Ga naar inhoud

Herbouw van de Mojo naar Zetec blacktop 2.0


Bas Bais

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Even weer een update:

Foto van de afdichting van het lager gekregen van wetblast

Lager afgedicht met een soort klei:

gearbox4.PNG

Vorige week de bakdelen weer terug gekregen van Wetblast

Bijna zonde om in elkaar te zetten ! :-D

gearbox%201.PNG

gearbox%202.JPG

gearbox%203.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Na lange tijd nu de mogelijkheid er weer eens was weer wat gedaan aan de Mojo.

De versnellingsbak is weer klaar om in te bouwen.

Nog even een koppelingssetje, koppelingscylinder, balanceren van het vliegwiel en de motor kan er in :-D

Even een paar plaatjes van de bak weer samengebouwd.

Ziet er fris uit al zeg ik het zelf.

IMG_1389-klein.jpg

IMG_1388-klein.jpg

IMG_1390-klein.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Bas, goed om te zien dat je weer aan de slag kunt ! Maar die bak komt zo uit de fabriek, toch ? Of, is dat gestraald ofzo ?

Hè Dirk, nee die bak was gewoon blootgesteld aan weersinvloeden, is daarna geheel uit elkaar geweest en alu delen naar Wetblast gestuurd om te laten Natstralen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

We zijn weer een tijdje verder en we hebben niet stil gezeten.

Het gebalanceerde lichtere vliegwiel met z'n drukgroep en koppeling zijn geplaatst, bak en motor zijn aan elkaar gemonteerd en kunnen in de auto.

Het takelen kan beginnen !

Photo%2030-08-13%2016%2049%2031.jpg

Photo%2030-08-13%2016%2049%2043.jpg

Photo%2030-08-13%2016%2049%2051.jpg

Motor en bak netjes op de plaats in hun nieuwe onderkomen :-D

Photo%2031-08-13%2016%2040%2040.jpg

Photo%2031-08-13%2016%2040%2053.jpg

Photo%2031-08-13%2016%2041%2011.jpg

Photo%2031-08-13%2016%2051%2013.jpg

En de motorkap past er weer netjes op !

Photo%2031-08-13%2016%2053%2016.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat kleine dingen zijn gedaan.

Samen met m'n schoonvader ben ik begonnen aan het inlaatspruitstuk.

Hiervoor gebruik ik gaskleppen van een kawasaki zx12r, welke bijna dezelfde steek hebben als de inlaatpoorten van de zetec.

Flens netjes opgezet in DXF en laten snijden (bedankt Ferry en Joey voor een beetje hulp ;-) )

Uit stafmateriaal van rond 60mm netjes vier gelijke stukken gezaagd en hierin aan 1 zijde het patroon van de inlaat van de zetec gefreesd.

Photo%2012-09-13%2016%2047%2005.jpg

Klaar voor het lassen, goed gefixeerd tegen het kromtrekken !

Wellicht moet er nog wel wat gevlakt worden, maar in ieder geval wat minder ;-)

Photo%2001-10-13%2009%2051%2050.jpg

Photo%2001-10-13%2009%2051%2052.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mooie van meetings is het communiceren met mede enthousiastelingen !

Ik zat al een hele tijd aan te hikken tegen het bedenken van het dasboard en vooral de opzet van alle schakelaars.

Zelf vind ik de wipschakelaars het mooist, maar het nadeel hiervan is dat er niet bij staat waar het schakelaartje voor is :-(

Dan kun je kiezen voor savage schakelaars of standaard fabrieksuitvoeringen van een landrover of een sierra.

Savage schakelaars vond ik wel mooi, maar ontzettend duur en ze blijken ook niet bulletproof te zijn.

Tevens worden ze heel veel gebruikt en hierdoor is het niet echt uniek of bijzonder meer.

Jan Willem van Ganswijk liet me op de Sylva / Raw meeting zien hoe hij het opgelost had en mijn ideeen stroom kwam meteen op gang :-)

Onderstaand paneeltje zelf ontworpen en laten maken door Scheafer ag in Berlijn.

Photo%2002-10-13%2017%2008%2048.jpg

Bestelde Apem hoge stroom wipschakelaars gemonteerd en voila een naar mijn mening super uitziend paneeltje !

Photo%2002-10-13%2021%2002%2051.jpg

Photo%2002-10-13%2021%2003%2043%20%281%2

Groeten Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dashboard gevouwen van 2mm aluminium en het eerste malletje gemaakt voor de Digidash teller.

Malletje%201.1.JPG

Malletje%201.JPG

De tweede mal voor de versnellingspook bekleding ook gemaakt

Malletje%202.2.JPG

Malletje%202.JPG

Spruitstuk is na het lassen kromgetrokken en moet worden gevlakt

Vlakken%201.JPG

Spruitstuk is zo goed als klaar, poorten zijn ruw gepolijst en sluiten mooi aan op de kop.

Dat kan lekker stromen !

Poort%201.JPG

Spruitstuk klaar is klaar en gepoetst.

spruitstuk%201.JPG

spruitstuk%202.JPG

De gaskleppen gemonteerd.

De gaskleppen zitten nu nog even vast op de pasbussen die gebruikt zijn voor het lassen, deze worden vervangen door blauwe siliconen slangen.

Deze slangen hebben naast dat het mooi is ook nog een functie, op deze manier reduceer je ietsjes de warmte overdracht naar je gaskleppen.

spruitstuk%203.JPG

spruitstuk%204.JPG

Groeten Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, en zo leer je ook weer wat. Ik vroeg mij al af waarom throttle bodies gemiddeld genomen met siliconen slangen aan het spruitstuk worden vastgezet. Wat ga je er trouwens voor ECU opzetten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bas,

Zeer mooi gedaan maar bestuur je hier nu je complete keuken mee?

Het mooie van meetings is het communiceren met mede enthousiastelingen !

Ik zat al een hele tijd aan te hikken tegen het bedenken van het dasboard en vooral de opzet van alle schakelaars.

Zelf vind ik de wipschakelaars het mooist, maar het nadeel hiervan is dat er niet bij staat waar het schakelaartje voor is :-(

Dan kun je kiezen voor savage schakelaars of standaard fabrieksuitvoeringen van een landrover of een sierra.

Savage schakelaars vond ik wel mooi, maar ontzettend duur en ze blijken ook niet bulletproof te zijn.

Tevens worden ze heel veel gebruikt en hierdoor is het niet echt uniek of bijzonder meer.

Jan Willem van Ganswijk liet me op de Sylva / Raw meeting zien hoe hij het opgelost had en mijn ideeen stroom kwam meteen op gang :-)

Onderstaand paneeltje zelf ontworpen en laten maken door Scheafer ag in Berlijn.

Photo%2002-10-13%2017%2008%2048.jpg

Bestelde Apem hoge stroom wipschakelaars gemonteerd en voila een naar mijn mening super uitziend paneeltje !

Photo%2002-10-13%2021%2002%2051.jpg

Photo%2002-10-13%2021%2003%2043%20%281%2

Groeten Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je later iets van kunstof om die schuim mallen gaat maken. Zowel voor je dash als je pook. Wat voor een schuim gebruik je hier voor en wat ga je er later gebruiken als eind product?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je later iets van kunstof om die schuim mallen gaat maken. Zowel voor je dash als je pook. Wat voor een schuim gebruik je hier voor en wat ga je er later gebruiken als eind product?

Om deze schuimen malletjes wordt polyester gemaakt, daaroverheen gaat alcantara.

Schuim is dacht ik, dicht bouwschuim wat onder de staalmatten wel eens gebruikt wordt, maar weet ik niet zeker.

Het schuim komt van mijn polyester man af, kan het wel eens ff vragen.

Groet Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...