Ga naar inhoud

EV projekten


B.Klaaijsen

Aanbevolen berichten

  • 5 maanden later...

Ik las in het clubblad dat er een EV meeting bij jouw was geweest. Jammer dat ik daar niet bij kon zijn. het lijkt me interessant om elektrisch te gaan rijden. maar ik kan op internet niet echt de juiste spullen/info vinden, kan je mij hier meer oververtellen?

wat ik bijvoorbeeld kan vinden is: de warp8 t/m 11 daar gaat het toerental niet verder dan 5000 dan kom ik als ik ga rekenen uit op ongeveer 50 kilometer/uur of doe ik dan iets verkeerd?

groeten jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroen Wils

vandaag nog les overgehad.

klein rekenvoorbeeld.

benzine kost ongeveer 7euro/100km

batterijen kosten u als je telt dat de batterijen 100.000km mee gaat. 7.5euro/100km daar komt dan nog de kw/h die je oplaad

elec rijden goedkoper?

denk het niet.

milieu vriendelijker?

ja betere energie omzetting in centrale dan in een brandstofmotor.

nog beter dan electrisch = op biogas rijden.

en enkel biogas die geproduceerd word met afvalproducten --> koeienmest, GFT afval,... --> dit kan dan later terug op het veld gegooit worden. alleen is dan veel slecht stoffen voor het milleu er uit.

nadeel--> installatie is duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

milieu vriendelijker?

ja betere energie omzetting in centrale dan in een brandstofmotor.

niet persee milleuvriendelijker, om het lithium voor de accu;s uit de grond te krijgen worden in bolivia en chili enorme meren gebouwd die meer dan 3kwart van het beschikbare drinkwater in de gehele regio nodig hebben met alsresultaat dat de rest van alle natuur daar kapot gaat.

ook zijn deze landen neit zo critisch als er hier en daar een wat veel te lithium rijk water (vanuit de verdampende meren) in een riviertje terecht komt.....

Owh ja nog iets, die CO2 die we de lucht in stoten daarvan weten we wat het effect is en hoe lang het duurt etc etc, wat gaat er gebeuren als we straks van alle priusjes de zwaar giftige accu ergens moeten opslaan? hoe en waar ook maar dumpen in Rusland dan?

zelfde verhaal als kern energie tis totaal schone energie zeggen ze dan..... wel eens van de Mayak opwerkings fabriek gehoord? en het bijbehorende meer van Karachay...... stof tot denken.

tis nederlandse meuk uit almelo he die daar heen gaat.

maar nee we moeten groener worden hier in nederland. laat mij lekker die 10liter LPG verstoken in de week.

My 2cts eerst nadenk over gevolgen dan besluiten om iets niet te doen.

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

Heel dat CO2 verhaal is tot op zekere hoogte gewoon kolder. Tuurlijk hebben we invloed met onze machines en verbrandinsmotoren en fabrieken. Maar heel de mensheid die uitademt, dieren, koeien, varkens, kippen en alle stront daaromheen: DAT veroorzaakt pas een Co2 toename. Dus lekker oorlog voeren in Irak, niets meer aan goede doelen geven voor de 3e wereld....

DOH! En buiten dat, hier alles schoon en in heel Azie 1 grote roetwolk achter de auto. India: 1 miljard inwoners. Na 1 dag met een scooter door Mumbai heen, ben je tot aan je onderbroek (been there, done that) zwart van de roetdampen of andere uitlaatgassen.

Een taxi gooit daar meer CO2 de lucht in per dag dan wij in een heel jaar... dus als je wat aan de uitstoot wil doen, begin daar s met wat verbeteringen, dan het allerduurste high-tech (en geld!!) wat hier nog moeten uitvinden om nog nog 0,1% minder uitstoot te krijgen.

Maar ik begin op die marktplaats-gast te lijken, ik trap zo de LPG-tanker van Rouw maar weer s aan naar huis... ff lekker gassen door de sneeuw! :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ging me niet om duur of zuinig rijden of milieuvriendelijk of niet, ik vind de techniek interessant en ben benieuwd wat eruit te halen valt.

Als ik zuinig wil rijden ga ik wel op de fiets. Ondertussen heb ik wat verder zitten bladeren door het internet en al met al wordt het wel een heel duur kosten plaatje.

misschien over een paar jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik wat verder zitten bladeren door het internet en al met al wordt het wel een heel duur kosten plaatje.

misschien over een paar jaar.

Volgens de "geleerden" is er een goede kans dat we er over een paar jaar niet meer zijn. Dus ik zeg....

Milieu......... Asfalt erover en gas erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Tjsa...

Kijkt er iemand naar dan hoeveel energie er nodig is om benzine te maken?

En hoeveel Co2 uitstoot het maken van benzine geeft? tot aan de pomp?

En hoeveel olie vervuiling er is geweest en olie rampen?

Benzine is absoluut niet heilig mensen.

Je accu's opladen met wind en zon energie daar geloof ik persoonlijk wel in.

Verder gaan accu's volgens mij langer mee als 100.000km... tenminste dat hoop ik wel voor prius rijders....

En we kunnen zeggen wat we willen over die arme / vervuilende landen, maar onze economie gaat ook kapot als we

niet met minder brandstof uit kunnen.

Of denkt iemand hier dat de benzine/diesel prijs nog gaat dalen, terug naar zijn 1 euro 30 / 15 ofzo?

Water is de toekomst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de afgelopen maanden met 2 Priusen gereden met beide +/- 115.000km op de teller en niets aan het handje. Rijden prima voor een wegenbelastingvrije auto!

Normaal rij ik met een Audi A3 1.4TFSirond de 1/10 a 11 en met een Prius 1 op 15 a 16. Duidelijk zuiniger dus. Maar 0 beleving. Voor beleving moet er echt een benzine slurper staan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Luc van Altena

Heb eens gelezen dat de grote zeeschepen mee uitstoten dan alle automobilen op deze planeet.

De waddenzee overwinteren miljoenen vogels van het noordelijk halfrond, die meer mest geven als de totale veestapel van NL.

Wat zullen onze achterkleinkinderen lachen om deze politieke nonsence.

Link naar reactie
Delen op andere sites

back to topic,

ik denk dat als mijn huidige project klaar is ik een iets EVigs ga maken, idee al zolang in de kop dat ik daar maar eens wat mee ga doen, word wel weer iets totaal anders touwens Non sportivo zeg maar.

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...