Bas Bais Geplaatst: 12 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 Bij deze laat ik even weten hoe het met de herbouw van mijn Mojo staat.In onderstaande topic was ik begonnen aan de herbouw naar een RS turbo motor.http://www.kitcarclu...ge__hl__herbouwBij nader inzien en er rustig er over nagedacht te hebben op vakantie, heb ik gekozen de CVH turbo motor er toch uit te halen en voor een Blacktop zetec te gaan.De CVH is inmiddels verkocht en een nieuwe zetec is besteld.Via deze topic zal ik zo af en toe wat plaatjes posten van mijn herbouw. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 12 oktober 2012 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 Vandaag bezig geweest met de slangen en de plaatsing van de externe waterpomp.Ik heb gekozen voor een Davies Craig externe waterpomp omdat ik er zeker van wil zijn dat de koeling goed is van de auto.Een paar fotootjes.Groeten Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 13 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 oktober 2012 Leuk man.Ik ga vanmiddag beginnen met demonteren.Bij mij komt er een 16 4age 20v Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ben van Ganswijk Geplaatst: 13 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 oktober 2012 Leuk man.Ik ga vanmiddag beginnen met demonteren.Bij mij komt er een 16 4age 20vJa, waarom vind ik dat nu een mooie keuze? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 13 oktober 2012 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 13 oktober 2012 Leuk man.Ik ga vanmiddag beginnen met demonteren.Bij mij komt er een 16 4age 20vGoed bezig !! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 14 oktober 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 Jij ook.Ik zit allen je topic te vervuilen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 14 oktober 2012 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 Jij ook.Ik zit allen je topic te vervuilen Geeft niets Zal in dezer dagen weer wat foto's plaatsenVan het weekend een klein beginnetje gemaakt met de nieuwe kabelboomZekeringenkast geplaatst en een steuntje gemaakt voor de relaishouder. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 november 2012 Zo even weer een update met terugwerkende kracht,Afgelopen Woensdagavond 24 oktober bij Bas de nieuwe motor opgehaald.En even een paar fotootjes Groeten Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 november 2012 Nog een update:Zaterdag 27 en Zondag 28 oktober:De orginele aanbouwdelen die ik niet ga gebruiken verwijderd van de motor.Waarom moesten deze onderdelen er af?:Het uitlaatsysteem is naast zijn astmatische eigenschappen ook niet te gebruiken vanwege zijn afmetingen, d'r af er mee dus.Op gebied van lucht en brandstof aanvoer ga ik voor zx-12 gaskleppen, dus ook de inlaat kan worden gedemonteerd.Omdat de motor een ib5 versnellingsbak gemonteerd krijgt van een Ford Ka, moet ook het vliegwiel plaatsmaken voor een ander type.Waterpomp kan er ook af, ik gebruik een externe waterpomp.Paar foto's van Ford Focus meets Ford Ka bak Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 november 2012 Nog een update:Vandaag 3 novemberNa afgelopen week al een keer proef gepast te hebben en een alu stuk carterdeel te hebben verwijderd, heb ik vandaag de motor zijn definitieve positie gegeven in het motorruim.Een hoop gemier, gemartel, gefriemel en gesteggel geeft uiteindelijk de juiste positie. Oja ik vergeet de blokken hout, panlatten, krikjes en aandrijfassen. Even een paar foto'sGroet Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jos Evers Geplaatst: 4 november 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 november 2012 netjes bas! gaat goedkomen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 4 november 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 november 2012 Ziet er goed uit.Bent verder als mij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Mulder Geplaatst: 4 november 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 november 2012 Bas ziet er perfect uit.Nog veel succes met de inbouwGroetjes Gerard Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 4 november 2012 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 4 november 2012 Gerard, wil je even zorgen dat je weer persoonlijke berichtjes kunt ontvangen !! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Even weer een updateEr is een hoop gedaan.Omdat de 2.0 blacktop zetec normaliter geplaatst wordt met een MTX-75 bak en ik vanwege ruimtegebrek er een IB5 bak in moest plaatsen, was enige aanpassing aan de onderzijde van het carter en de bak noodzakelijk.Na het aanpassen van de bak en het carter hebben we de bak volledig uit elkaar gehaald.De aluminium delen gaan naar Wetblast in Almere om te laten natstralen.Hier onder een plaatje van voor de verzending.Ook moest er nog een plekkie komen voor de dynamoHeb de steun die ik voor de X-flow wat aangepast. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Deel 2Omdat ik de standaard waterpomp niet ga gebruiken en gekozen heb voor een electrische waterpomp, moet de bestaande waterpomp constructie worden veranderd.Daar waar de waterpomp zat, moet een afdekplaat komen.Deze kun je kopen voor 80 euro, maar je kunt hem ook zelf maken.Onderstaand de standaard blacktop waterpompDaarna na een hoop gesloop en wat draai, frees, en stookwerk zie onderstaand resultaatEn gemonteerdDaarna verder gegaan met de kabelboom en de digitale controler van de waterpomp geplaatst.Voor verder de kabelboom afgemaakt, kleine dingen moeten voor nog gebeuren zoalsBrandstofpomp en leidingen, tank aanpassen en neus terug plaatsenHieronder nog een plaatje van de kabelboom en massapunt voor.Het onderdashboard met de relaiskast, zekeringkast en + verzamelpunt.Momenteel ben ik bezig met de spatbord bevestigingen.Deze zaten zo beroerd in de lak, dat ze na 1500 mijl bij de vorige eigenaar al begonnen te roesten.Dingen kaal gemaakt en in de fertan er mee.Daarna even lakken en kunnen ze in ieder geval weer even mee.Een volgend winter haal ik ze er dan af en laat ik ze stralen en opnieuw poedercoaten.Hieronder staan ze net in de fertan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R.Valckenborgh Geplaatst: 25 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Hey Bas,Ziet er erg gelikt uit bas, alles goed doordacht en uitgedokterd.Succes met de afbouw ervan.gr Ron Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 25 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Mooi bezig zo. Enige twijfelpunt vind ik de basis van de dynamospanner. Heb dat soort constructies vaker af zien breken. Komt toch wel torsie op Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 25 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Goed bezig.Kijken wie er het eerst rijd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Mooi bezig zo. Enige twijfelpunt vind ik de basis van de dynamospanner. Heb dat soort constructies vaker af zien breken. Komt toch wel torsie opNiet alle spanning komt op de stang welke overigens best wel robuust isDe onderste bout zal hem ook vastklemmen want hier zit nu schroefdraad inGok het er wel op Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thomas Rouw Geplaatst: 25 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Als de dynamo maar niet kan bewegen over de horizontale als gebeurt er niets met die bout die u de initiele axiale spanning bepaald. Je moet alleen net als altijd zorgen dat je die bout alleen maar gebruikt op de riem op spanning te zetten. Het borgen van de dynamo doe je daar niet mee. Heel veel toyota motoren hebben dit exact zo maar dan zelfs met een m6je. Ik zou wel even een delrin busje draaien op het uiteinde want die stalen boutpunt gaat wel in dat aluminium vreten zo.Grtz thomas Gelukt met de bedrading? Heb nog ff gechecked ik had daar 0,5 op zitten als stuurstroom....prima dus. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 26 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 januari 2013 die stang is niet het zwakke punt maar wel de aluminium basis en als je pech hebt scheurt het hele gedoe af.De constructie klopt niet volgens mij omdat de stang niet meedraait in de lijn met het pasgaatje in de dynamo waardoor je hem al onder spanning zet.Ik heb het met racen ook wel mis zien gaan met stalen dynamoconstructies. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 27 januari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 januari 2013 dat ziet er allemaal mooi uit Bas, ook succes met de afbouw (dat zal ongetwijfeld geen probleem zijn als ik dit allemaal zo zie ). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 7 februari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 februari 2013 Bas heb jij ook zoon beroerde tekening bij de draad boom ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 7 februari 2013 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 7 februari 2013 Bas heb jij ook zoon beroerde tekening bij de draad boom ?Je hebt Eem pmetje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.