames, kleine onderdelen of andere metalen zaken gepoedercoat worden.

Prijs ligt op 65 euro per velg incl. blanke poeder er overheen. Tevens word de velg na het stralen nog een keer geschuurd om een mooi glad effect te krijgen. Kleine delen liggen zo rond de 5 euro per stuk. Complete kitcar frames alleen op aanvraag.

Foto's op: http://www.swinkelsracing.com/gallery/Onderdelen

contact: sander.swinkels@gmail.com

Tussen wegbrengen en ophalen zit ongeveer twee weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Gast Sander Swinkels

Waar Hilgert het over heeft is bij mij. Thanks Hilgert. :)

Resultaat is erg goed als ik het zelf mag zeggen, veel mensen denken vaak dat het zelfs gespoten is ipv gecoat.

Gr. Sander

06-43087292

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...