Ga naar inhoud

Installatie stuurhuis


Tom v Houten

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

IK ben vanmiddag met van alles en nog wat bezig geweest en een van die dingen was het overdenken voor het plaatsen van mijn nieuwe LHD stuurhuis.

De basis-uitlijning is iets waar ik mee bezig ben in mijn hoofd, maar nog niet goed kan bedenken hoe en wat. Het gaat er namelijk om dat het met plaatsen er al iets van een uitlijning duidelijk moet zijn toch? Het gaat mij om de afstelmogelijkheid aan beide zijden, die dus bepaald hoe de wielen ten opzichte van elkaar staan (geen idee hoe dit officieel heet).

Ik heb geen tools om de uitlijning te controleren thuis en zal toch echt, als de tijd daar is, naar de apk moeten rijden. Vervolgens mag men hem daar helemaal goed zetten, maar dat eerste ritje kan toch ook wel schade betekenen, toch?

Hetgeen wat ik nu gedaan heb:

-Afstand gemeten tussen beide conische bouten.

-Afstand gemeten tussen consiche bout aan elke zijde en de serrated as waar de kruiskoppeling op komt.

-Deze afstanden zo goed als mogelijk overgenomen op het nieuwe huis.

Nou is de vraag dus of er mensen zijn die hier weleens iets verder over nagedacht hebben en me kunnen vertellen of ik nog meer kan doen. Is er misschien een manier, als alles geinstalleerd is, om te controleren of alles goed genoeg is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tom, wanneer je een vlakke vloer hebt is je auto met (letterlijk) houtjes en touwtje uit te lijnen.

Mijn Westfield is nooit op een uitlijnbank geweest.

Ik leg het je graag een keer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Paul,

Na je woorden gelezen te hebben, mezelf even voor mijn kop geslagen! Denk dat ik weet wat je bedoeld en dat is inderdaad wel de manier. Bedankt voor opheldering..

PS je begint aardig gelijk te krijgen; zie steeds meer wat me niet aanstaat en wat ik er aan het uit halen ben;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...