Ga naar inhoud

Opzoek naar een chassis met kenteken


Jeroen Mulder

Aanbevolen berichten

Of ik moet er geheel naast zitten maar het ( op de foto zichtbare ) chassis nummer klopt niet met het opgegeven merk

en type.

Het nummer moet eindigen met 13 of 16 voor de GT's geproduceerd in de jaren '80.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare zaak. Datum eerste afgifte Nederland is ook niet gestempeld. Dat kan, maar dan is de auto waarschijnlijk geimporteerd en is er nog geen eerste eigenaar. Dat verklaard overigens ook waarom het kenteken niet opvraagbaar is. Auto moet eerst overgeschreven worden.

Het kenteken is dan ook typisch. Deze combinatie zou volgens mij ergens in 2008/2009 uitgegeven moeten zijn. Of het spul moet al zo lang liggen. Ik heb vorig jaar op mijn uit engeland geimporteerde kitcar een nieuw (ZDD) kenteken gekregen, ondanks dat de auto in 1995 is gebouwd met een 1984 engels kenteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeroen kan trouwen bij RDW niets vinden van het kenteken.

Kan zijn dat het kenteken op bedrijfsvoorraad staat dan kun je bij voertuig gegevens volgens mij niets vinden .

Gr willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb bijna iedere week wel mail of telefoon van mensen die bouwen of willen bouwen met papieren

ben al zover gekomen dat ik hele auto's sloop om aan die vraag te voldoen

het levert ook meer op om alles in onderdelen te verkopen in plaats van de hele wagen in eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedere week? dan doe ik iets verkeerd met al die schade kitcars hier....doe je aan consignatie? Alhoewel al die vragen die je wekelijks toch wel krijgt niet leiden tot de beslissing een nieuwe auto te gaan bouwen....Veel mensen denken dat de kitprijs een kant en klare auto inhoudt.

Echt niemand bouwt meer een nieuwe kit merk ik, enkel af en toe nog een trike.

Die markt is dus helemaal dood met de huidige regelgeving in nederland, uitzonderingen daargelaten. Mensen kiezen voor een gebruikte auto.

Het idee van de belastingvrije diesels wil niemand aan vreemd genoeg want dan is het nog wel interessant aangezien je dan enkel de toelatingskeuring hebt en dat is met 2000 euro incl reiskosten uk, via onze leverancier te doen als je de auto netjes bouwt zonder dat ze er nog uren in hoeven te stoppen.

Bovendien bepaalt het vermogen van de motor niet de belasting.

De crisis speelt ook wel mee want een fatsoenlijke auto bouwen kost gewoon 12-15000 euro voor de goedkope kits zonder registratiekosten En voor een gemiddelde westfield begint het met 20-25000 en dan nog snel 10000 euro of een veelvoud kwijt voor registratie met een benzinemotor.

40000 euro heeft niemand daar meer voor over. Over Cobra's en dergelijke nog maar niet te spreken.

In de periode 1990-2009 zijn er heel veel kits verkocht, met name auto's als Pilgrim Cobra, MK Indy, VM 77,Striker, Dax , heel veel Westfields in de laatste jaren van Westfield Nederland en de laatste lading waren een stuk of 20 MEV kits en Zero's die ik in 2010-2012 heb verkocht en die markt is nu al een half jaar dood.

Interessante markt momenteel is nu duitsland. Als je de weg weet krijgt elke auto daar nu oldtimerkenteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha bas

koop dan ook auto's met leuke specificaties dan is het interessant om ze te slopen :wink:

ik verkoop er ook niet veel hoor maar heb er wel vak interesse in

zo staat er hier een nieuwe kit al jaren stof te vangen omdat de opges[aarde onderdelen ook geld kosten en men het tootaalplaatje te zien krijgt

zonder deze onderdelen geloven ze er nog wel in

hoe kun je jezelf voor de gek houden uiteindelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denk ik er ook over alex .

Ik heb met die man wel eens contact gehad dit is idd een nederlands kenteken .

En volgens mij ook nog niet eens de uiterste prijs

Volgens mij mag er best wat verschil ziiten in de maatvoering .

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kenteken belangrijker dan een wagen

Heb hier zelfs een chassis plaatje liggen orgineel dax

Mocht ik een tweede dax-rush willen bouwen

Maar ok hier blijven we altijd de ogen openhoudn voor sloop kits met kenteken

Groetjes rob/sa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronald de Boer

chassis uit groningen zijn alleen de papieren zonder chassis.

het nummer moet je zelf overslaan in je eigen chassis en voila je hebt een kenteken op je kitcar.

Helaas vermoed ik dat de RDW dit soort acties niet echt kan waarderen, dat houd mij ook tegen om het aan te schaffen.

het lijkt mij veiliger om een bestaand chassis met kenteken te gebruiken en al je eigen delen over te bouwen.

Helaas zijn de chassis met kentekens zeer schaars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sebastiaan Bleuanus

Hebben jullie dit al gezien: http://locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=177993 Misschien de moeite waard om even te informeren hoe dit gekentekend is en daarna uit te zoeken of en hoe dit in NL te importeren is. Het ding staat nog redelijk dichtbij ook (net onder Londen) en voor minder kom je niet aan een rollend (!) chassis met kenteken.

Het is dat ik er zelf geen tijd voor heb....

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt ook gewoon hier en bij de grote concullega's komen als je geen tijd hebt om naar de UK te gaan.....

Ik heb nog wat interessante schade en opknap kitcars staan voor echt weinig geld Pilgrim v8, Dax, Ginetta , Westfield etc

en dan heb je garantie dat je het ook echt op kenteken krijgt want een los chassis kan je niet invoeren en een nieuwe auto op oud kenteken wordt ook niet meer geaccepteerd.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mannen en Dame,

ik zoek voor weinig (natuurlijk) een chassis van een Seven met kenteken(engels, nederlands, belgisch of duits)

je kunt me bellen op 06 43854852.

Groet Jeroen.

hallo ik heb hier nog een dutton pheaton 2 staan met nl kenteken 08 khn 8 is het kenteken kijk maar bij rdw .nl 1600cc 110kw dus motorfiets blok

geen probleem rollend chassis en body bouwdoos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik heb hier een dutton pheaton 2 staan kenteken 07-khn-8 dutton sports staat vermeld op het kenteken, rollend chassis zondermotor bak dus koets en chassis prijs 2000euro

graag slotje erop zie mn gele rakker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...