Thomas Walder Geplaatst: 1 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 januari 2013 We hebben het allemaal wel eens gedaan: stomme fouten maken tijdens het klussen. Gaten boren in de body van je auto op plekken waar ze toch niet horen, vergeten je motorkap te vergrendelen na het klussen voordat je gaat rijden, noem het maar op.Voor in het KCC-tijdschrift Kits4All willen we een nieuwe rubriek invoeren met bijvoorbeeld een foto of verhaaltje van klusfouten van leden. Dus, heb je een foto of verhaal van dingen die (ernstig) mis gegaan zijn tijdens het klussen, geef het door! Natuurlijk mag je ook andere KCC-leden nomineren dan wel de schuld geven van blunders . Verhalen en geroddel doen we dan via dit topic, de beste verhalen plaatsen we dan (met toestemming van de auteur) in de Kits4All! Wie durft? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gijs van Erp Geplaatst: 1 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 januari 2013 Onze voorzitter kennende zal deze wel het eerste stuk verzorgen!!! (of nie dan) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wichard Theunissen Geplaatst: 1 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 januari 2013 in kopertje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Antonie Vonk Geplaatst: 1 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 januari 2013 Nou Gijs.... Als we op jou klus blunders moeten wachten dan komt die rubriek er nooit.......Valt in de zelfde categorie, waar gehakt wordt vallen spaanders....... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Antonie Vonk Geplaatst: 1 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 januari 2013 Ik zal zelf vast zeggen dat ik er wel een paar heb , maaaaar ik weet nog niet of ik bereid ben ze ook publiek te maken... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 1 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 januari 2013 Ik zal zelf vast zeggen dat ik er wel een paar heb :oops:/> , maaaaar ik weet nog niet of ik bereid ben ze ook publiek te maken...Stukje trots of schaamte Het is ongeveer hetzelfde als een vrouw vragen te poseren in de playboy Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Antonie Vonk Geplaatst: 1 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 januari 2013 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 kom jongensvan onze fouten worden we toch wijzerik heb wel eens een kop vervangen van een kadett gte omdat deze niet meer wilde startenbleek er geen benzine meer in de tank te zitten.......pfffft Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ben van Ganswijk Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Van Sierra steekassen de homokieneten in elkaar gezet, ontzettend geklieder met dat vet. Mooi de blikken randjes omgeklopt. Trots kijken naar het resultaat en dan zie je nog een onderdeeltje op de werkbank liggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cees Snel Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 De kitcar op de ambulance zetten, vergeten vast te zetten en dan wegrijden. Alles reed weg behalve de kitcar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lennard Wijngaarden Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 denk je dat je zwager zijn kant van mijn motorkap had vastgezetrijd je weg bij het stoplicht, vliegt je motorkap naar de overkant van de sloot! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Guy Toelen Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 HiAl een tijdje geleden maar nog steeds pijnlijk.Bestelwagen Renault Master kampeerwagen uit voorzorg een nieuwe koppeling nodig.makkelijkst hierbij was motor eruit halen.Dit dan ook gedaan, drukgroep eraf en koppelingsplaat verwijderd.Etenstijd, en nadien terug beginnen monteren.en motor terug in de bestelwagen.Net voordat we alles terug gaan aansluiten, merken dat de de nieuwe nog steeds op de werkbank ligt, en we de oude plaat terug hebben gemonteerd.Met die zelfde kampeerwagen naar Frankrijk.In de buurt van Saumur lampje van de baterijlading floept aan.Camping gezocht en s'anderdaags op zoek naar nieuwe alternatorgelukkig, in de buurt van de camping zelf een hersteller/verkoopspunt van starters, alternatoren enz en 1 alternator op stockDeze ingeruild en terug naar de campingAlternator er terug onder, maar bij het terug vastzetten van de stroomkabel Kortsluiting gemaakt doordat de batterij niet was afgekoppeld voordien.resultaat, alternator terug kapot.Met uitgestreken gezicht terug naar die hersteller, en hele uitleg gegeven, dat die evenmin werkte enz.dat ding op de testbank en idd, hij gaf toe dat hij ook kapot was( ik zweeg in alle talen over die gemaakte kortsluiting)Geen probleem zei die hersteller, kan gebeuren dat ik een foutje gemaakt heb maar ik heb geen omruil meer in stock, je moet wachten tot morgen.Ik vertelde geen probleem, kan wel wachten tot morgen.Ik s'anderdaags terug, herstelde alternator gaan halen, en opnieuw gemonteerd, wel de batterij afgekoppeld toen .veel geluk gehad, anders kon ik de alternator 2 keer betalenGuy Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sebastiaan Bleuanus Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Versnellingsbak vervangen bij de se7en en vergeten het druklager te monteren. Motor hing er al weer in met de spruitstukken eraan toen ik het druklager op de werkbank zag liggen....... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Antonie Vonk Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Ok.... Ik ook dan maar.Westfield ombouwen van rechts naar links gestuurd.Alles gedaan en dan toe aan het dashboard.Ik denk dat is makkelijk. Gewoon in het spiegelbeeld maken.Dus ik een nieuwe alu plaat gemaakt, de kabelboom voorzichtig omdraaien en alles monteren.Tot dusver alles goed..... Dacht ik...!!Ik alles testen en alles leek goed todat ik de knipperlichten ging testen.WTF... Waarom gaan de knipperlichten links aan als ik de schakelaar naar rechts doe en ook de rechter controle lampje op het dashdoard aangaat.?????Na twee en half uur meten en klooien schiet het me te binnen.... "NA BLIJVEN DENKEN VONK!!!!!!" Alles moet in het spiegelbeeld maar natuurlijk niet de knipperlichtschakelaar en controlelampjes" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Hans Kruizinga Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 mooi alu plaatje gemaakt voor harm zijn smurf racer na veel vijlen en boren knippen enz gat voor de versnellingspook er verkeerd in geboord mvg hans Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Tja, het ging bij mij al op jonge leeftijd mis. Ik was een jaar of twaalf toen ik wel even vakkundig een nieuwe accu in de auto van mijn zus ging zetten. Hartje winter en die auto had wat startproblemen.Dus nieuwe accu gehaald en netjes weer in de steun gemonteerd. Eerste accupool aangesloten. Hee, wat raar, waarom moet ik nou die klem zover opendraaien, past niet echt lekker (wist ik veel....) ? Vervolgens de tweede klem erop waarna het na enkele seconden begon te sissen/stomen/roken bij de dynamo. Met een bliksemsnelle reflex de losse klem weer van de accu afgetrokken.Zaten de plus en de min op de nieuwe accu omgewisseld t.o.v. de oude accu :-)/>Gelukkig was het een Toyota uit het jaar kruik, dus na correct aansluiten bleek er niks aan de hand. Ik heb hier wel modernere fransozen onder handen gehad die al waren overleden na gebruik van een startbooster.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Braams Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Even rustig de olie in het diff van de Westfield op 't juiste niveau vullen, zut, telefoon......................10 minuten later, a ja, snel nog even dat boodschapje doen. Boot box erop en weg............Absoluut geen probleem meer met het terug vinden van de weg naar huis één lang én duidelijk oliespoor.......Wonder boven wonder lag de vuldop/ bout nog steeds op de benzinetank........ ben zeker een rustige rijder? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Met olie verversen heb ik ook een blunder begaanLekker de olie er af laten lopen, daarna even afgeleid door de telefoon, weer terug in de garage, hoppa nieuwe olie er in en alle olie d'r in, olie peilen Hmm geen olieDop vergeten !! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Na een klusje waarbij de wielan van de auto waren geweest gaan proefrijden. Een km of 10 van huis denk ik "heb ik nou de wielmoeren wel nagetrokken??". Toch maar een beetje rustig aan gedaan en bij de eerste pomp even gestopt, daar stond een wegenwacht. Mooie auto heeft u meneer! Dank u maar mag ik uw wielsleutel even lenen? Alle wielmoeren zaten dus handvast... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Jaap, een oom van me heeft een gebutste en gekraste Westfield, wel erg snel en hij rijdt er vaak onbehouwen mee. Jaap is een beetje slordig met sleutelen. Hij had bij mij thuis wat aan de motor zitten prutsen en ging toen even proefrijden. Hij staat binnen 5 minuten weer bij mij op de werft met een kapotte en naar binnen gebogen ruit; motorkap vergeten vast te maken.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Diezelfde Jaap, ik had hem al langs horen komen, komt een poosje later bij mij de werf op lopen. "ik heb even een palletwagen nodig, ik sta hier om de hoek maar kan niet meer rijden". Ik mee, de Seven stond een beetje scheef in de berm met een voorwiel een beetje raar. Was de onderste fuseemoer losgelopen en bij remmen voor een rotonde de onderste fuseekogel losgeschoten... Gelukkig gebeurde het bij stapvoets, hij had 200 meter daarvoor nog 120 gereden...Waarom heb je die moer niet geborgd? Ja dat moest ik nog doen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Nog een, ook niet van me zelf en niet aan een auto maar wel een waarbij ik onder te tafel lag toen ik het hoorde...Eimand moest een kattenluik in de deur maken. De deur er uit want dat werkt makkelijker, alles uitgemeten, gat gezaagd, luik gemonteerd, deur weer teruggehangen. Zit het luik een de bovenkant van de deur... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Antonie Vonk Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Heb ik er ook nog 1.Een oude buurman van mij toen ik nog op een flat woonde was altijd uit op een koopje.Hij had een tweedehands zonne dakje voor zijn peugeot 205 op de kop getikt.Hij vertelde dat hij die op zaterdagochtend er even zelf in ging zetten.Ik die zaterdag ochtend met mijn ontbijtje op het balkon gaan zitten en afwachten.Nog geen 10 minuten later komt de buurman naar buiten met zijn spullen en zonne dakje.Hij begint met het meten van zijn zonne dakje en met het aanbrengen van schilderstape op zijn dak van zijn 205.Ik denk hij doet het netjes.Tot mijn verbazig legt hij dat dakje inclusief het rubber wat er om hen zit op het dak en tekent dit rondom af met een stift.Boortol en decoupeer zaag er bij en zaagt netje over het lijntje een heeeeel mooi gat in zijn dak.Ik denk "bek houden VONK"...... En toen het moment der waarheid.Hij pakt het zonnedak, legt het op het dak over het gat en........Daarna lag het zonnedakje op zijn voorstoelen...Ik riep nog "Lekker goedkoop zo'n dakje, hè buurman".Daarna heeft hij voor ongeveer anderhalf jaar niets meer tegen me gezegt... (lekker rustig) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Braams Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Nog een, ook niet van me zelf en niet aan een auto maar wel een waarbij ik onder te tafel lag toen ik het hoorde...Eimand moest een kattenluik in de deur maken. De deur er uit want dat werkt makkelijker, alles uitgemeten, gat gezaagd, luik gemonteerd, deur weer teruggehangen. Zit het luik een de bovenkant van de deur...Kees van Kooten dus. ( Poes moest wel zéér hoog springen in 't vervolg ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R.Barwasser Geplaatst: 2 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Ik heb er ook eenIk was mijn dashboard nieuw aan het maken alles netjes geinstalleerd doet het licht van de km teller en de toerenteller het niet wat dan nu alweer?Gekeken of ik alles goed had aangesloten maar kon niets vinden.De benzine,olie/ water meter's deden het welTja ik dacht pak de multimeter dan maar ...hup achter op de printplaat gehoudenEn jawel poef ook het display licht uit .....Godver wat dan nu....????Ben ik vergeten de stroom af te zetten.Wat bleek naderhand had ik gewoon effe aan het bolletje gedraaid was het probleem opgelost De fitting maakte gewoon niet goed contact.Tja nu helaas geen licht meer in mijn mooie smith km teller.Conclusie altijd blijven nadenken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.