Ga naar inhoud

westfield wishbone bevestiging


Simon Marks

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

beetje aan het hobby'en aan de westfield, met name diff achter vervangen en vóór met de stuurkogels bezig geweest, nu heb ik daarvoor een deel van de ophanging los gehad en nu kom ik er achter bij het terug monteren dat de steun voor de wishbone van het chassis ( wishbone chassis bracket ) bij het vastdraaien tegen de wishbone zelf aanzit, dus echt het stalen gedeelte.

Nu kan ik me niet voorstellen dat dit de bedoeling is, want het lijkt me dat de wishbone in deze steun moet kunnen scharnieren, alleen staat op de link hieronder het tegenovergestelde :

citeer : The primary function of a wishbone bush is to permit the wishbone to pivot

of wordt hiermee bedoeld dat je deze beweging met de bush zoveel mogelijk wil beperken ?

http://forum.wscc.co...ishbone-bushes/

wat zijn jullie meningen over de soort bushes die ik moet hebben ? rubber, nylon of poly-urethane ? de schrijver is behoorlijk negatief over de poly-urethane versiers en zegt dat nylon eigenlijk het beste resultaat hebben...

alvast bedankt voor alle opmerkingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je hier van ?

http://retweeter.co.uk/magento/index.php/rear-suspension-and-propshaft/metallic-suspension-bush.html

Zorg ervoor aan beide zijden ringen te plaatsen.

Je weet hoe de oude er uit te persen?

En ook de nieuwe er weer in te krijgen?

Denk erom dat de nieuwe busches wel eens een tiende van een millimeter te groot kunnen zijn

en daardoor niet meer in de Wishbone passen.

Ik heb hier gereedschap voor om dit euvel op te lossen, mocht je daar behoefte aan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bas Braams,

Ik heb dit nog nooit gedaan bas,

Thanks voor de link, zie ook dat ze nylon bushes verkopen, hoop dat deze ook passen voor een westfield se wishbone

Ik denk wel dat ik de huidige eruit kan krijgen bij een goede kennis van me, en wil waarschijnlijk voor de nylon bushes gaan. die zijn volgens mij heel makkelijk te monteren vergeleken de 'metallic' versie's die er echt ingeperst moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de originele metalen versies van westfield (quiten hazell, bijna niet meer verkrijgbaar) zijn heel erg lastig er uit te krijgen, moet je echt rammen, persen wil vaak niet eens. Heb met 10 tons pers tevergeefs geprobeerd, toen maar stukgeslagen en in delen er uit getikt.

Er in krijgen gaat makkelijk en kan zelfs in een bankschroef., Geen ring ertussen, inwendige bus steekt iets uit en past maar net. Het rubber moet niet zijwaards ingekneld raken. vaak is de werking niet goed en al helemaal niet als je metaalcontact hebt tussen je wishbone en de brackets. Dan heb je mogelijk verkeerde bussen er in zitten. Ik weet dat er QH bussen zijn van Triumph die nagenoeg hetzelfde zijn als de westfield bussen maar net even anders.......

de bussen in link van bas zijn degene die ik ook heb gebruikt en goed zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke,

bedankt voor je verhaal !

Dan denk ik inderdaad dat ze ooit de verkeerde erin hebben gezet want ik heb echt staal op staal nu ( bracket en wishbone ) zat er inderdaad

aan te denken om er een revet tussen proberen te krijgen zodat de originele werking er weer in zit maar blijkt ook niet de goede oplossing dus.

Ik zit wel te twijfelen tussen die rubbere versies ( metallic ) die van de link hierboven of de Nylon versies.

Heb al mailtje gestuurd naar ze of deze ook in wishbone's van een 92 westfield passen maar lijkt mij dat deze maat nagenoeg hetzelfde is gebleven.

we zullen zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik voor de normale rubberen versies hiervan ;) het eruit krijgen van de originele moet denk ik wel lukken samen met mijn kennis.

Maar wie kan mij het volgende uitleggen ?, de vraag klinkt misschien héél dom maar toch...

Ik snap wel dat een voertuig vering nodig heeft, onder andere voor demping en comfort tijdens het rijden, maar MOET een voertuig vering hebben voor bochtenwerk ?

Deze gedachte bleef toch een beetje hangen in mijn hoofd...

Je ziet namelijk vaak dat ze op allerlei manieren juist het overhellen van een voertuig in een bocht willen beperkten, door bijvoorbeeld de auto stijver te maken, een anti-rol bar, stuggere veren/demping en rubbers waarin alles hangt.

nu maken voertuigen zoals karts en formule 1 wagens deze gedachten wat interessanter want die hebben toch zo goed als geen demping, en als er iets hard door een bocht kan gaan zijn het dit soort voertuigen wel :roll:

of moet een voertuig juist iets kunnen overhellen / geveerd worden om maximale grip op de weg over te kunnen brengen ?

ik had eerst een mooi filmpje van een bmw 2002 race geprepareerd die bijna bij elke bocht, één van de wielen flink omhoog tilde en dat wagentje ging als bezeten over het circuit heen, enorm stijf ding met nauwelijks demping...

tja.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...