Gast Ronald de Boer Geplaatst: 27 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Heren,Ben mijn kitcar aan het opknappen zodat ik binnenkort weer wat trackdays gaan doen. wil een quick rack monteren en een sper diff, tevens de auto even ontroesten.Aangezien de vorige eigenaar mij er niet bijster veel over kon vertellen de volgende vragen :Is dit een Sierra stuurhuis ? Ruimte tussen bouten is ca. 27.5 cmDan het diff, ik zag al dat 1 van de hoezen gescheurd was en het vet eruitgeslagen dus daar ga ik zowieso iets aan doen, is dit een standaard sierra diff? teven is de overbrenging 3.65, wat is de ideale verhouding voor een seven met R1, alleen circuitgebruik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 27 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 ik heb nog een 3.38 met steekassen, ideaal voor bv zandvoort met een bike setup. 3.65 is te kort denk ik.Als je sper wilt, is er standaard niets te koop in die verhouding, dan moet je naar aftermarket Quaife helical difs , Tranx etc.Stuurhuis is sierra , heb je inserts voor in 2.7 , anders 2.4 escort monteren evt met stuurarmverlengers.Het lijkt er op dat je een mk indy hebt als ik je foto's zo bekijk, en die hebben een versmald stuurhuis ivm het smalle montagevlak, en ik denk niet dat dan de quickrackinserts passen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 27 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 ligt er aan van welk jaar de3 r1 isde oudere motoren 3.38 en de nieuwere kunnen korter dus 3.62 is dan okals je een sper wil dan kan alleen een aftermarket sper zoals quaiffe (tran x is nu in eigendom van quaiffe)met gestoken assen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Ronald de Boer Geplaatst: 28 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Quaife diff is prima te bestellen dus dat kan ik vast regelen, quaife heeft ook het quick rack voor sierra. Dan moet ik wel zeker weten dat het past voordat ik leergeld betaal. Ik heb geen indy maar een zelfbouwer, mijn nosecone is veel breder dan een indy. Hoe herken ik een versmald stuurhuis?Dit is trouwens een type 7 diff toch? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 28 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 7 inch met steekassen.je stuurhuis is ingekort dus dan moet je de insert ook gaan inkorten.Ik zou escort mk2 pakken, moet ik toch nog bestellen in quickrack 2.4 al dan niet met stuurarmverlengers Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter van Kessel Geplaatst: 28 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Wij hebben een 3.14 diff. Lijkt me ideaal voor Zandvoort. Ga onder de start/finish boog naar z'n 6 en dan loopt ie mooi door. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mischa Bauman Geplaatst: 28 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter van Kessel Geplaatst: 30 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Wat voor bandenmaat heb je achter eigenlijk?Wij hebben een 2003 R1 blok met een 3.14 diff en 205/60/13 achterbanden. Dan heb je alle relevante gegevens... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Ronald de Boer Geplaatst: 31 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 thanks peter, heb inmiddels een 3.14 diff liggen en quaife haal ik morgen op. bij mij komen er ook 13 inch velgen op dus vergelijkbaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter van Kessel Geplaatst: 31 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 Top! Wat voor circuitdagen wil je gaan rijden? Zou wel leuk zijn om een keer "samen" te rijden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.