Bauke busscher Geplaatst: 7 februari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 februari 2013 Bel je straks wel even. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 3 maart 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 maart 2013 Even weer een update:Foto van de afdichting van het lager gekregen van wetblastLager afgedicht met een soort klei:Vorige week de bakdelen weer terug gekregen van WetblastBijna zonde om in elkaar te zetten ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 3 maart 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 maart 2013 Word echt als nieuwMooi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 7 augustus 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 Na lange tijd nu de mogelijkheid er weer eens was weer wat gedaan aan de Mojo.De versnellingsbak is weer klaar om in te bouwen.Nog even een koppelingssetje, koppelingscylinder, balanceren van het vliegwiel en de motor kan er in Even een paar plaatjes van de bak weer samengebouwd.Ziet er fris uit al zeg ik het zelf. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 8 augustus 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Hee Bas, goed om te zien dat je weer aan de slag kunt ! Maar die bak komt zo uit de fabriek, toch ? Of, is dat gestraald ofzo ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Hee Bas, goed om te zien dat je weer aan de slag kunt ! Maar die bak komt zo uit de fabriek, toch ? Of, is dat gestraald ofzo ? Hè Dirk, nee die bak was gewoon blootgesteld aan weersinvloeden, is daarna geheel uit elkaar geweest en alu delen naar Wetblast gestuurd om te laten Natstralen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 We zijn weer een tijdje verder en we hebben niet stil gezeten.Het gebalanceerde lichtere vliegwiel met z'n drukgroep en koppeling zijn geplaatst, bak en motor zijn aan elkaar gemonteerd en kunnen in de auto.Het takelen kan beginnen !Motor en bak netjes op de plaats in hun nieuwe onderkomen En de motorkap past er weer netjes op ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Nog wat kleine dingen zijn gedaan.Samen met m'n schoonvader ben ik begonnen aan het inlaatspruitstuk.Hiervoor gebruik ik gaskleppen van een kawasaki zx12r, welke bijna dezelfde steek hebben als de inlaatpoorten van de zetec.Flens netjes opgezet in DXF en laten snijden (bedankt Ferry en Joey voor een beetje hulp )Uit stafmateriaal van rond 60mm netjes vier gelijke stukken gezaagd en hierin aan 1 zijde het patroon van de inlaat van de zetec gefreesd.Klaar voor het lassen, goed gefixeerd tegen het kromtrekken !Wellicht moet er nog wel wat gevlakt worden, maar in ieder geval wat minder Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Het mooie van meetings is het communiceren met mede enthousiastelingen !Ik zat al een hele tijd aan te hikken tegen het bedenken van het dasboard en vooral de opzet van alle schakelaars.Zelf vind ik de wipschakelaars het mooist, maar het nadeel hiervan is dat er niet bij staat waar het schakelaartje voor is Dan kun je kiezen voor savage schakelaars of standaard fabrieksuitvoeringen van een landrover of een sierra.Savage schakelaars vond ik wel mooi, maar ontzettend duur en ze blijken ook niet bulletproof te zijn.Tevens worden ze heel veel gebruikt en hierdoor is het niet echt uniek of bijzonder meer.Jan Willem van Ganswijk liet me op de Sylva / Raw meeting zien hoe hij het opgelost had en mijn ideeen stroom kwam meteen op gang Onderstaand paneeltje zelf ontworpen en laten maken door Scheafer ag in Berlijn.Bestelde Apem hoge stroom wipschakelaars gemonteerd en voila een naar mijn mening super uitziend paneeltje !Groeten Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Antonie Vonk Geplaatst: 2 oktober 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Wow... Dat ziet er strak uit allemaal Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R.Barwasser Geplaatst: 2 oktober 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Dat ziet er allemaal super uit Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter van Oosterhout Geplaatst: 3 oktober 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Complimenten! Erg mooi gemaakt allemaal!Vrgr. Peter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 3 oktober 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Strak hoor ! Alleen wat doet die 'brake' schakelaar eigenlijk ? Je hebt toch geen elektrieke handrem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 3 oktober 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Strak hoor ! Alleen wat doet die 'brake' schakelaar eigenlijk ? Je hebt toch geen elektrieke handrem Tja een tik van me, kan ik testen of het lampje het doet haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ben van Ganswijk Geplaatst: 3 oktober 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Ha Bas, je had Scheaffer gevonden. Werkt prima he . Mooi geworden hoor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 3 oktober 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Ha Bas, je had Scheaffer gevonden. Werkt prima he . Mooi geworden hoorJa werkt top Ben !Nogmaals bedankt voor het adres Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ferry Ritstier Geplaatst: 3 oktober 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Ziet er netjes uit zeg.Ferry Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 23 oktober 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 23 oktober 2013 Dashboard gevouwen van 2mm aluminium en het eerste malletje gemaakt voor de Digidash teller.De tweede mal voor de versnellingspook bekleding ook gemaaktSpruitstuk is na het lassen kromgetrokken en moet worden gevlaktSpruitstuk is zo goed als klaar, poorten zijn ruw gepolijst en sluiten mooi aan op de kop.Dat kan lekker stromen !Spruitstuk klaar is klaar en gepoetst.De gaskleppen gemonteerd.De gaskleppen zitten nu nog even vast op de pasbussen die gebruikt zijn voor het lassen, deze worden vervangen door blauwe siliconen slangen.Deze slangen hebben naast dat het mooi is ook nog een functie, op deze manier reduceer je ietsjes de warmte overdracht naar je gaskleppen.Groeten Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 23 oktober 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 23 oktober 2013 Kijk, en zo leer je ook weer wat. Ik vroeg mij al af waarom throttle bodies gemiddeld genomen met siliconen slangen aan het spruitstuk worden vastgezet. Wat ga je er trouwens voor ECU opzetten ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 23 oktober 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 23 oktober 2013 Wat ga je er trouwens voor ECU opzetten ?Omex 600 Dirk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eric Wouters Geplaatst: 24 oktober 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Hoi Bas,Zeer mooi gedaan maar bestuur je hier nu je complete keuken mee?Het mooie van meetings is het communiceren met mede enthousiastelingen !Ik zat al een hele tijd aan te hikken tegen het bedenken van het dasboard en vooral de opzet van alle schakelaars.Zelf vind ik de wipschakelaars het mooist, maar het nadeel hiervan is dat er niet bij staat waar het schakelaartje voor is Dan kun je kiezen voor savage schakelaars of standaard fabrieksuitvoeringen van een landrover of een sierra.Savage schakelaars vond ik wel mooi, maar ontzettend duur en ze blijken ook niet bulletproof te zijn.Tevens worden ze heel veel gebruikt en hierdoor is het niet echt uniek of bijzonder meer.Jan Willem van Ganswijk liet me op de Sylva / Raw meeting zien hoe hij het opgelost had en mijn ideeen stroom kwam meteen op gang Onderstaand paneeltje zelf ontworpen en laten maken door Scheafer ag in Berlijn.Bestelde Apem hoge stroom wipschakelaars gemonteerd en voila een naar mijn mening super uitziend paneeltje !Groeten Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 24 oktober 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Hoi Bas,Zeer mooi gedaan maar bestuur je hier nu je complete keuken mee?I.c.m. de digidash en 1 schakelaar voor de richtingaanwijzer zou dat moeten lukken lijkt meGroeten Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 24 oktober 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Ik neem aan dat je later iets van kunstof om die schuim mallen gaat maken. Zowel voor je dash als je pook. Wat voor een schuim gebruik je hier voor en wat ga je er later gebruiken als eind product? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 24 oktober 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Ik neem aan dat je later iets van kunstof om die schuim mallen gaat maken. Zowel voor je dash als je pook. Wat voor een schuim gebruik je hier voor en wat ga je er later gebruiken als eind product?Om deze schuimen malletjes wordt polyester gemaakt, daaroverheen gaat alcantara.Schuim is dacht ik, dicht bouwschuim wat onder de staalmatten wel eens gebruikt wordt, maar weet ik niet zeker.Het schuim komt van mijn polyester man af, kan het wel eens ff vragen.Groet Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Don Fulford Geplaatst: 24 oktober 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Bas,Ziet er goed uit doet me terug denken aan mijn oude project auto. Ook alles custom made gemaakt aan de motorblok.Grt,Don Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.