Ga naar inhoud

beetje to much of wel leuk voor een westfield se ?


Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Zou dit eventueel iets zijn voor een leuke wegligging onder een westfield se of zijn dit véél te dikke sloffen... :twisted:

4 wellers racing velgen 10x13" ET-34 voor FORD

met dunlop slicks 200/550-13& 215/550-13

J-maat van 10 is wel erg breed niet ? geloof dat je met een 7j al banden van 185 tot 215 eronder kan zetten.

Ben eigenlijk benieuwd op wat voor velgen en bandjes zo'n westfield se de beste wegligging heeft. Op basis van een eerder topic zei iemand dat zo'n westfieldje het best is op 13 inch velgen ( zie je ook regelmatig dat jongens uit de cup van 15inch naar 13inch gaan, dus dat lijkt mij wel een redelijk bewijs want op het circuit ga je uiteraard voor een goeie wegligging )

Al hoewel een tijd geleden iemand aan gaf dat hij met zn'n 13 inch velgen het vermogen niet op de weg kreeg. Ik heb niet zo gek veel vermogen dus ben me ook een beetje aan het oriënteren op 13inch velgen.

Ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die hier wat meer over weten.

post-6186-0-79961900-1349610565_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjah,

al het serieuze spul wat je ziet race rijdt bijna allemaal op 13inch qua westfields en catherhams

de catherham r500 superlight gebruikt ook een 13inch velg met avon banden geloof ik. Dus ik denk dat als ik ook voor lichte 13inch velgen ga, ik al veel beter bezig ben dan rond rijden met mijn huidige loodzware 15inch velgen.

looks geef ik niet zo heel veel om, wegligging vind ik veeeel belangrijker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik denk dat het gewicht wel wat zal schelen, maar laat ons eerlijk zijn ik neem niet aan dat iemand zo gaat rijden en de auto gaat gebruiken zoals op een circuit gereden wordt..

En er zal zeker verschil in zitten, maar ik denk dat je dan beter kunt kijken naar een goede straatband.

En daarbij met een slick op de openbare weg, kan natuurlijk wel maar blijft natuurlijk een groot risico.

Tevens moet je kijken of de rolomtrek ook een beetje hetzelfde blijft, anders klopt de KM teller weer niet.

Dus succes met puzzelen en een juiste keuze maken.

Gr Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha nee ik heb deze sloffen niet op de westfield zitten voor straatgebruik A.Oosterhuis :)

Deze staan te koop op ford word forum maar ze zijn inderdaad een beetje extreem, zeker als het om de voorwielen gaat.

Als de velgen de specs heeft hoe die man ze geadverteerd heeft betekend ook nog eens een negatieve et waarde van 34. Die komen dus wel lekker naar buiten deze velgen :-D

Ik ga inderdaad een straat band zoeken die een goeie grip biedt en dat op 13 inch. De omvang moet wel een beetje hetzelfde blijven voor mij want de westfield ligt al behoorlijk laag. Niet dat ik dadelijk mijn carter eronderuit rijdt. Km-teller klopt nu trouwens al niks van dus daar maak ik me niet zo druk over. Geeft ruim 20km teveel aan bij een snelheid van 80 gps km's.

ik heb nu 15inch velgen met 195/50 banden eronder maar het lage gewicht van die 13inch velgen spreekt mij wel aan. en dan zoals Harm zegt, voor een dunner bandje dan 195 dus 185 en achter een 205 denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag velgen gekocht ! Helemaal super :-D

magnesium revolution velgen !

13inch, ET-waarde is goed, De J-waarde is goed, de steek en de naafdiameter klopt allemaal. Kortom : Helemaal geweldig, en dat voor 200 euro. En onvoorstelbaar genoeg passen ze ook nog eens op de Westfield waar momenteel nog de grote M16 klauwen op zitten.

De man waar ik ze van kocht had ik al wat mail contact gehad en hij had zelf ook een paar ford projecten en leek me verder wel oke. Hij zei dat de velgen niet krom waren dus dan hopen we maar dat de velgen goed zijn.

Velgjes wegen héél weining dus dat is mooi. De bandjes die erop zitten zijn helemaal kaal gereden dus daar komen binnekort verse sloffen onder. er zit nu een 175/50/r13 band op maar de wesfield ligt nu wel héél laag. Ik had mijn carterpan al aangepast maar die zit nu op enkele centimeters van de grond dus wil er wel iets hogere banden op. Ik denk aan 175/60 of 70/r13 voor en achter weet ik nog niet. 205 of 195 ?

mocht iemand goede bandjes weten voor 13 inch velgen hoor ik het ook graag :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...