Ga naar inhoud

Mini met Yamaha R1 motor


Gast J. Wink

Aanbevolen berichten

Naast het bouwen aan mijn Ultima probeer ik nog aan een mini te werken. Ik heb het idee opgepakt om in de mini een Yamaha R1 motor te bouwen maar stuit toch wel op wat problemen. Ik heb wel een site in Engeland gevonden voor een speciaal sub frame voor ene R1 motor maar wie heeft er ervaring in het inbouwen van ene R1 in een Mini?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Meneer Wink,

U bent er maar druk mee!

een mini R1, Minotaur (leeft fiorakis nog dan?) een Ultima en een stratos..... leuk wagenpark!

ik weet dat Mischa bij Speedon een complete spaceframe mini aan het bouwen is met orginele stalen plaatwerk, maar daar ligt een 1.6L 20v in eigenlijk een opgeschaalde R1 van toyota.

de subframe conversie van Z-cars heb ik in nederland nog niet gezien.

PS: ik moet het toch even kwijt, met zo'n arsenaal Kitjes nog geen lid van deze club??? waarom niet, als ik vragen mag!

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Meneer Wink,

U bent er maar druk mee!

een mini R1, Minotaur (leeft fiorakis nog dan?) een Ultima en een stratos..... leuk wagenpark!

ik weet dat Mischa bij Speedon een complete spaceframe mini aan het bouwen is met orginele stalen plaatwerk, maar daar ligt een 1.6L 20v in eigenlijk een opgeschaalde R1 van toyota.

de subframe conversie van Z-cars heb ik in nederland nog niet gezien.

PS: ik moet het toch even kwijt, met zo'n arsenaal Kitjes nog geen lid van deze club??? waarom niet, als ik vragen mag!

Grtz Thomas

zal nog wel geen kenteken / verzekering hebben :D:D:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De minotaur werd mij een beetje te duur, alleen de kit was op zich erg prijzig. heb daarom maar voor een Ultima gekozen. In plaats van de stratos kit met hayabusa motor heb ik besloten om een mini te bouwen met een R1 motor. het is niet zo'n bezwaar als de body enigzins minder is want al het plaat- en spuitwerk doe ik in mijn eigen werkplaats. Ik weet ondertussen dat bij http://www.pro-motive.co.uk een aangepast subframe te koop is voor een R1 motor die dan voorin geplaatst kan worden, een hayabusa pas niet voorin.

Groet,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...
Gast Rene Spijk

Ikke ben een Zcars conversie aan het maken... :D:D:D Welliswaar met een Honda Vtec blok maar komt op hetzelfde neer.... Mooi spul hoor (maar daar betaal je ook voor :| )

een naast mij zijn er nog twee met een Zcars conversie bezig. Eén met een GXR1100 motor en éentje met een Haya motor.... (voor zover ik weet)

Voor meer over de pro-motive en de zcars kit is genoeg te leven op: www.theminiforum.cu.uk

Succes met de mini!

René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pascal Wassen

leuke project. vind de filmpjes op de site van pro motive wel geinig. veel mensen zullen schrikken van het jankende mini'tje dat hun net voorbij raast :lol::lol:

pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...